تاریخ انتشار : دوشنبه 20 بهمن 1399 - 10:54
کد خبر : 91813

جهش تولیدات کشاورزی خوزستان از ۱.۷ میلیون به ۵.۲ میلیون تن با اجرای فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری/ضرورت تشکیل تعاونی بهره برداران کشاورزی

جهش تولیدات کشاورزی خوزستان از ۱.۷ میلیون به ۵.۲ میلیون تن با اجرای فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری/ضرورت تشکیل تعاونی بهره برداران کشاورزی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در دیدار با تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی استان خوزستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اینکه شما در تولید و اشتغال کشور نقش خود را ایفا می کنید در جای خود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در دیدار با تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی استان خوزستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اینکه شما در تولید و اشتغال کشور نقش خود را ایفا می کنید در جای خود اهمیت دارد اما علاوه بر این مهم، شما استقلال و امنیت غذایی جامعه را فراهم می کنید.

او گفت: ما در زمان انقلاب برای گندم به واردات کامل نیاز داشتیم و تا ۱۵ سال پیش همچنان واردات گندم انجام می شد که خوشبختانه با همت شما تا حد زیادی در این بخش خود کفا شدیم و حتی در برخی از سال ها صادرات گندم داشتیم.

استاندار خوزستان افزود: خوزستان به دلیل زمین های حاصلخیز و وجود آب های فراوان به قطب کشاورزی در سطح کشور تبدیل شده است و بیش از دویست هزار نفر در این بخش در استان اشتغال دارند.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: با اجرای فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در بخش های مختلف کشاورزی شاهد رشد چشمگیر هستیم از جمله اینکه در تولید گندم رتبه اول هستیم و در آبزی پروری نیز اخیرا رتبه اول کشور را کسب کردیم و با طرح هایی که در دست اجرا داریم از جمله فاز دوم طرح آزادگان، طرح های هندیجان، ماهشهر و اندیکا به سمت و سویی می رویم که مانند گندم فاصله قابل توجهی با استان رتبه دوم ایجاد نماییم.

او ادامه داد: در تولید دیگر محصولات همچون برنج، کلزا، ذرت، چغندر، خرما، کنجد، حبوبات، صیفی جات و دامپروری خوزستان در مسیر خوبی قرار گرفته است و رغبت به سرمایه گذاری افزایش یافته است.

شریعتی اضافه کرد: تولید مبتنی بر عرضه و تقاضا موجب رشد و رونق می شود و سیاست تولید مبتنی بر اجبار نتیجه بخش نیست. اینکه کارخانه های تولید قند در استان بازسازی و ساخته شد، کشاورزان ما را به کشت چغندر متمایل کرد.

استاندار خوزستان افزود: در فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری هشت تا ۱۰ کارخانه قند ساخته خواهد شد و با حمایت و برنامه ریزی صورت گرفته کارخانه کشت و صنعت کارون به زودی دو منظوره می شود تا هم از نیشکر و هم از چغندر تولید داشته باشد.

او گفت: همه طرح ها چه در کشاورزی و چه دیگر بخش ها باید مبتنی بر توجیه پذیری و سوددهی باشد.

شریعتی تصریح کرد: با اجرای فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری تولید محصولات کشاورزی در استان از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید و معیشت و قدرت خرید کشاورزان خوزستان بهبود یافته است که این خواست و هدف ما است.

استاندار خوزستان در پایان بیان کرد: باید تعاونی بهره برداران ایجاد شود و زمامداری به دست خود کشاورزان باشد تا بهره برداری بهینه از زیرساخت های ایجاد شده پایدار باشد.

 

بیشتر بخوانید:

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد