تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 اسفند 1399 - 21:29
کد خبر : 95836

هنرمند هنرهای سنتی شیراز درگذشت

هنرمند هنرهای سنتی شیراز درگذشت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، استاد خائف پناه پنجشنبه ۷ اسفندماه در ۸۳ سالگی درگذشت. او متولد ١٣١۶ در شیراز از استادان برجسته حجاری و سنگ تراشی بود که فعالیت خود را از نوجوانی نزد دایی خود استاد محمد حجار آغاز کرد. این

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، استاد خائف پناه پنجشنبه ۷ اسفندماه در ۸۳ سالگی درگذشت.

او متولد ١٣١۶ در شیراز از استادان برجسته حجاری و سنگ تراشی بود که فعالیت خود را از نوجوانی نزد دایی خود استاد محمد حجار آغاز کرد.

این هنرمند طی بیش از نیم قرن آثار ارزشمندی را خلق و مرمت بناهای تاریخی متعددی را به انجام رسانده که بخشی از آنها به مرمت مجسمه عظیم شاپور ساسانی در غار شاپور، مرمت پله و گلدانی پای ستون و سنگفرش شبستان مسجد وکیل و تعدادی مساجد دیگر از جمله مسجد بیت الزهرا، مسجد امام هادی، مسجد صاحب الامر، بخش‌هایی از حرم سیدعلاءالدین حسین (ع)، مرمت حوض، پله و پایه‌های ستون‌های باغ عفیف آباد و تعدادی آثار تاریخی دیگر است.

پرورش شاگردان زیادی از جمله فرزندان استاد، ناصر، کاظم، مصطفی و مرحوم نادر خائف پناه از جمله خدمات این هنرمند شیرازی است.

سال ١٣٩٧ تعدادی از ابزار و آثار ارزشمند با حضور وی طی مراسمی به موزه هنر مشکین فام اهدا و در بخش هنرهای سنتی و معماری این موزه قرار گرفت.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد