تاریخ انتشار : یکشنبه 19 بهمن 1399 - 15:22
کد خبر : 91533

افتتاح ستاد امر به معروف و تجلیل از گلیم‌بافان در آستارا

افتتاح ستاد امر به معروف و تجلیل از گلیم‌بافان در آستارا

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان روز یکشنبه در آئین افتتاح ستاد امر به معروف در ساختمان سابق آموزش و پرورش آستارا گفت: دفاتر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ۱۵ شهرستان دیگر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان روز یکشنبه در آئین افتتاح ستاد امر به معروف در ساختمان سابق آموزش و پرورش آستارا گفت: دفاتر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ۱۵ شهرستان دیگر استان راه اندازی می شود و همگانی کردن فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر از هدف های آن است.

 حجت الاسلام سجاد سرافراز افزود: با توجه به رویکرد جدید دفاتر امر به معروف، باید رفع منکرات حوزه های محیط زیست، تعلیم و تربیت و صنعت در این دفاتر پیگیری شود و مقابله با متصرفان منابع طبیعی و سواحل به عنوان بزرگترین منکرات جدی گرفته شود.  

گلیم بافان فعال روستای صنایع دستی عنبران تجلیل شدند

فرماندار شهرستان آستارا در آئین تجلیل از فعالان عرصه گلیم در روستای عنبران گفت: با توجه به ثبت این روستا به عنوان روستای ملی گلیم بافی، باید مشکلات این حوزه احصاء و برای رفع آنها اقدام شود.

عباس صابر افزود: باید طرح های مختلف گلیم بافی در این روستا خودنمایی کند و رسیدگی به مشکل بیمه هنرمندان و نصب نماد گلیم در میدان ورودی عنبران با همکاری دهیاری روستا و بخشداری مرکزی پیگیری خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا هم گفت: طی یک سال گذشته آبشار لاتون، ساختمان چوبی گمرک و روستای گلیم بافی عنبران در فهرست آثار فرهنگی ملی ثبت شده است و ثبت روستای عنبران بدون حمایت ها و پیگیری های نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری شهرستان امکانپذیر نبود.

پردل امیری نژاد افزود: راه اندازی موزه تخصصی گلیم نیز در یکی از خانه های سنتی روستای عنبران پیگیری می شود و این موزه می تواند در شناساندن گلیم به گردشگران داخلی و خارجی تاثیرگذار باشد.

وی یادآور شد: ۲۵۰ هنرمند صنایع دستی بیمه هستند و ماهانه هفت هزار متر مربع گلیم توسط  ۷۰۰ هنرمند گلیم ‌باف تولید می شود و ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از گلیم بافان تصویب شده است.

روستای عنبران آستارا در ورودی این شهر از سوی اردبیل، به عنوان مهد گلیم آستارا شهرت دارد و بیش از ۷۰۰ گلیم باف در آن به این صنعت و هنر مشغول هستند.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد