تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 اسفند 1399 - 12:30
کد خبر : 97406

بایدن به مانند ترامپ توصیه‌های تندرو‌های آمریکا را در تحریم ایران به کار می‌گیرد

بایدن به مانند ترامپ توصیه‌های تندرو‌های آمریکا را در تحریم ایران به کار می‌گیرد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مسعود براتی کارشناس حوزه تحریم در چهل وچهارمین نشست سراسری جنبش عدالتخواه دانشجویی که در تهران در حال برگزاری است، گفت: پس ازتوافق هسته‌ای تصور این بود که نگاه ایران و انقلاب اسلامی به آمریکا نگاه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مسعود براتی کارشناس حوزه تحریم در چهل وچهارمین نشست سراسری جنبش عدالتخواه دانشجویی که در تهران در حال برگزاری است، گفت: پس ازتوافق هسته‌ای تصور این بود که نگاه ایران و انقلاب اسلامی به آمریکا نگاه جدیدی خواهد بود و دوره جدیدی در سیاست خارجی کشورمان شکل می‌گیرد؛ اما به دلایل متعددی این نگاه با واقعیت و مبانی معرفتی، انقلاب اسلامی و اسلام ناب منطبق نبود به همین دلیل این نگاه نه تنها به نتیجه نرسید بلکه شرایط را برای ما سخت‌تر کرد.

وی با بیان اینکه مهار ایران در موضوع هسته‌ای دستاورد بزرگی برای استکبار جهانی بود، چون توانست ایران را وادار به تغییر رفتار کند، افزود: استکبار جهانی با استفاده از ابزار تحریم و به همراه فریب دیپلماتیک ایران را در موضوع هسته‌ای وادار به تغییر رفتار کرد.

این کارشناس حوزه تحریم خروج آمریکا ازبرجام را ما حصل اقدامات غیرعقلانی و غیرانقلابی دولت دانست و تصریح کرد: امتیاز گرفتن از ایران با استفاده از ابزار تحریم در آمریکا به قدری جدی است که بایدن هم در حال اجرای همان توصیه‌هایی است که تندرو‌های آمریکا به ترامپ می‌کردند تا جایی که این رفتار بایدن مورد اعتراض نزدیکان او که اهل فریب بیشتر هستند قرار گرفته است.

براتی اضافه کرد: خصلت ذاتی استکبار و آمریکا این است که وقتی احساس می‌کند کشور مقابل او سیگنال ضعف مخابره می‌کند دندان خود را تیز‌تر نشان می‌دهد و سعی می‌کند ضربه بیشتری بزند و امتیاز بیشتری بگیرد.

وی با بیان اینکه بعد از شهادت سردار سلیمانی جامعه ما به دلیل شوکی که به آن وارد شد به خود آمد و به جای دلگرمی به رفع تحریم‌ها به این نتیجه رسید که باید در مقابل آمریکا ایستاد و با آن مقابله کرد، افزود: فضای نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مردم از انجام اقدام متقابل در مقابل آمریکا و کاهش تعهدات حمایت می‌کنند؛ اما با این وجود دولت مستقر هنوز مسیر مذاکره با آمریکا را رها نکرده است و بعید هم به نظر می‌رسد که آن را رها کند.

این کارشناس حوزه تحریم افزود: تصویری که از ایران در فضای بین الملل ساخته شده تصویر یک کشور ضعیف به ویژه از منظر اقتصادی و اداره کشور است و این در حالی است که ما در این بازه زمانی آمریکا را در سوریه و یمن متوقف کردیم.

براتی بیان کرد: تصویر آمریکایی‌ها از وضعیت اقتصادی ایران و اداره کشورمان یک تصویر ضعیف است و این تصویر به راحتی تغییر نمی‌کند. با این وجود در این شرایط اتفاقی که می‌افتد این است که زبان گستاخی و زورگویی استکبار افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه هزینه بیشتری برای ما رقم می‌زند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد