تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اسفند 1399 - 17:06
کد خبر : 98327

میزان ازدواج و طلاق در اردبیل افزایش یافت

میزان ازدواج و طلاق در اردبیل افزایش یافت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا بهروز ندایی عصر دوشنبه در نشست ساماندهی امور جوانان استان اردبیل افزود: امسال تاکنون تعداد ۱۰ هزار و ۳۱۲ مورد ازدواج در استان اردبیل ثبت شده است که این میزان در مقایسه با سال قبل سه درصد رشد دارد. وی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا بهروز ندایی عصر دوشنبه در نشست ساماندهی امور جوانان استان اردبیل افزود: امسال تاکنون تعداد ۱۰ هزار و ۳۱۲ مورد ازدواج در استان اردبیل ثبت شده است که این میزان در مقایسه با سال قبل سه درصد رشد دارد.

وی بیان کرد: در این مدت  تعداد سه هزار و ۱۹۸ فقره طلاق هم در استان اردبیل ثبت شده است که نسبت به زمان مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش دارد.

او با اشاره به اینکه رقم متارکه زوجین در استان اردبیل طی چند سال اخیر قابل توجه است، اظهار کرد : این آسیب اجتماعی در نقاط مختلف این استان در سنین گوناگون به وقوع پیوسته و علت‌های مختلف  دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل ادامه داد علاوه بر طلاق ، آسیب‌های اجتماعی دیگری ازجمله اعتیاد و نظایر آن در استان اردبیل تهدید کننده ساکنان این استان و به ویژه جوانان است.

ندایی افزود: همه این آسیب‌ها و ازجمله پدیده ناپسند طلاق ازسوی ارگان‌های ذیربط اولویت‌بندی و مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته‌اند و نتایج برآمده از آن‌ها نشان می‌دهد که موضوع آموزش به عنوان ضرورت و اولویت اول برای پیشگیری و کاهش آن‌ها دارای اهمیت است.

او با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش این معضل گفت: آموزش زوجین چه قبل و چه بعد از ازدواج به عنوان اقدام ضروری در برنامه گنجانده شده است.

وی یادآوری کرد: اکنون نداشتن مسکن با اجرای طرح‌هایی ازجمله مسکن ملی و اختصاص تسهیلات مناسب به عنوان یک مشکل برای جوانان و زوجین تازه ازدواج کرده در استان اردبیل مطرح نمی‌باشد و هر جوانی که اراده نماید می‌‍تواند صاحب مسکن شود.

او همچنین خواستار طراحی سایتی برای تعیین خانواده‌ها و زوجین نیازمند به جهیزیه به منظور ساماندهی و تسهیل در تامین این اقلام برای افراد نیازمند شد و افزود: داشتن اطلاعات و مشخصات لازم به کار تامین جهیزیه خانواده های کم درآمد تازه ازدواج کرده بطور موثر کمک می‌کند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد