تاریخ انتشار : یکشنبه 19 بهمن 1399 - 15:46
کد خبر : 91541

«راهیان نور» بهترین مسیر ساختن جوانان و نوجوانان است

«راهیان نور» بهترین مسیر ساختن جوانان و نوجوانان است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، سردار عباس مطهری در مراسم افتتاحیه راهیان نور مجازی در شبکه شاد و  افتتاح اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی در بستر فضای مجازی اظهار داشت: این کار به همت وزارت آموزش و پرورش، بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، سردار عباس مطهری در مراسم افتتاحیه راهیان نور مجازی در شبکه شاد و  افتتاح اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی در بستر فضای مجازی اظهار داشت: این کار به همت وزارت آموزش و پرورش، بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزان در حال انجام است.

رئیس بسیج فرهنگیان کشور عنوان کرد: دانش‌آموزان هرساله به‌صورت حضوری در یادمان‌های دفاع مقدس که حکم حرم دارد، خود را به اسم و نور شهدا متبرک می‌کردند، اما امسال به‌دلیل شیوع بیماری کرونا این اتفاق رخ نداد و خدمتگزار و خادم شهدا این بستر را برای دانش‌آموزان فراهم کردند.

مطهری افزود: دشمن گمان می‌کرد با این همه هجمه‌هایی که در فضای مجازی ایجاد کرده‌اند، می‌توانند دانش‌آموزان ما را به‌عنوان سربازان خود تربیت کنند اما به لطف خداوند متعال و شهدا ما این تهدید را تبدیل به فرصت کردیم.

وی با اشاره به اینکه ان‌شاءالله در سال‌های آینده با از بین رفتن این بیماری منحوس راهیان نور حقیقی را برگزار خواهیم کرد، بیان داشت: دشمن بستر فضای مجازی را برای رسیدن به اهداف خودش ایجاد کرده ما از این بستر  راهیان نور مجازی را برای دانش‌آموزان و مردم برگزار خواهیم کرد.

رئیس بسیج فرهنگیان کشور تصریح کرد: اعتقاد داریم اردوی راهیان نور یک کاری از مدرسه با ‌مدرسه و بر ای مدرسه است یعنی از مدرسه  با تمام ظرفیت‌ها و عواملش شروع می‌شود.

مطهری گفت: امروز اگر ما می‌خواهیم نوجوانان و جوانان‌مان را برای پیمودن گام دوم انقلاب  تربیت کنیم نیاز به یک موقعیت، الگوها و محتوای خوب داریم  و همه اینها در راهیان نور وجود دارد.

وی تاکید کرد: راهیان نور مال اقشار مختلف مردم است و ما در مجموعه سپاه  و بسیج فقط هماهنگ کننده  اسن امر و بستر هستیم.

رئیس بسیج فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه راهیان نور مکتب شهید سلیمانی برگزار خواهد شد، گفت: ما در این زمینه بستر را فراهم کرده‌ایم  که هر کس دلش خواست بیاید زیارت کند و برگردد.

مطهری تاکید کرد: بهتر از راهیان نور راهی برای ساختن نوجوانان و جوانان ما وجود ندارد، اما باید با محوریت معلم این امر اتفاق بیفتد.

وی افزود: آموزش و پرورش باید خودش این علم راهیان نور را چه در یادمان‌های دفاع مقدس و مناطق عملیاتی و مزار مطهر شهید سلیمانی در دست بگیرد.

مطهری گفت: باید بتوانیم بسته‌های محتوایی و راویان تخصصی برای نوجوانان و جوانان که می‌خواهند از مکتب حاج‌قاسم استفاده کنند، فراهم کنیم.

ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی برای جوانان و نوجوانان تبیین شود

 سردار حسین معروفی در افتتاح اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی در بستر فضای مجازی اظهار داشت: یکی از کارهای بزرگ فرهنگی که مورد توجه و عنایت مقام معظم رهبری قرار دارد، برگزاری اردوهای راهیان نور است.

وی عنوان کرد: گام بزرگ راهیان نور تغییر نگرش برای مصونیت در گام دوم انقلاب اسلامی است که ما ببینیم جوانان و نوجوانان ما در گام اول به فرمان امام خویش چه‌طور جان‌فشانی کردند و امرروز در گام دوم جوانان و دانش‌آموزان ما با تبعیت از گام اول در این دنیای پر تلاطم و بی‌اعتماد چه باید بکنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: یکی از موضوع‌هایی که جلوی فراموشی و تحریف این حماسه بزرگ و جاوید انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران را  خواهد گرفت، برگزاری اردوی راهیان نور است.

معروفی افزود: باید در زمینه ابعاد شخصیت  عارف بزرگ، تندیس ادب و اخلاق شهید حاج‌قاسم سلیمانی بیشتر برای دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان گفته شود.

وی  بیان داشت: دشمن اصلی ما آمریکای جنایتکار فقط حاج‌قاسم سلیمانی ما را نزد، بلکه قلب ملت ایران را هدف قرار داد تا ما را پای میز مذاکره بکشاند زیرا حاج‌قاسم عصاره، قلب، شرف و اقتدار ملت ایران بود. ضلع مفاومت بود که با زدن حاج قاسم می خواستند مقاومت را بگیرند و  ضلع های بعدی  جهاد و شهادت بودند.

 در این مراسم سعادت، مسئول بسیج دانش‌آموزی استان کرمان اظهار داست: راهیان نور در بستر فضای مجازی از طریق راهیان مناطق عملیاتی جنوب، غرب و کرمان از طریق پلت‌فرم‌های روبیکا، ایتا، سروش و  آی‌گپ برگزار می‌شود.

وی گفت: از جمله برنامه‌های یکه در راهیان نور مجازی برگزار می‌شود، تعدادی از راویان به بیان روایت‌هایی از  دوران دفاع مقدس و عملیات‌ها می‌پردازند که این ها از طریق سامانه شاد   در سر کلاس های  درس در مدارس  و یا در خانه برای دانش اموزان‌پخش خواهد شد.

سعادت بیان داشت: در استان کرمان برای  ۱۰۰ هزار نفر دانش‌آموز ابتدایی دوره اول و دوم، دهم و نهم نظری و کلاس ۱۲ کار و دانش به‌عنوان درس آمادگی دفاعی برنامه‌ریزی کردیم که در کلاس‌ها به‌صورت مجازی شرکت کنند   و با بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد