تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 - 9:06
کد خبر : 96075

طرح جهش تولید در ۱۷۵ هزار هکتار از دیم‌زارهای کرمانشاه در حال اجراست

طرح جهش تولید در ۱۷۵ هزار هکتار از دیم‌زارهای کرمانشاه در حال اجراست

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سیدافشین صفوی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص جهش تولید در دیم‌زارها، اظهار داشت: این طرح در استان با استقبال خوب کشاورزان استان مواجهه شده است. وی با اشاره به انعقاد قرارداد بیش از ۱۷

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سیدافشین صفوی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص جهش تولید در دیم‌زارها، اظهار داشت: این طرح در استان با استقبال خوب کشاورزان استان مواجهه شده است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد بیش از ۱۷ هزار نفر دیم‌زار در استان با سازمان جهاد کشاورزی در قالب این طرح، ادامه داد: بیش از ۱۷۵ هزار هکتار از مزارع گندم، جو، نخود، علوفه و گلرنگ استان زیر پوشش این طرح رفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یکی از دغدغه‌ها و نگرانی مطرح شده در این راستا را بحث بیمه کردن محصول عنوان کرد و افزود: تاکنون ۱۳۳ هزار هکتار از این اراضی بیمه شده است.

صفوی فرصت بیمه محصولات را تا ۲۰ اسفندماه اعلام کرد و گفت: کشاورزان به ازای هر هکتار ۹ هزار و ۱۰۰ تومان می‌توانند مزرعه خود را بیمه کنند تا از مزایای طرح جهش تولید در دیم‌زارها برخوردار شوند.

وی یکی از مزایای این طرح را توزیع کودهای رایگان ان.پی.کی، ازت، فسفات و پتاس مورد نیاز مزرعه دانست و افزود: این کودها توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت جهاد کشاورزی خریداری شده و به کسانی که در این طرح هستند سه کیلوگرم در هر هکتار که قیمت آن ۷۵ هزار تومان است به صورت رایگان تحویل داده می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد