تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 - 22:43
کد خبر : 95455

پرسش‌های خبرنگاران از شهردار اردبیل| از بودجه یک میلیاردی تا قطار برقی درون شهری

پرسش‌های خبرنگاران از شهردار اردبیل| از بودجه یک میلیاردی تا قطار برقی درون شهری

خبرگزاری فارس ـ اردبیل| سرویس اجتماعی: شهرداری اردبیل در واپسین روزهای سال‌جاری اقدام به برگزاری یک نشست خبری کرد که انبوهی از سوالات در حوزه‌های مختلف شهری از سوی خبرنگاران در این نشست مطرح شد. بودجه یک هزار میلیاردی پیشنهادی شهردار برای سال ۱۴۰۰ تا دلایل عدم تکمیل پل قدس اردبیل از جمله این سوالات

خبرگزاری فارس ـ اردبیل| سرویس اجتماعی: شهرداری اردبیل در واپسین روزهای سال‌جاری اقدام به برگزاری یک نشست خبری کرد که انبوهی از سوالات در حوزه‌های مختلف شهری از سوی خبرنگاران در این نشست مطرح شد.

بودجه یک هزار میلیاردی پیشنهادی شهردار برای سال ۱۴۰۰ تا دلایل عدم تکمیل پل قدس اردبیل از جمله این سوالات خبرنگاران از شهردار اردبیل بود.

عمده سوالات مطرح شده از سوی خبرنگاران در این نشست در رابطه با مسائل پیرامون بودجه سال۱۴۰۰، پروژه‌های مشارکتی شهرداری، پل قدس، ساماندهی ورودی‌های شهر، باغ شریعت، ارائه مطلوب خدمات شهری، قطار برقی درون شهری و… بود که شهردار اردبیل نیز پاسخ‌هایی در خصوص این مسائل مطرح کرد.

علاوه بر سوالات متعدد مطرح شده، برخی از خبرنگاران نیز پیشنهاداتی را در رابطه با فضای سمعی و بصری، استفاده مفید از پتانسیل باغ شریعت و پادگان ارتش، توسعه و گسترش فضای سبز، برف‌روبی سریع و مطلوب و همچنین ساماندهی هرچه بیشتر مبادی ورودی شهر مطرح کردند.

شاید عدم برگزاری نشست خبری در سال‌جاری و طولانی شدن زمان این نشست‌ها دلیلی بر سوالات پرتعداد خبرنگاران و اصحاب رسانه از شهردار باشد.

با توجه به پیشنهاد و تقدیم بودجه یک‌هزار میلیاردی شهردار اردبیل به شورای شهر،  خبرنگاران سوالاتی در خصوص میزان صحت و تحقق این میزان بودجه مطرح کردند؛

 

بودجه یک‌هزار میلیارد تومانی برای توسعه پایدار شهر اردبیل در ۱۴۰۰

حمید لطف اللهیان، شهردار اردبیل در خصوص سوالات مطرح شده مرتبط با بودجه سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری اردبیل بعد از بررسی‌های کارشناسی انجام یافته به ارزش یک هزار میلیارد تومان و در قالب شش ماموریت به شورای اسلامی شهر اردبیل تقدیم شد تا پس از تصویب نهایی به مرحله اجرا در آید.

وی افزود:  از جمله مأموریت‌های شش‌گانه در بودجه سال آینده  می‌توان به بخش کالبدی و شهرسازی که طی آن تمام سعی شهرداری توسعه تفصیلی شهر و اجرای طرح‌های زیباسازی در مناطق مختلف شهر بوده اشاره کرد و طرح‌های متعددی با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان در این حوزه اجرایی خواهد شد.

شهردار اردبیل با اشاره به مأموریت دوم شهرداری در بودجه سال آینده عنوان کرد: یکی دیگر از بخش‌های مهم در لایحه بودجه سال آتی توجه به حوزه محیط زیست و خدمات شهری بوده و با توجه به اهمیت این موضوع برنامه‌ها و فعالیت‌هایی در این حوزه با اعتباری بالغ بر ۲۸۱ میلیارد تومان انجام خواهد شد که این رقم نسبت به متمم سال‌جاری از رشد ۸۱ درصدی برخوردار است.

لطف‌اللهیان بیان کرد: از جمله برنامه‌های مهم در حوزه محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اردبیل، آسفالت معابر و کوچه‌ها، توسعه فضای سبز، اجرای طرح جامع مدیریت پسماند و ساماندهی و هدایت آب‌های سطحی است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از نکات بودجه سال آتی رشد یک هزار و ۳۰۰ درصدی بودجه در حوزه ارتقاء سیستم ایمنی و مدیریت بحران بوده که با توجه به این موضوع به‌صورت جدی نسبت به ارتقاء سیستم مدیریت بحران شهرداری اردبیل اقدام خواهیم کرد.

 

ساماندهی ترافیک در دستور کار شهرداری است

لطف اللهیان با اشاره به چهارمین مأموریت شهرداری در بودجه سال آینده ادامه داد: توجه به حوزه حمل و نقل و ساماندهی ترافیک به‌عنوان یکی دیگر از ماموریت‌های شش گانه شهرداری اردبیل در بودجه سال آتی بوده و در این زمینه نیز منابعی بالغ بر ۴۴۶ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که نسبت به متمم سال‌جاری رشد ۴۴ درصدی را نشان می‌دهد.

شهردار اردبیل بیان کرد:‌ توجه جدی به زیرساخت‌های حوزه حمل و نقل، تسهیل عبور و مرور، ارتقا وضعیت ناوگان عمومی، احداث پارکینگ و همچنین راه‌اندازی سیستم هوشمند مدیریت ترافیک جزو اولویت‌های اصلی و اساس برنامه‌ها در این حوزه قرار گرفته است.

وی ارتقاء خدمات مدیریتی را به‌عنوان مأموریت پنجم شهرداری در سال آینده معرفی کرد و گفت: توجه به ارتقاء خدمات مدیریتی از دیگر برنامه‌های اصلی شهرداری در سال آتی بوده و اعتبارات این حوزه نیز افزایش ۵۶ درصدی نسبت به سال‌جاری داشته و ایجاد تحول در مدیریت و بهبود و اصلاح روش‌ها از اولویت‌های اصلی در این بخش است.

لطف‌اللهیان عنوان کرد: مأموریت اجتماعی و فرهنگی به‌عنوان ششمین ماموریت شهرداری اردبیل در سال آتی قرار گرفته و در این حوزه نیز با جهش ۱۷۹ درصدی در تأمین اعتبار، تلاش بر این است تا همچنان توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مقدم بر طرح‌های عمرانی باشد که در این زمینه توجه به بخش سلامت، گردشگری و برگزاری رویدادهای فرهنگی به‌عنوان یک اصل اساسی مورد توجه است.

وی گفت: رشد جهشی بودجه شهرداری اردبیل در سال‌های اخیر و شیب صعودی افزایش اعتبارات و همچنین هزینه‌کردها و درآمدها در سه چهار سال اخیر نشان می‌دهد که باید همچنان تمرکز خود را بر عمران و آبادانی و کارهای فرهنگی و اجتماعی قرار دهیم تا در همه مناطق شهر شاهد رضایتمندی مردم باشیم.

 

اجرای قطار برقی شهری با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء در اردبیل

لطف اللهیان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تعیین تکلیف پروژه قطار شهری، اذعان داشت: در یک برنامه ۱۰ ساله برای شهر اردبیل، پروژه بی. آر. تی پیش‌بینی شده بود که در بررسی‌های بعدی مترو و تراموا نیز مطرح شد که از بین این طرح‌ها قرار است با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء پروژه تراموا عملیاتی و اجرایی شود.

وی همچنین  یکی از مأموریت‌های مهم شهرداری را توجه به توسعه حمل و نقل عمومی و روان‌سازی ترافیک دانست و ادامه داد: با تهیه و تصویب طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر اردبیل، برنامه‌ریزی برای توسعه ناوگان عمومی، احداث تقاطع‌های غیرهمسطح و اصلاح هندسی میادین و معابر مختلف در دستور کار شهرداری قرار گرفت تا به تدریج شاهد اجرای این پروژه‌ها باشیم.

 

تکمیل المان وحدت دچار تاخیر شده است

وی گلایه مطرح شده در خصوص تاخیر در نصب المان وحدت را بجا دانست و گفت: تأخیر در تکمیل المان میدان وحدت را می‌پذیریم ولی اعلام می‌کنیم اجرای این پروژه تنها یک ابنیه سازه‌ای نیست بلکه یک کار هنری است که در طول زمان اجرای مناسب آن اتفاق می‌افتد.

لطف‌اللهیان در مورد نصب نماد شاه اسماعیل صفوی به‌عنوان نماد و نشانه‌ای از پایتخت تشیع در اردبیل خاطرنشان کرد: تندیس شاه اسماعیل آماده شده و در موزه شهرداری نگهداری می‌شود و قرار است.

شهردار اردبیل در خصوص احداث پارک دوم بانوان اظهار کرد: احداث پارک بانوان در سال ۹۴ آغاز شد و عملیات احداث آن در  سال ۹۵به پایان رسید و به‌زودی عملیات اجرایی پارک دوم بانوان با مقیاسی بزرگتر(۱/۵ هکتار پارک جدید ۸ برابر پارک فعلی ) با کاربری‌های بسیار متنوع در محله زرناس با مساعد شدن هوا آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر کارهای مهمی برای زیباسازی شهر از جمله افزایش المان‌ها، نورپردازی‌ها، رنگ آمیزی و … انجام شده که این اقدامات مردم را ترغیب به پیاده‌روی و عکاسی کرده اما قطعا باید در ادامه بیش از این‌ها شاهد این‌چنین اقدامات در شهر اردبیل باشیم.

نمک پاشی راه حل مناسبی برای برف روبی نیست

لطف اللهیان با اشاره به سوال مطرح شده در خصوص برف روبی سریع و یخ زدایی معابر و خیابان ها اذعان کرد: نمک پاشی راه حل مناسبی برای پاک‌سازی برف از معابر نیست و دو آفت بزرگ تهدید منابع طبیعی و از بین بردن آسفالت را در پی دارد و به همین دلیل مردم نباید از شهرداری انتظار نمک پاشی به تمامی معابر را داشته باشند. با این حال خدمت‌رسانان مردم در شهرداری تمام تلاش خود را جهت برقراری سهولت در رفت و آمد انجام می‌دهند.

 

پل قدس بزرگترین  پروژه شمالغرب کشور است

شهردار اردبیل در خصوص پروژه پل قدس نیز عنوان کرد: پروژه پل قدس بزرگترین پروژه غیر همسطح شمالغرب کشور است که بیش از ۳۰ هزار متر مربع مساحت عرشه پل و نزدیک به یک هزار و ۶۰۰ متر مربع طول عرشه آن است.

وی افزود: در قیاس با بزرگی ابعاد پل قدس می‌توان گفت که مجموع طول تمامی پل‌های شهر اردبیل از بدو تاکنون، ۱۶۰۰ متر مربع است. یعنی طول پل قدس با مجموع تمامی پل‌های اردبیل برابری می‌کند.

لطف اللهیان با اشاره به تاخیر به‌عمل آمده در عملیات اجرایی پل قدس گفت: قطعا مسائل اقتصادی، فنی، جوی و… سبب ایجاد نوساناتی در روند تکمیل و بهره برداری این پروژه می‌شود و تمام سعی ما این است که در بهار ۱۴۰۰ بخش مهمی از پل به بهره‌برداری برسد.

شهردار اردبیل به برنامه شهرداری برای اجرای چند تقاطع همسطح دیگر در شهر اردبیل اشاره کرد و افزود: تمام تلاش شهرداری اردبیل توسعه و پیشرفت فنی و سازه‌ای شهر اردبیل است که در همین راستا در طی روزهای آینده شاهد آغاز عملیات اجرای چند تقاطع غیر همسطح با همکاری قرارگاه خاتم خواهیم بود.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، توسعه فیزیکی و فرهنگی همزمان یک شهر قطعا نقش مهمی در گسترش آن شهر داشته و در این راستا داشتن درآمد پایدار برای شهرداری بسیار مهم و حائز اهمیت است.

پاسخگویی و ارتباط دو سویه با افکار عمومی و رسانه‌های متعهد و رسمی نیز نقش مهمی در شناسایی نقاط قوت و ضعف برای هر دستگاه اجرایی و علی الخصوص شهرداری است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد