تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1396 - 6:24
کد خبر : 9306

حجاب میزان سنجش عبودیت بندگان خداست

حجاب میزان سنجش عبودیت بندگان خداست

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مطهره خمر در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بیان اینکه طبق آموزه های دین مبین اسلام و قرآن کریم بدحجابی خلاف قانون است، اظهار کرد: زنان به عنوان رکن اصلی هر خانواده

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مطهره خمر در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بیان اینکه طبق آموزه های دین مبین اسلام و قرآن کریم بدحجابی خلاف قانون است، اظهار کرد: زنان به عنوان رکن اصلی هر خانواده در ترویج فرهنگ اسلامی و تربیت فرزندان نقش پر رنگی  دارند و تشویق فرزندان به حفظ حجاب خود اولین حرکت موثر در تربیت اسلامی است.

وی با اشاره به تاکید سخنان رهبر معظم انقلاب بر برخورد قاطع با مجرمان، بیان کرد: رعایت حجاب و عفاف امر به عروف است و اجرای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک اصل قانون اساسی و دفاع از امر به معروف و نهی از منکر است.

خمر با بیان اینکه عفاف ریشه و سرچشمه حجاب است، گفت: حجاب، پوششی بیرونی است؛ ولی عفت، هم پوشش بیرونی و هم پوشش درونی است.

وی خاطر نشان کرد: حجاب می تواند ریایی، تحصیلی، ظاهری و یاغیره اختیاری باشد؛ ولی عفت، یک خصلت و ارزش اختیاری است.

فرمانده حوزه کوثر خواهران ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان خاش با بیان اینکه نگاه اسلام به زن همراه با حرمت و کرامت است، تصریح کرد: دین مبین اسلام در بدو پیدایش، زنان را از اسارت فرهنگ جاهلی نجات داد و قدر و  منزلت و شخصیت انسانی از دست رفته آنان را در فرهنگ جاهلی مرد سالار احیاء کرد.

وی افزود: حضرت زهرا(س) در عین آن که حجاب کامل را رعایت می‏ کرد، حجاب را پرده ‏نشینی و انزوای زنان نمی‏دانست، بلکه شواهد بسیاری وجود دارد که آن حضرت حجاب را هرگز دست و پاگیر و مانع تلاش‏های اجتماعی و سیاسی نمی‏دانست. از این رو، در عرصه‏ های مختلف اجتماعی و سیاسی شرکت فعّال داشت.

 

 

خمر اذعان کرد: چادر طبق فرمایش مقام  رهبری حجاب برتر است اما هر نوع پوششی که  برجستگی های بدن انسان را پوشش دهد و حجاب است اما چادر حجاب برتر است زیرا پوشانندگی بیشتری دارد.

وی بیان کرد: خانواده با نوع پوشش خود می‌تواند اولین گام در فرهنگ سازی حجاب برای دختران و زنان باشد و در مدارس نیز می‌توان آنان را باخطرات بدحجابی و بی‌حجابی آگاه کرد و  احیای امر به معروف ونهی از منکر، رسانه ها به ویژه صدا و سیما در ساختار فرهنگ اجتماعی مردم نقش مهمی دارند.

خمر اظهار کرد: آثار سوء بی حجابی می تواند افتادن در دام هاو وسوسه های شیطانی و در نهایت سقوط انسان از ارزشهای انسانی و در نهایت دور شدن از اصل خویش باش دو پیامدهای آن تضعیف اعتقادات دینی در جامعه، اختلالات روحی و روانی، تزلزل نهاد خانواده، جلب نگاه های شیطانی،  ایجاد ناامنی و سلب آرامش زنان، است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد