تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اسفند 1399 - 8:57
کد خبر : 97931

امنیت خوب مرزهای کردستان مرهون همراهی مردم مناطق مرزی است/رشد ۱۱۱ درصدی کشفیات قاچاق در مرزهای کردستان

امنیت خوب مرزهای کردستان مرهون همراهی مردم مناطق مرزی است/رشد  ۱۱۱ درصدی کشفیات قاچاق در مرزهای کردستان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، سردار علیرضا مرزبانی پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها با قدردانی از اطلاع‌رسانی اقدامات مرزبانی در تامین امنیت استان، اظهار داشت: بیشتر مباحث ماموریتی نیروی انتظامی که رهبری ورود کرده‌اند در حوزه مرز

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، سردار علیرضا مرزبانی پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها با قدردانی از اطلاع‌رسانی اقدامات مرزبانی در تامین امنیت استان، اظهار داشت: بیشتر مباحث ماموریتی نیروی انتظامی که رهبری ورود کرده‌اند در حوزه مرز بوده است و این برای ما مایه مباهات است که تکلیفی انجام می‌دهیم که مورد تاکید رهبری است.

وی افزود: مرزهای کردستان از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است که مرزبانی با هوشیاری عملیاتی نیروها و همراهی خوب مردم استان در مقابله با تهدیدات و تامین امنیت مرزها موفقیت‌های خوبی داشته است.

فرمانده مرزبانی کردستان خاطرنشان کرد: امسال به جد مرزهای استان را به سمت استفاده از تکنولوژی‌ها سوق دادیم که امروز در زمینه زیرساخت‌ها و تجهیز واحدهای مرزی جزو استان‌های با وضعیت مطلوب هستیم.

سردار مرزبانی اذعان داشت: با توجه به تاکیدات رهبری در استفاده از تولیدات داخلی، امنیت مرزهای استان با تجهیزات داخلی تجهیز شده است.

وی گفت: در حوزه هوشمندسازی به عنوان یکی از راهبردهای اساسی و مورد تاکید فرمانده ناجا در برخی نقاط با استفاده از ظرفیت مرکز مانیتورینگ در استان نقاط مختلف را پایش و رصد می‌کنیم.

وی تصریح کرد:‌ کردستان جزو استان‌‌های پایلوت در این زمینه است که با اعتبارات لازم جهشی در حوزه امنیت استان گام‌های بلندی برداشته می‌شود.

به گفته سردار مرزبانی، آمار عملکرد مرزبانی کردستان موفقیت این یگان را نشان می‌دهد و اعتقاد داریم امنیت پایدار بدون تامین منافع مرزنشینان تحقق نمی‌یابد و به همین منظور بازارچه‌های مرزی در مریوان و بانه فعال شده است.

وی تسهیل فرایند مراودات مرزی و برطرف‌کردن موانع و خوشایندسازی محیط خدمتی با توجه به شرایط سختی که در کردستان وجود دارد را از برنامه‌های مرزبانی کردستان دانست و گفت: این موضوعغ با قدرت بیشتری در سال آینده دنبال می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، اساس امنیت و تامین امنیت مردم هستند و اگر ادعای امنیت خوب در مرزهای کردستان وجود دارد با تلاش و مشارکت مردم بوده و انتظار داریم این روند کماکان ادامه یابد.

وی اضافه کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی نیروی انتظامی و مرزبانی مبارزه با قاچاق است این جدیت در کردستان وجود دارد و با اشراف اطلاعاتی نیروهای مرزبانی و هماهنگی با دستگاه قضا توفیقات خوبی حاصل شده است.

سردار مرزبانی با بیان اینکه تعداد نفرات قابل توجهی در این راستا دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده‌اند، گفت: تلاش می‌کنیم فضا را برای قاچاقچیان تنگ کنیم چرا که این افراد سودجو اقتصاد و معیشت مردم را با چالش مواجه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مطالبات مردم کردستان خاصتا ساکنان مناطق مرزی استان، برخورد با قاچاقچیان است که مرزبانی به صورت جدی آن را دنیال می‌کند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان تاکید کرد: امسال در کردستان ۱۴۰ میلیارد تومان کشفیات داشته‌ایم که این رقم به حساب خزانه دولت واریز شده است.

وی اذعان کرد: قاچاق احشام یکی از مواردی است که نه تنها به دلیل سودجویی برخی افراد، بلکه اقدامی هدفمند و توطئه‌ای است که دشمنان در پشت آن قرار دارند که با تلاش نیروهای مرزبانی امسال بیش از ۱۹ هزار راس احشام کشف و ضبط شد و خوشبختانه در این حوزه مقام دوم کشوری را کسب کردیم.

به گفته سردار مرزبانی، مقابله جدی با اقلام ممنوعه و سلاح و مهمات از دیگر اولویت‌های مهم ما در استان است، اجازه نداده‌ایم هیچ نوعی سلاح و مهماتی وارد استان شود و اگر هم موردی اتفاق افتاده، در همان مناطق مرزی کشف شده است.

وی کشف بیش از ۷۳ هزار و ۵۰۰ دلار قاچاق در پایانه‌های مرزی، ۲ میلیون و ۷۳۰ هزار قلم دارو و ۴۴ هزار لیتر سوخت در پایانه مرزی باشماق را از کشفیات مرزبانی در سال جاری اعلام کرد و گفت: در راستای مقابله با قاچاق امسال ۶۸ قاچاقچی دانه‌درشت در استان دستگیر شده‌اند و ۲ هزار و ۷۸ پرونده تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

فرمانده مرزبانی استان کردستان تصریح کرد: در مجموع کشفیات در سال جاری ۱۱۱ درصد نسبت به سال گذشته در استان رشد داشته‌ایم.

وی ادامه داد: مقابله و عملیات‌های پیشگیرانه با تهدیدات و قاچاق اولویت مرزبانی در سال آینده است ضمن اینک، توسعه یگان‌ها و استقرار و سازماندهی یگان واکنش سریع در استان امسال انجام شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد