تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 بهمن 1399 - 9:38
کد خبر : 93843

نماینده ولی فقیه در قزوین: ترویج زکات نیازمند عزم همگانی است

نماینده ولی فقیه در قزوین: ترویج زکات نیازمند عزم همگانی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در شورای زکات استان قزوین با بیان اینکه احیای فرهنگ پرداخت زکات بعد از پیروزی انقلاب در ایران به فرمان امام راحل مورد توجه قرار گرفت، افزود: تشکیل کمیته امداد نیز از اقدامات ارزشمند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در شورای زکات استان قزوین با بیان اینکه احیای فرهنگ پرداخت زکات بعد از پیروزی انقلاب در ایران به فرمان امام راحل مورد توجه قرار گرفت، افزود: تشکیل کمیته امداد نیز از اقدامات ارزشمند امام راحل برای مقابله و ریشه‌کنی فقر در کشور بود.
وی اظهار داشت:دبیرخانه شورای زکات در کمیته امداد تلاش می‌کند در راستای ترویج فرهنگ زکات در کشور فعالیت‌های جدی و موثری را داشته باشد.
آیت الله عابدینی افزود: زکات قطعه ای از نقشه جامع دین است و با تقوا و نماز مطرح می شود آنچنانکه اگر دکمه لباس ما مشمول زکات باشد، نماز ما باطل است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: اگر همه شب ها به نماز و روزها به روزه مشغول باشیم و همه مال خود را در راه خدا بدهیم، ولی ولایت و امامت در کار ما نباشد ذره ای ثواب نخواهیم برد چون ولایت ستون نماز است و اگر نماز نباشد ساختمان دین فرو می ریزد.
 امام جمعه قزوین با تأکید بر ضرورت پرداخت زکات،افزود: ظرفیت های موجود و سرمایه های خدادادی بسیار زیادی در کشور برای مقابله با فقر وجود دارد و در استان قزوین هم به لحاظ کشاورزی ظرفیت های بالایی داریم و باید همه ظرفیت ها را فعال کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: بحث مهم دیگر فرهنگ سازی در حوزه زکات است که خوشبختانه همه مردم و مسوولان برای این معنا بسیج هستند و این فرهنگ سازی باید اتفاق بیفتد.
وی در ادامه آثار و برکات اجرای فریضه زکات را در جامعه اسلامی تشریح کرد و بر نقش آن در کاهش فقر و محرومیت و لزوم تلاش بیشتر همه مسوولان و مدیران برای اجرای این فریضه مهم و ترویج آن در جامعه تاکید نمود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد