تاریخ انتشار : جمعه 8 اسفند 1399 - 12:50
کد خبر : 95943

امام جمعه قزوین: احداث آزادراه غدیر، دستاورد خوبی برای کشور است

امام جمعه قزوین: احداث آزادراه غدیر، دستاورد خوبی برای کشور است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز جمعه در یک برنامه زنده تلویزیونی، با اشاره به بهره برداری از آزادراه غدیر به همت مجاهدان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و با مشارکت دولت،افزود: این جهادگران ۱۵۸ کیلومتر بزرگراه را در مدت زمان مناسب ساختند و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز جمعه در یک برنامه زنده تلویزیونی، با اشاره به بهره برداری از آزادراه غدیر به همت مجاهدان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و با مشارکت دولت،افزود: این جهادگران ۱۵۸ کیلومتر بزرگراه را در مدت زمان مناسب ساختند و بار ترافیکی را از استان‌های قزوین، تهران و البرز کاهش دادند و قزوین را به استان‌های شرقی متصل کردند که جای تقدیر دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا با عربستان به این نتیجه رسیدند که باید کشور یمن را ترک کنند،افزود: این مستکبران زمین خورده اند و سرافکنده شده اند و می‌گویند ما دیگر نمی‌خواهیم در این کشور بمانیم اما حقیقت این است که در مقابل سیلی‌های قدرتمند یمن مجبور به عقب نشینی شده اند.

امام جمعه قزوین با اشاره به اقدام آمریکا برای رفع برخی تحریم‌ها یا آزاد کردن بخشی از پول‌های بلوکه شده ایران، افزود: باید مراقب نیرنگ‌ها و حیله‌های دشمنان باشیم چراکه آمریکا امروز با توطئه‌های خود به دنبال دشمنی‌های دیگری علیه کشور ماست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به مناسبت‌های تقویمی، اظهار داشت: روز امور تربیتی و تربیت اسلامی در پیش است که شهید مطهری و باهنر این یادگار را از خود برجای گذاشتند.

وی افزود: ما در سیستم آموزشی به تربیت دینی نیاز داریم تا دانش آموزان را برای مکتب قرآن و دین و سربازی امام زمان(عج) آماده کنیم؛ این روز را گرامی می‌داریم و امیدواریم توجه مسئولان در این حوزه جدی تر باشد و مراقب نفوذ دشمنان در این حوزه باشند تا عزت و اقتدار اسلامی تقویت شود.

امام جمعه قزوین با اشاره به روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان و اینکه امروز چقدر مصرف کنندگان ما در برابر دلالان که انصاف را کنار گذاشته اند نیازمند حامی هستند،افزود: امروز مصرف کنندگان با مبلغ هنگفت کالاها را تهیه می‌کنند اما دلالان در این میان به قیمت ایجاد زحمت برای تولیدکننده و مصرف کننده و بدون اینکه ذره ای زحمت بکشند در حال دریافت مبالغ هنگفت هستند که نقش قوه مجریه باید دیده شود تا مردم از بحران زندگی و خالی بودن سفره‌های خود نجات پیدا کنند.

آیت الله عابدینی با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به فرمان امام و روز احسان و نیکوکاری،افزود: جا دارد از محسنین جامعه که دلسوزانه به فکر فقرا، نیازمندان و بی سرپرستان هستند قدردانی کنیم؛ کمیته امداد در استان قزوین به خوبی عمل می‌کند و به جای کمک روزانه به ایجاد اشتغال روی آورده است که اقدام بسیار خوبی است و امیدواریم به زودی مددجویان جامعه ما به امدادگران کشورهای دیگر تبدیل شوند.

امام جمعه شهر قزوین با بیان اینکه اعتکاف، حج و نماز جمعه دارای اشتراکات جدی هستند، اظهار کرد: در حج، گفتن ذکر بسیار مهم است و قرآن می‌فرماید زمانی که مناسک حج را به جای آوردید بسیار ذکر خدا بگویید، یعنی خروجی حج باید افزایش ایمان، امید و توکل باشد.

وی تصریح کرد: درباره نماز جمعه هم خدا می‌فرماید، حقیقت، محتوا و معنای نماز جمعه، ذکر است و می باید برای یاد خدا بشتابیم؛ بنای اعتکاف نیز ذکر است و برای بنای ذکری که هر هفته در جمعه انجام می گیرد، در اعتکاف ما این ذکر را تقویت می‌کنیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد