تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اسفند 1399 - 8:59
کد خبر : 96691

انجام بیش از ۵ هزار بازدید از اماکن عمومی

انجام بیش از ۵ هزار بازدید از اماکن عمومی

مسئول اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در مرکز توسعه سلامت کیش با اعلام این خبر گفت: از ابتدای طرح شهید سلیمانی تا پایان بهمن ماه سال جاری ، ۵هزار و ۷۱۷ بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و صنوف مختلف ، توسط کارشناسان بهداشتی(تیم سلامت) انجام شده است. وی

مسئول اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در مرکز توسعه سلامت کیش با اعلام این خبر گفت: از ابتدای طرح شهید سلیمانی تا پایان بهمن ماه سال جاری ، ۵هزار و ۷۱۷ بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و صنوف مختلف ، توسط کارشناسان بهداشتی(تیم سلامت) انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۹۲۹ مورد بازدید بصورت مشترک با بازرسان ادارات و ارگان های مرتبط و بیش از ۱۳ هزار بازدید توسط معاونت های مختلف سازمان منطقه آزاد کیش ،هلال احمر، بسیج وجوامع  مختلف در جزیره کیش  انجام شده که قدم بزرگی در راستای مدیریت و کنترل کووید ۱۹ در کیش به شمار می رود .
مجرد افزود :تعداد ۲۳۱ مورد اخطار در راستای تشدید بازرسی ها به متصدیان داده شده که از این تعداد ۷مرکز متخلف که به تذکرات توجه نداشتند پلمپ شد.
وی گفت: درمانگاه کووید  با تلاش نیروی بهداشتی شامل پزشک ، مراقب سلامت وکارشناس مبارزه با بیماریها  ، به صورت شیفت بندی خدمات ویزیت، غربالگری و ارجاع موارد مشکوک به کووید-۱۹ را به سطوح تخصصی ارائه می دهند.  
وی در خصوص فعالیت های تیم های مراقبتی در طرح شهید حاج قاسم نیز گفت :۱۱تیم مراقبتی وظیفه انجام مراقبت های ۱۴ روزه در منزل وپیگیری بیماران و ۵ تیم رهگیری  را بر عهده دارند که تا کنون ۱هزار و ۱۰۴ فرد در تماس نزدیک با بیماران شناسایی و تست شده اند  و ۴هزار و ۲۷۶ نفر از اطرافیان بیماران نیزمراقبت های لازم را دریافت کردند.
مجرد گفت : از ابتدای طرح تا کنون تعداد ۵۸۸۳ تست PCR و ۵۶۵ تست رپید انجام شده است و ۱۶۸ خانوار دارای بیمار مثبت تحت آموزشهای لازم  قرار گرفته اند.
شایان ذکر است: اقدامات آموزشی و اطلاع رسانی، پیشگیری،  غربالگری و بیماریابی کرونا با اولویت  اجرای  طرح شهید حاج قاسم سلیمانی همراه با سایر فعالیتهای روتین بهداشتی توسط نیروهای مراکز خدمات جامع سلامت بوعلی، پایگاه ها ی صدف و سحر در حال انجام است.

تمرکز در طرح شهید سلیمانی بر بحث پیشگیری از کرونا است و این طرح شامل سه گام اصلی مراقبت، حمایت و نظارت است. این طرح در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، دستورات فرماندهی‌کل سپاه و پیرو تفاهم‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، اجرا می شود ، به‌ منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا  این طرح هم اکنون در  کیش و سایر شهرهای ایران عزیز در حال اجرا است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد