تاریخ انتشار : دوشنبه 20 بهمن 1399 - 11:39
کد خبر : 91835

پرداخت زکات برای دستگیری از نیازمندان در جامعه حائز اهمیت است

پرداخت زکات برای دستگیری از نیازمندان در جامعه حائز اهمیت است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه توزیع ۱۰ هزار سبد کالای معیشتی بین نیازمندان در مصلای امام خمینی (ره) رشت با بیان اینکه پس از نماز به موضوع زکات اشاره شده است، گفت: یک مسلمان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه توزیع ۱۰ هزار سبد کالای معیشتی بین نیازمندان در مصلای امام خمینی (ره) رشت با بیان اینکه پس از نماز به موضوع زکات اشاره شده است، گفت: یک مسلمان واقعی باید به موضوع نماز و زکات توجه کند و نسبت به انجام آن اهتمام داشته باشد.

وی با اشاره به معنای لغوی زکات یعنی رشد، تصریح کرد: یک رابطه مستحکم بین معنای لغوی و اصطلاحی زکات وجود دارد و مسلمانان باید در پرداخت و دریافت زکات رضایت خداوند را در نظر داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اضافه کرد: بر اساس روایات، تمامی واجبات در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره‌ای برابر دریا است و باید به این فریضه مهم نیز اهمیت داده شود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اهمیت وجود کمیته امداد برای کمک و دستگیری از نیازمندان جامعه، اظهار کرد: امام خمینی کمیته امداد را یک نهاد مقدس معرفی کردند که این موضوع بیانگر اهمیت آن است.

امام جمعه رشت ادامه داد: کارکنان کمیته امداد باید به اهمیت و نقش مؤثر این نهاد توجه کرده و خالصانه به مردم کمک کنند چرا که کار غیر مخلصانه باعث متضرر شدن خود آنها می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان از مسئولان کمیته امداد خواست که نسبت به هزینه کرد خود توجه کافی داشته باشند، بیان کرد: این نهاد دو نوع بودجه مردمی و دولتی دارد و آینده‌نگری در این خصوص اهمیت دارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد