تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 - 7:34
کد خبر : 95240

داستان ناوی که “رودکی” نام گرفت

داستان ناوی که “رودکی” نام گرفت

سردار مرتضی زارع در آیین پگاه خاطره یادمان سردار شهید عبدالله رودکی، که به همت واحد ادبیات پایداری حوزه هنری و اداره کل حفظ آثار و نشرارزشهای دفاع مقدس فارس برگزار شد، گفت: شهید رودکی، شخصیتی ارجمند و بی‌نظیر بوده است. به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل

سردار مرتضی زارع در آیین پگاه خاطره یادمان سردار شهید عبدالله رودکی، که به همت واحد ادبیات پایداری حوزه هنری و اداره کل حفظ آثار و نشرارزشهای دفاع مقدس فارس برگزار شد، گفت: شهید رودکی، شخصیتی ارجمند و بی‌نظیر بوده است.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا به نقل از حوزه هنری فارس، زارع گفت: نامگذاری ناو اقیانوس پیما به نام شهید حاج عبدا… رودکی فرصتی برای تکریم یاد و نام این شهید عزیز بود که در دوران دفاع مقدس نقش ارزنده ای در رزم و حضور ارزنده نیروی دریایی داشت.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در ابتدای کار این ناو برخی از نیروهای مستقر در ناو که برای ماموریتی یک ماهه اعزام شده بودند، در ابتدا شناخت چندانی از شهید رودکی نداشتند.

وی افزود: در ناو لوح یادبودی نصب شده که خاوی اطلاعاتی از زندگی، خدمات و رشادت های این شهید عزیز است. نیروها که به تدریج این اطلاعات را مطالعه کرده و به شناخت نسبی دست پیدا کردند کم کم ارادت خاصی پیدا کردند.

زارع ادامه داد: پس از این ماموریت چنان علاقه ای در این افراد به وجود آمد که مجددا خواستار اعزام با این ناو هستند و معتقدیم روح متعالی شهید رودکی همراه این عزیزان است و ان شاءالله شوقی که در وجود وی برای رزم و رشادت بود در نسل های بعد نیز امتداد خواهد یافت.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس و از همرزمان شهید رودکی نیز در سخنانی گفت: شهید رودکی اهل محله آستانه بود و زیر سایه مهر و مرحمت حضرت سیدعلاءالدین حسین علیه السلام رشد و پرورش یافته بود.

مهدیار افزود: نگاه خاص و راهبردی شهید رودکی نقشی تعیین کننده در دفاع مقدس داشت و امروز تاثیر اندیشه‌های اوست که در سراسر منطقه و دریای سرخ و مدیترانه جبهه مقاومت را پیش می برد.

او ادامه داد: شهید حاج عبدا… رودکی شخصیتی چند بعدی داشت و نمی توان او را در یک سطح محدود کرد. او هم نماد عقلانیت بود، هم الگوی رشادت و هم اسوه مهر و محبت.

براساس این گزارش، در بخشی از مراسم یادبور شهید رودکی، سردار محمدباقر رنجبر نیز در سخنانی به بیان خاطراتی از شهید رودکی و نقش وی در حماسه دفاع مقدس پرداخت.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد