تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 10:33
کد خبر : 97178

تصمیمات ستاد اقتصاد مقاومتی باید به اشتغال و رونق اقتصادی استان منجر شود

تصمیمات ستاد اقتصاد مقاومتی باید به اشتغال و رونق اقتصادی استان منجر شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی که روز چهارشنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: تمصمیات ما در ستاد اقتصاد مقاومتی باید با محور ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی باشد. وی بیان کرد:

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی که روز چهارشنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: تمصمیات ما در ستاد اقتصاد مقاومتی باید با محور ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی باشد.

وی بیان کرد: باید در اتخاذ تصمیم به رعایت قانون و مقررات اهمیت دهیم هر چند باور داریم بخشی از قوانین دست و پاگیر است و اختیار لازم برای برخی کارها را نداریم.

استاندار قزوین تصریح کرد: از مدیران دستگاههای اجرایی انتظار داریم نگاه بخشی به دستگاه خود و کارها نداشته باشند و هر کاری را با نگاه فرابخشی و ایجاد اشتغال انجام دهند.

جمالی پور اظهارداشت: همه مدیران در حوزه اشتعال و اقتصاد مسئولیت دارید تا رویکرد زنجیره وار داشته باشید تا ارزش افزوده بالا ایجاد شود و تصمیمی بگیریم تا موجب رضایت خداوند شود. 

وی اضافه کرد: امروز مهمترین کار اشتغال است و بسیار خوشحالیم کمیته امداد توانسته ۷۴۰۰ فرصت شغلی ایجاد کند که جای تحسین دارد.

جلسه 333

استاندار قزوین از ایده های شرکت های دانش بنیان در استان به عنوان ظرفیتی ارزشمند یاد کرد و گفت: بسیاری از طرح های این شرکت ها ارزشمند است اما به دلیل موانع قانونی و نداشتن اختیارات لازم قادر نیستیم آنها را اجرایی کنیم.

وی در خصوص تولید پهبادهای هوشمند توسط مبتکران ایرانی و قزوینی گفت: برای خرید این پهبادها باید کمیته فنی تشکیل شده و ضمن بررسی ابعاد فنی و کارشناسی آن در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند برای استفاده از آن در دستگاهها اقدام شود.

استاندار قزوین بیان کرد: لازم است دستگاهها نیازشان را اعلام کنند و ماد آمادگی داریم هر جا که حمایت ما بتواند انجام ماموریت دستگاهها را تسهیل و نیروی انسانی را کاهش دهد کمک‌ کنیم این کار انجام شود.

وی اظهارداشت: پیگیری لازم برای دریافت مجوز پهبادهای هوشمند از سازمان هواپیمایی انجام خواهد شد.

جمالی پور گفت: هدف ما کمک به شرکت های دانش بنیان و ایده پرداز است اما در ساختار نظام اداری برخی موارد دیده نشده لذا انتظار داریم درخواستهایی از سوی فعالان اقتصادی و شرکت های دانش بنیان ارائه شود که قابل اجرا باشد.

وی بیان کرد: اختیارات ما بر اساس چارچوب اقتصاد مقاومتی و اختیارات قانونی است و آمادگی داریم در تامین  سرمایه در گردش و واگذاری زمین همکاری لازم را انجام دهیم.

بازارچه صنایع دستی در نوروز برپا می شود

استاندار قزوین با درخواست مدیکل میراث فرهنگی استان برای برگزاری بازارچه صنایع دستی در ایام نوروز موافقت کرد و گفت: این بازارچه باید به زنمان سرپرست خانوار اختصاص یابد و آمادگی دارمی بازارچه دائمی هم در قزوین راه اندازی شود و بانوان هنرهای دستی خود را در آن عرضه کنند و به اشتغال و درآمد آنها نیز کمک شود.  

دستور جلسه امروز بررسی طراحی و ساخت پهبادهای نظامی و غیر نظامی و بررسی طرح های نو آورانه جهاد دانشگاهی بود. 

 

بیشتر بخوانید:

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد