تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 12:39
کد خبر : 97216

نماز جمعه کامیاران بخاطر حفظ سلامت مردم برگزار نمی‌شود

نماز جمعه کامیاران بخاطر حفظ سلامت مردم برگزار نمی‌شود

ماموستا سیدمحسن حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حفظ سلامت مردم در اولویت است اظهار داشت: تراکم و تجمع مردم در مساجد زمینه را برای شیوع ویروس فراهم می‌کند، از این رو باید این تجمع‌ها بطور موقت برای پیشگیری از انتشار ویروس برگزار نشود. وی اضافه کرد: در

ماموستا سیدمحسن حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حفظ سلامت مردم در اولویت است اظهار داشت: تراکم و تجمع مردم در مساجد زمینه را برای شیوع ویروس فراهم می‌کند، از این رو باید این تجمع‌ها بطور موقت برای پیشگیری از انتشار ویروس برگزار نشود.

وی اضافه کرد: در چند هفته گذشته به علت قرار داشتن شهرستان در وضعیت آبی از نظر شیوع ویروس کرونا نماز عبادی و سیاسی جمعه در شهر برگزار می‌شد اما هم اکنون به علت بازگشت به وضعیت زرد از لحاظ شیوع این ویروس، بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم بر عدم اقامه نماز جمعه و جماعات در مساجد این شهرستان گرفته شده است.

ماموستا حسینی با بیان اینکه باور داریم اجرای تدابیر ستاد، برای حفظ بهداشت و سلامت شهروندان ضروری است گفت: شورای افتا نیز تاکید کرده هنگامی که خطر شیوع ویروس کرونا جدی باشد مردم و شهروندان می‌توانند در نماز جمعه حاضر نشوند، زیرا پیامبر نیز به حفظ جان انسان ها متعهد بود و این موضوع از برترین ضرورت‌های است.

وی از مردم خواست تا زمان کاهش شیوع بیماری کووید۱۹ از حضور در مساجد و برگزاری نماز جمعه و جماعات خودداری کنند و گفت: شرط برپایی نماز جماعت، حفظ سلامت و جان نمازگزاران در برابر هر خطری از جمله ویروس کرونا است.

شهرستان کامیاران در ۶۵ کیلومتری جنوب سنندج واقع شده و ۱۰۲ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۲ هزار نفر آن ساکن مناطق روستایی و ۶۰ هزار نفر نیز در مناطق شهری سکونت دارند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد