تاریخ انتشار : جمعه 23 تیر 1396 - 8:36
کد خبر : 9167

حجاب متعلق به همه جوامع انسانی است/چشم چرانی بذر شهوت در دلها می کارد/بیشتر مفاسد اخلاقی با یک نگاه آغاز می شود

حجاب متعلق به همه جوامع انسانی است/چشم چرانی بذر شهوت در دلها می کارد/بیشتر مفاسد اخلاقی با یک نگاه آغاز می شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛، رئیس حوزه علمیه خواهران شهرستان بهمئی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری آوای ماغر به تشریح اهمیت حجاب و عفاف در جامعه پرداخت. بتول خوب اندیش با اشاره به تاریخچه حجاب و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛، رئیس حوزه علمیه خواهران شهرستان بهمئی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری آوای ماغر به تشریح اهمیت حجاب و عفاف در جامعه پرداخت.

بتول خوب اندیش با اشاره به تاریخچه حجاب و عفاف در جوامع انسانی، تصریح کرد: متون تاریخی گواه این مسئله است که در میان بیشتر ملت ها و ادیان جهان حجاب در بین زنان رایج بود، هر چند در زمان های مختلف فراز و نشیب هایی داشت اما هیچگاه به طور کامل از میان ملت ها این بین نرفت.

وی گفت:قرآن کریم هدف از حجاب و عفاف در جامعه به را خوبی تشریح می کند ؛برای نمونه خداوند در آیه ۲۶ سوره اعراف اشاره به این موضوع می کند و تاکید می کند که چیزی که ظهورش ناپسند است، باید پوشیده بماند.

خوب اندیش خاطرنشان کرد:در جاهای دیگری از حجاب و عفاف برای محافظ بدن از صدمات و بلایا و مقاومت در برابر سرما و گرما  یاد شده است.

وی افزود:در اصطلاح عمومی حجاب به معنای نگهداشت حریم زن  در جامعه است و به این دلیل که زن لطافت و حساسیت خاصی دارد باید با پوشش حجاب از نگاه نامحرم محفوظ بماند.

این کارشناس دینی در ادامه گفت:زن باید از یک طرف به خاطر اهمیت و ارزش انسانی خود در جامعه نقش ایفا کند و از طرف دیگر باید به عنوان یک انسان در اجتماع زینت های ظاهری خود را حفظ کند که هیچگاه این دو مبحث نمی تواند برای ایفای نقش وی در جامعه در تضاد باشند.

خوب اندیش به تشریح فواید حجاب و عفاف در جامعه اشاره کرد و گفت: آرامش روحی، استحکام پیوند خانواده، حفظ نسل ها ، جلوگیری از سوء قصد تجاوز، پایین آمدن آمار طلاق و دیگر آسیب های اجتماعی در جامعه از فواید حفظ حجاب است.

وی افزود:حفظ شخصیت زن، نجات از چشم و دلهای هوس باز، حفظ آبرو و عزت و پیشرفت معنوی افراد از دیگر فواید حفظ حجاب در جامعه است.

رئیس حوزه علمیه خواهران شهرستان بهمئی گفت: یکی از مباحث و مصادیق حجاب و عفاف که رعایت آن بسیار موثر است، حفظ نگاه است ؛حضرت عیسی(ع) در این باره می فرماید:"نگاه کردن بذر شهوت را در دل می پاشد این بذر باچشم عث می شود که فکر و ذهن انسان مشغول شود و باعث گرفتار شدن انسان به فتنه و فساد می شود."

خوب اندیش با اشاره به دو حدیث از امام علی(ع) با موضوع نکوهش چشم چرانی، گفت:چشم ها دل ها را به سمت خود می کشانند، چشم ها قلب شیطان هستند و چشم چرانی مانع رشد معنوی انسان در جامعه می شود.

ویبا بیان اینکه بیشتر مفاسد اخلاقی با یک نگاه آغاز می شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از گرفتاری و فساد در جوامع ما با یک نگاه به نامحرم شروع می شود، گاهی افراد با بد حجابی و پوشش غیر اسلامی در منظر عمومی ظاهر می شوند و منظور خاصی هم ندارند اما ناخواسته باعث ترویج بد حجابی و بی عفتی در جامعه می شوند.

خوب اندیش افزود:افراد سست ایمان با نگاه به همین بدحجاب ها در جامعه به گناه آلوده می شوند.

رئیس حوزه علمیه خواهران شهرستان بهمئی با تاکید بر این موضوع که حجاب تحمیلی نیست، گفت:از آنجا که زن به عنوان یک عضو موثر جامعه باید به خوبی نقش خود را ایفا کند، حفظ حجاب و عفاف از ضروریات وی می باشد .

خوب اندیش در پایان با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) در مورد اهمیت حجاب و عفاف، گفت: زنها نباید گول بخورند؛ زنها گمان نکنند که این مقام زن است که باید بَزَک کرده بیرون برود با سرِ باز و لخت! این مقام زن نیست؛ این عروسک بازی است نه زن. زن باید شجاع باشد ؛زن آدم ساز است؛ زن مربی انسان است، نهضت و انقلاب مدیون زن است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد