تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اسفند 1399 - 8:44
کد خبر : 98189

سردار سپهر: افزایش قابل توجه حقوق سربازان در سال آینده

سردار سپهر: افزایش قابل توجه حقوق سربازان در سال آینده

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سردار سپهر، فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح در کنفرانس خبری که در محل برگزاری اولین رویداد «تا ثریا» در محل سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: رویداد بزرگ تا ثریا

سردار سپهر: افزایش قابل توجه حقوق سربازان در سال آینده

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سردار سپهر، فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح در کنفرانس خبری که در محل برگزاری اولین رویداد «تا ثریا» در محل سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: رویداد بزرگ تا ثریا در شرایطی که ما شاهد افول همه جانبه قدرت‌های بزرگ استکباری و حتی قدرت‌های اقتصادی و صنعتی جهان هستیم، رویداد ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه ما امروز با استفاده از حضور عزتمندانه و قدرتمندانه و اقتدارآفرین نخبگان جوان ایرانی عقب ماندگی‌های دهه‌های گذشته را به سرعت طی می‌کنیم، اضافه کرد: در شرایطی که ما با تحریم‌ها و تهدید‌های قدرت‌های استکباری مواجه هستیم، ظهور و بروز خلاقانه و مبتکرانه جوانان اندیشمند و ایثارگران حل مسائل کشور نقش قابل توجهی در مقابله با تهدید‌ها و تحریم‌ها داشته است.

سردار سپهر با اشاره به اینکه رویداد تا ثریا امید ما را در جامعه مضاعف می‌کند، افزود: اگر علم به ثریا هم آویخته باشد، ما به آن دست پیدا خواهیم کرد و قطعا مردم ایران به این عظمت و منزلت خواهند رسید؛ به هر روی ما امروز به دنیا می‌گوییم که ما همان مصداق حدیث پیامبر اسلام هستیم که فرمودند اگر علم در ثریا باشد، مردانی از سرزمین پارس به آن دست پیدا خواهند کرد.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه محصولات عرضه شده در رویداد تا ثریا یا نمونه خارجی ندارند و یا از لحاظ شاخص‌ها در برابر دشمن خودنمایی و منزلت آفرینی می‌کند، اظهار داشت: ما امروز در مرحله تشکیل دولت اسلامی هستیم که اولین مولفه آن تولید علم و علم نافع و تولید دانش و حل مسائل علمی دولت اسلامی است و خوشبختانه امروز این اتفاق بزرگ با رهبری رهبر معظم انقلاب در حال تحقق، رشد، تعالی و گسترش است.

وی با تاکید بر اینکه باید تربیت نیروی انسانی در تراز تمدن اسلامی را مورد توجه قرار دهیم، افزود: این تربیت آفرینی برای کشور ما در برابر افول قدرت‌های بزرگ یک دستاورد سیاسی، اقتصادی و گفتمانی است.

سردار سپهر در ادامه با اشاره به اینکه امروز یکی از مشکلات ما در حوزه سبک زندگی است، تصریح کرد: دانشمندان ما باید نسبت به تولید علم و تربیت نیروی انسانی اقدام کنند و برای حل مشکلات پیش رو راه حل ارائه دهند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه امروز یکی از مولفه‌های اقتدار همه جانبه کشور امید، نشاط و گفتمان ما می‌توانیم خواهد بود و این در مقابله با تمام توانمندی‌های دشمن در تهدید و تحریم ما موثرتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: توقع داریم که دستگاه‌ها از طرح‌های ارائه شده در رویداد تا ثریا حمایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه امروز یکی از نقاط ضعف ما این است که فارغ التحصیلان دانشگاه‌های ما فاقد مهارت‌های تخصصی هستند، تصریح کرد: رویداد تا ثریا می‌تواند در جهت توسعه فرهنگ مهارت افزایی در حوزه‌های مختلف موثر باشد.

سردار سپهر در ادامه با بیان اینکه امروز سپاه، ارتش و سایر بخش‌های نیرو‌های مسلح در حوزه‌های نظامی، صنایع دفاعی و امنیتی به یک مرحله‌ای از رشد و بلوغ قرار گرفته اند، تصریح کرد: امروز بیش از ۹۰ درصد از متخصصین، مبتکرین و مجریان بخش‌های صنعتی قرارگاه خاتم و نیرو‌های مسلح جوانان دانشگاهی هستند که وابستگی و عضویتی در نیرو‌های مسلح ندارند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه امروز ادوات نظامی و فناوری‌های دفاعی با پشتوانه اساتید و دانشگاه‌ها تولید می‌شوند، تصریح کرد: امروز با ایجاد انجمن‌های علمی هم دانشگاه‌ها از ظرفیت‌های پژوهشی و تخصصی نیرو‌های مسلح استفاده می‌کنند و هم به تامین نیاز‌های نیرو‌های مسلح می‌پردازند.

وی به تدبیر فرمانده کل قوا برای راه اندازی سازوکار‌های مهارت آموزی به سربازان مشغول به خدمت در سایر بخش‌های نیرو‌های مسلح اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد از جوانان کشورمان به سربازی می‌آیند و مابقی به دلیل استفاده از کفالت‌های قانونی موفق به انجام خدمت مقدس سربازی نمی‌شوند؛ با این وجود قرار است که سربازان در طی مدت خدمت خود علاوه بر مهارت‌های عمومی یک مهارت تخصصی را نیز فرا بگیرند که در پایان به آن‌ها گواهینامه نیرو‌های مسلح که یک مدرک بین المللی است ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰۰۰ مجوز صلاحیت‌های کارگاه‌های آموزشی وابسته به نیرو‌های مسلح صادر شده و در سال ۱۴۰۰ قرار است که با صدور مجوز‌های جدید تعداد این مراکز به ۱۰ هزار مرکز افزایش یابد، اضافه کرد: همچنین در راستای استفاده از ظرفیت سربازان نخبه در جهت تامین نیاز‌های نیرو‌های مسلح ۴ مرکز نوآوری در آجا، سپاه، ناجا و وزارت دفاع راه اندازی خواهد شد. مضاف بر این اگر سربازان نخبه طرحی برای اعتلای کشور داشته باشند در قالب این مراکز از آن‌ها حمایت خواهد شد.

سردار سپهر با بیان اینکه اختصاص تسهیلات مالی، حقوقی، آموزشی به سربازانی که خدمت آن‌ها در سال ۱۴۰۰ به پایان رسیده به تصویب رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح رسیده افزود: به دنبال اضافه کردن یک فصل به وظیفه عمومی هستیم تا براساس آن علاوه بر سربازان در حین خدمت، مشمولان قبل از خدمت و منقضیان بعد از دوره خدمت مورد حمایت دولت در جهت تعالی همه جانبه قرار گیرند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح در بخش دیگری از اظهارات خود به مصوبه افزایش حقوق سربازان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: ما ماموریت داریم که حقوق سربازان را افزایش دهیم؛ با این وجود امیدواریم که با توجه به بضاعت دولت در بودجه ۱۴۰۰ و پس از تصویب شورای نگهبان بتوانیم حقوق سربازان را افزایش دهیم و قطعا این افزایش حقوق پس از تصویب شورای نگهبان اعلام خواهد شد، اما قطعا این افزایش قابل توجه خواهد بود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد