تاریخ انتشار : دوشنبه 27 بهمن 1399 - 10:12
کد خبر : 93399

تدوین جایگاه ستاد نماز جمعه در نقشه مهندسی فرهنگی فارس

تدوین جایگاه ستاد نماز جمعه در نقشه مهندسی فرهنگی فارس

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، احمد فخار زادگان پیش از ظهر دوشنبه در جمع مسئولین ستادهای نماز جمعه استان بیان کرد: با توجه به پایش های صورت گرفته مسئولین ستاد نماز جمعه در دستگاه‌های اجرایی به فراموشی سپرده شده‌اند این در حالی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، احمد فخار زادگان پیش از ظهر دوشنبه در جمع مسئولین ستادهای نماز جمعه استان بیان کرد: با توجه به پایش های صورت گرفته مسئولین ستاد نماز جمعه در دستگاه‌های اجرایی به فراموشی سپرده شده‌اند این در حالی است که در سیاستگذاری دستگاه‌های اجرایی نیز ستاد باید نقش پررنگی داشته باشند که اکنون اینگونه نیست.

وی اضافه کرد: ستاد نماز جمعه به عنوان یکی از قرارگاه‌های فرهنگی باید نقش آفرینی مهمی در سطح جامعه داشته باشد و جایگاه آن نیز تثبیت شده باشد این در حالی است که بر اساس وظیفه ذاتی ستاد نماز جمعه باید به اولویت‌های قانونی این ستاد پرداخته شود و نسبت به سرمایه‌گذاری در آن‌ها اقدام گردد.

فخار زادگان تاکید کرد: در تمامی شهرها و شهرستان‌ها پرچمدار فعالیت‌های فرهنگی ائمه جمعه هستند این در حالی است که ساماندهی اقدامات و فعالیت‌ها باید توسط ستاد نماز جمعه انجام شود و لازم به یادآوری است که ستاد نماز جمعه در فعالیت‌های فرهنگی نیز نقش مؤثر و تأثیرگذاری دارد.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز افزود: یکی از تعیین کننده ترین اقداماتی که می‌توانند نقش مهمی در فعالیت دستگاه‌های فرهنگی و ستاد نماز جمعه دارد گام دوم انقلاب است و در راستای تحقق جایگاه ستاد نماز جمعه با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری بایستی در سند مهندسی فرهنگی جایگاه ستاد نماز جمعه معین گردد.

وی در خصوص برگزاری رزمایش ١۴۶۵ بیان کرد: به مناسبت یک هزار و چهارصد و شصت و پنجمین سال ولادت امام علی علیه السلام در نظر است تا به بیش از یک هزار و ۴۶۵ یتیم در سطح استان فارس بسته‌های معیشتی پرداخت شود.

او افزود: از جمله اهدافی که این رزمایش داشته ارائه بسته‌های معیشتی، ایجاد شغل و جهیزیه برای نوعروسان است که با توجه به شرایطی که در جامعه ایجاد شده است نسبت به ارائه بسته‌های معیشتی به ایتام اقدام خواهد شد لازم به ذکر است که ائمه جمعه مسئولیت برنامه ریزی ساماندهی و نظارت و هدایت اقدامات را در تمامی شهرستان‌ها بر عهده دارند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار ۹۶۶۴ یتیم تحت پوشش کمیته امداد هستند و ۵۹۲ تحت پوشش بهزیستی بودند این در حالی است که در دارالایتام نیز یک هزار و ۹۴۴ یتیم به ثبت رسیده است و ظرفیت ناشناخته در استان فارس در نظر گرفته شده که این افراد نیز ۲ هزار و ۴۵۰ نفر هستند.

به گفته رئیس ستاد نماز جمعه شیراز بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی تمامی ایتام مورد نیاز است و قرار است این رزمایش هم‌زمان با میلاد امام علی علیه السلام برگزار گردد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد