تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1396 - 9:08
کد خبر : 17850

معاون وزیر ارتباطات: علما ازفضای مجازی در گسترش معارف اسلامی استفاده کنند

معاون وزیر ارتباطات: علما ازفضای مجازی در گسترش معارف اسلامی استفاده کنند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا، نصرالله جهانگرد روز چهارشنبه در سومین اجلاس استانی نماز که با موضوع نماز و فضای مجازی در مینودشت واقع در شرق گلستان برگزار شد، گفت: علما و روحانیون با آگاهی از حوزه فضای مجازی که زیرساخت آن در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا، نصرالله جهانگرد روز چهارشنبه در سومین اجلاس استانی نماز که با موضوع نماز و فضای مجازی در مینودشت واقع در شرق گلستان برگزار شد، گفت: علما و روحانیون با آگاهی از حوزه فضای مجازی که زیرساخت آن در کشور توسط دولت فراهم شده است در تولید محتوا و ارائه آن با زبان جذاب و مخاطب پسند به جامعه تلاش کنند.
وی افزود: از مجموع ۶۶۰ هزار کانال تلگرامی فعال در فضای مجازی تنها یک درصد آن یعنی ۶ هزار کانال مذهبی است.
جهانگرد اضافه کرد: امروز دنیای غرب با تولید انبوه اطلاعات، تلفیق حقیقت با دروغ و شبهه افکنی با شیوه های جذاب به دنبال جذب مخاطب و اهداف خود است.
وی تصریح کرد: ما باید با تولید درست محتوا برای گروه های مختلف به منظور جذب مخاطب درحوزه های مختلف از جمله معارف اسلامی تلاش کنیم.
رییس سازمان فناوری اطلاعات همچنین از تولید ۲۷۰ برنامه نرم افزاری به زبان فارسی درحوزه نماز خبر داد و یادآور شد: هم اکنون ۲۰۰ هزار طلبه و روحانی و ۷۰ هزار مسجد داریم که می توان از این ظرفیت در تولید محتوا درحوزه معارف دینی و ارائه آن به گروه های مختلف بهره گرفت.
جهانگرد افزود: برای افزایش سواد فضای مجازی آماده برگزاری دوره های آموزشی برای علما و روحانیون بوده و زیرساخت ها و تجهیزات لازم را فراهم می کنیم.
وی بااشاره به فراهم بودن زیرساخت مرکز داده استراتژیک ملی اطلاعات در استان گلستان گفت؛ اکنون باید از این فرصت در جهت تحقق اهداف نظام و منویات رهبری که به کار فرهنگی در حوزه فضای مجازی تاکید دارند، جامه عمل پوشاند.
جهانگرد تصریح کرد: دولت در راستای منویات رهبری، شورای عالی فضای مجازی را تشکیل داده که همه سران نظام در آن عضو هستند.
به گفته وی؛ امروز فضای مجازی با همه شئونات زندگی، بخش های مختلف کشور و حتی امنیت ملی گره خورده است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید مجدد بر ضرورت استفاده از فضای مجازی درحوزه های مختلف بویژه گسترش معارف اسلامی یادآور شد: تنها راه این مهم نیز که دولت زیرساخت آن را فراهم کرده آشنایی با زبان فضای مجازی و تولید محتوا در حوزه های مختلف است.
جهانگرد گفت: امروز از حجم زیاد مطالب فضای مجازی تنها یک درصد آن به اندازه چهار هزار صفحه کاغذ مطلب به زبان فارسی وجود دارد.
۳۰۳۹/۱۶۴۸
خبرنگار: علی لکزا نوری ** انتشار: پری سالارنیا

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد