تاریخ انتشار : جمعه 1 اسفند 1399 - 14:00
کد خبر : 94345

بایدن در بوته آخرین آزمایش، محور خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های فارس

بایدن در بوته آخرین آزمایش، محور خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های فارس

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: فرصتی برای بازگشت آمریکا و همدستانش به برجام تا پنجم اسفندماه ۹۹ تعیین شده که نباید آن را از دست بدهند در غیراین صورت، ملت ایران، راه خود را در مسیر دستیابی به حق می پیماید. آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: فرصتی برای بازگشت آمریکا و همدستانش به برجام تا پنجم اسفندماه ۹۹ تعیین شده که نباید آن را از دست بدهند در غیراین صورت، ملت ایران، راه خود را در مسیر دستیابی به حق می پیماید.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز افزود: پنجم اسفند ۹۹ فرصتی برای مجموعه غدارهای بین‌المللی گذاشته شده که اگر می‌خواهند به تعهدات خود در برجام و عهد خود با ملت ایران وفا کنند این کار را انجام دهند در غیر این صورت دست ملت ما بسته نخواهد بود و بدانند که جبهه مقاومت مسیر خود را در یافتن عزت حقیقی پیدا کرده و اگر آمریکا و همدستانشان نخواهند حق ما را بدهند ما حق خود را خواهیم ستاند.

وی ادامه داد: سردمداران کنونی آمریکا که ایجاد تغییر در رابطه با ایران از ادعاها و شعارهای انتخاباتی حزب آنها بود، اگر می‌خواهند اقدامی کنند تا پنجم اسفند ۹۹ این کار را انجام دهند و دیگر سعی نکنند که از کشور ایران باج بگیرند و این موضوع را بدانند که ملت ما زیر بار زور نخواهند رفت و مسیر بعدی غیر از این خواهد بود.

بایدن، در بوته آزمایش برجام قرار گرفته است

امام جمعه مرودشت نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به موضوع آزمون بزرگ این روزهای رییس جمهور آمریکا با توجه به پنجم اسفند، مهلتی که ایران اسلامی بعد از آن همه بدعهدی و کارشکنی که از سوی دولت آمریکا در عمل به برجام صورت گرفت، اشاره و بیان کرد: اقدام مجلس شورای اسلامی برای گام بلند رسیدن به انرژی هسته‌ای و تعیین مهلت برای آمریکا برای برداشتن کامل تحریم‌ها، یک اقدام پسندیده و قابل ستایش است.

حجت الاسلام مهدی آقایی با بیان اینکه بایدن رییس جمهور آمریکا در بوته آزمایش برجام قرار گرفته است، اظهار داشت: فرصت کمی تا پایان ضرب‌الاجل مجلس ایران برای لغو تحریم‌ها از سوی آمریکا باقی مانده است و طبق این مصوبه که به تصویب شورای نگهبان رسیده و به قانون تبدیل شده، در صورت برداشته نشدن تحریم‌های مالی، بانکی و نفتی آمریکا، دولت موظف خواهد بود سالانه ۱۲ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد ذخیره کند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن بازرسان آژانس بین‌المللی اتمی (نه همه آنها) اخراج شده و ایران اجرای پروتکل الحاقی را متوقف خواهد کرد.

خطیب جمعه مرودشت، با بیان اینکه این صلابت کردار و گفتار توام با وحدت مسوولان در این زمینه نتیجه خواهد داد،گفت: استحکام و صلابتی که در بین مسوولان وجود دارد باعث خواهد شد تا رییس جمهور آمریکا در موضوع بازگشت به برجام در انتخاب خود دقت بیشتری کند زیرا می‌داند که موضع جمهوری اسلامی در این زمینه مستحکم خواهد بود و ذره‌ای عقب نشینی نخواهند کرد.

آقایی همچنین از مسوولان درخواست کرد که احیانا فریب بازی با کلمات دشمنان را در این زمینه نخورند و برای احقاق حقوق و مطالبات مردم ذره‌ای از موضع خود عقب نشینی نکنند.

امام جمعه مرودشت در بخش دیگری از خطبه‌ها به رزمایش ترکیبی پیامبر اعظم ۱۶ که توسط نیروی زمینی سپاه برگزار شد، پرداخت و افزود: دشمنان باید از قدرت آتشی که در این ‌رزمایش ‌به دست فرزندان ایران اسلامی ساخته شده است، درس عبرت بگیرند.

آقایی، با بیان اینکه ‌اقتدار، ایستادگی و تهاجم علیه دشمن در بین نیروهای مسلح ایران به ویژه سپاه پاسداران کاملا زنده است اظهار داشت: توان نیروهای انقلابی سپاه در تمام حوزه ها و به خصوص در حوزه صنعت دفاعی به حدی رسیده که دنیا از کار آنان شگفت زده شده است.

وی اضافه کرد: پاسداران، استوار و مقاوم، راه شهیدان دفاع مقدس، مدافعان وطن و شهدای مدافع حرم را ادامه می‌دهند و برای دفاع از استقلال، شرف، عزت، امنیت و تمامیت ارضی کشور لحظه‌ای غفلت و درنگ نخواهد کرد.

خطیب جمعه مرودشت همچنین در بخش دیگری از خطبه‌ها افزود: نخستین طرح استانی با عنوان رزمایش ۱۴۶۵ با محوریت ائمه جمعه شهرستان‌ها روز چهارشنبه (ششم اسفندماه ۹۹) ساعت ۱۰ صبح در سراسر استان فارس برگزار خواهد شد.

به گفته آقایی، در قالب اجرای این طرح که به دلیل تقارن با یک هزار و چهار صد و شصت و پنجمین ولادت با سعادت امام علی (ع) برگزار خواهد شد،، بسته‌های معیشتی نیز در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

توزیع کود شیمیایی بین کشاورزان مرودشت

خطیب جمعه مرودشت همچنین در مورد تامین کودشیمیایی که در چند روز اخیر به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی کشاورزان این شهرستان مطرح شده است، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در هفته آتی مقدار قابل توجهی از کود شیمیایی خریداری شده به مقصد این شهرستان حمل و در بین کشاورزان توزیع خواهد شد.

آقایی، از آن دسته از کشاورزانی که تاکنون نسبت به ثبت نام در سایت مربوطه اقدام نکرده‌اند، خواست با توجه به باز بودن سامانه ذی ربط‌، برای ثبت اطلاعات کامل خود در این سامانه اقدام کنند.

شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

جشن خودرویی ۲۲ بهمن ۹۹ نماد اقتدار ایران بود

امام جمعه کازرون هم در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: جشن با شکوه ۲۲ بهمن امسال، نماد اقتدار و سرافرازی ملت ایران بود و حرکت خودرویی در خیابان‌ها در شرایط بیماری کرونا، جلوه‌ای تازه از حضور مردم را در این عرصه رقم زد.

حجت‌الاسلام محمد صباحی، همچنین به سفر ریاست قوه قضاییه به کشور عراق که بیستم بهمن ماه ۹۹ انجام شد، اشاره کرد و اظهار داشت: این رویداد، شگفتی همگان را در عرصه بین‌المللی برانگیخت و آن را با سفر ترامپ به عراق مقایسه کردند.

وی ادامه داد: ترامپ در حالی به عراق سفر کرد که در پایگاه نظامی و بین نیروهای خودشان حاضر شد و نخستین حرفش از ترس و وحشتی بود که به دلیل سفر به عراق داشت، اما رییس قوه قضاییه ایران با استقبال بی نظیر مردم عراق و شعارهای معنا دار آنها وارد بغداد (پایتخت عراق) شد و با شخصیت‌های مختلف این کشور دیدار کرد.

صباحی اضافه کرد: استقبال از این مقام مسوول ایرانی در عراق بیانگر این است که در جایی که خون شهید سلیمانی و شهید ابومهدی به هم آمیخته شده، اتحاد مردم ایران و عراق روزبه روز بیشتر می‌شود.

زمین‌های مرغوب کشاورزی کازرون در حال تبدیل شدن به ویلاهای شخصی است 

امام جمعه کازرون در قسمت دیگری از خطبه‌های نماز هشدار داد: در بسیاری از نقاط این شهرستان، زمین‌های مرغوب کشاورزی و باغ‌ها در حال تفکیک شدن و فروش آنها به عنوان ویلای شخصی است.

صباحی ادامه داد: اراضی با کیفیت کشاورزی در نقاط خوش آب و هوای این منطقه که باید بهترین محصولات در این زمین‌ها تولید شود اما اکنون به استخر و ویلا تبدیل می‌شود.

شهرستان کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.

بزرگترین تهدید انقلاب، حرکت مسوولان به سمت اشرافی‌گری است  

امام جمعه رستم نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری با مردم آذربایجان فرمودند که دشمنان ما خیال می‌کنند اگر مردم انتقاداتی دارند، دیگراین نظام را نمی‌خواهند، در حالی که تصور آنان اشتباه است و مردم ما به هیچ وجه دست از این انقلاب و نظام برنخواهند داشت.

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن حسینی بوشهری افزود: یکی ازخطراتی که انقلاب ما و مسوولان را تهدید می‌کند، حرکت به سمت اشرافی‌گری است، اگربه جای توجه به طبقات ضعیف، رویکرد ما به سمت اشرافی‌گری باشد این انقلاب در خطر خواهد افتاد.

وی گفت: خطر جدی دیگری که برای این انقلاب وجود دارد این است که مسوولانی روی کار آیند که از انقلابی که کردند پشیمان باشند و به انقلابی بودن افتخار نکنند.

حسینی بوشهر بیان کرد: امروزه یکی ازاولویت‌های ما همانگونه که رهبری فرمودند این است که مدیریت‌های جهادی جای مدیریت‌های دیوان سالاری و فرسوده را بگیرد و مدیریت جهادی بدین معناست که شبانه روز در پی حل مشکلات مردم باشیم.

شهرستان رستم به مرکزیت مصیری در فاصله ۱۷۵ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

مردم هوشیارند

امام جمعه شهر جدید صدرا شیراز نیز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: در زمانی که مقابل قدرت های منافق و ریاکار قرار می‌گیریم، باید تلاش و همت کرد که هوشیاری مردم را برای مقابله با این قدرت‌های اهریمنی برانگیخت.

حجت الاسلام غلامعلی حسین نژادیان افزود: اگر دشمن، صریح و آشکار دشمنی کند کار آسان‌تر است و در شرایط کنونی برای مقابله با دشمنان باید از موضع روشنگری، بصیرت افزایی، رشد فهم عمومی و آگاهی حداکثری جامعه، و عزم برای تحول اجتماعی، اقدام کرد.

شهر جدید صدرا در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال غرب شیراز است.

دستورالعمل‌های بهداشتی را همچنان جدی بگیرید

امام جمغه شهر بیضاء در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیان داشت: وظیفه ما حرکت و پیمودن راه اهل‌بیت (ع) است و باید همگان تابع دستورات اسلام باشیم.

حجت‌الاسلام محمدجواد درویشی افزود: با توجه وضعیت کنونی جامعه و شیوع کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امری لازم و ضروری است و همه مردم باید در این شرایط از سلامت خود، خانواده و سایر شهروندان مراقبت کنند.

شهرستان بیضا در فاصله ۶۰ کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد