تاریخ انتشار : یکشنبه 26 بهمن 1399 - 10:16
کد خبر : 93121

دبیر مجمع تشخیص مصلحت: بهترین موقعیت برای جهش کارآفرینان فراهم است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت: بهترین موقعیت برای جهش کارآفرینان فراهم است

محسن رضایی روز یکشنبه در جمع اعضای مجمع خیرین کارآفرین خراسان رضوی در مشهد، کارآفرینی را با تشخیص، تولید و خلق فرصتها در ارتباط ذکر و بیان کرد: باید نوآوری، خلاقیت و فرصتهایی را که در بازار وجود دارد تشخیص دهیم تا موفق شویم. شناخت بازارها و نوآوری در فناوری و ارائه محصول مرتبط با ارزش‌آفرینی کارآفرینان است

محسن رضایی روز یکشنبه در جمع اعضای مجمع خیرین کارآفرین خراسان رضوی در مشهد، کارآفرینی را با تشخیص، تولید و خلق فرصتها در ارتباط ذکر و بیان کرد: باید نوآوری، خلاقیت و فرصتهایی را که در بازار وجود دارد تشخیص دهیم تا موفق شویم. شناخت بازارها و نوآوری در فناوری و ارائه محصول مرتبط با ارزش‌آفرینی کارآفرینان است زیرا مهارت لازم است اما کافی نیست.  

وی بر اهمیت تربیت کارآفرینان نیز تاکید و بیان کرد: اگر بتوان مدیران ارزش‌آفرین که فرصتهای بازار را به نفع اقتصاد ملی تشخیص می‌دهند پیدا نمود، این امکان وجود دارد تا در شرایط تحریم اقتصادی بازارهای جدیدی را یافت.   

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اکنون بازار داخل و منطقه آسیای جنوب غربی تشنه کالاهای ساخت ایران است. نباید برای تولید و ارائه محصولات ایرانی تردید کرد زیرا به واسطه تحریمهای ظالمانه بازار داخل و منطقه نیازمند کالاهای ایرانی می‌باشد اما از این فرصت استفاده نشده است. 

وی ادامه داد: موضوع کارآفرینی در سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی مورد تاکید محوری قرار گرفته لذا دولت باید با همه توان مسیر را برای فعالیت کارآفرینان باز کند و کارآفرینان هم به این موضوع به چشم یک جهاد نگاه کنند و نقش موثر خود را با کشف انسانهای ارزش‌آفرین ایفا نمایند. 

رضایی گفت: امروز کشور ما در یک جبهه اقتصادی و نبرد سخت اما بی‌صدا قرار دارد. گرچه صدای انفجاری این نبرد شنیده نمی‌شود اما آثار آن در خیابانها و خانه‌های مردم دیده می‌شود لذا تشکلهای خیریه که مستقل از دولت هستید می‌توانند از ظرفیت خود در جهت اشتغال‌آفرینی و جهش تولید اقتصادی استفاده نمایند. 

وی کارآفرینی را امری بسیار مهم توصیف و بیان کرد: ایجاد کسب و کار و فراهم شدن محصول در محیط رقابتی و تنوع کسب و کارها به چهار عامل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و حقوقی ارتباط بسیاری دارد و کارآفرینها سرباز اقتصاد ملی هستید. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نبرد اقتصادی از ضعف ما شروع شد و همانند زمان جنگ تحمیلی که با حمله ارتش عراق آغاز شد و ما بواسطه بی نظمی و آشفتگی در نیروهای سیاسی و نظامی دچار خسارت شدیم، این بار هم با مطالعه دشمن و مشاهده اینکه اقتصاد ایران دچار ضعف است، تحریمهای ظالمانه بر ما تحمیل شده است.  

وی ادامه داد: بر اساس تحریمها از فروش نفت ایران جلوگیری، صادرات و واردات را محدود کرده و به بانکها و شرکتهای بین‌المللی فشار آورده‌اند با کشور ما همکاری نکنند تا به تضعیف نظام از درون منجر شود اما مردم با هوشیاری از نظام دفاع کردند. 

رضایی گفت: ای کاش از فرصت پیش آمده برای اصلاح نقاط آسیب پذیر کشور استفاده می‌کردیم و همانند اقتداری را که در زمان دفاع مقدس به دست آوردیم در اقتصاد هم پیدا می‌کردیم. همانند زمان جنگ که توانستیم خرمشهر را آزاد کنیم که نشانگر ایجاد الگوی بومی اقتدار دفاعی برای کل ایران است. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمعه گذشته برای حضور در چند مراسم از جمله یادواره شهدا و سخنرانی به خراسان رضوی سفر کرده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد