تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 تیر 1396 - 5:23
کد خبر : 9139

«کشف حجاب» توطئه‌ای انگلیسی بود/ مسئول و غیرمسئول در مسئله عفاف و حجاب احساس مسئولیت کند

«کشف حجاب» توطئه‌ای انگلیسی بود/ مسئول و غیرمسئول در مسئله عفاف و حجاب احساس مسئولیت کند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حسن اکبری نیا در گفت وگو با نسیم سرخس، اظهار کرد: در آیات ۳۰ و ۳۱ سوره نور و ۵۹ سوره احزاب به همه مردم و حتی پیغمبر اکرم امر می‌شود تا در مسئله عفاف

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حسن اکبری نیا در گفت وگو با نسیم سرخس، اظهار کرد: در آیات ۳۰ و ۳۱ سوره نور و ۵۹ سوره احزاب به همه مردم و حتی پیغمبر اکرم امر می‌شود تا در مسئله عفاف و حجاب بی‌تفاوت ننشینند.

 

امام‌جمعه موقت سرخس توجه به مسئله عفاف و حجاب را توصیه صریح قرآن دانست و افزود: ۲۱ تیر ۱۳۱۴ فاجعه خونین حمله به مسجد گوهرشاد، یکی از اوراق ننگین تاریخ دوران حکومت رضاخان است.

 

وی تصریح کرد: چنانچه امت اسلامی به استحکام حکومت و استحکام پایه‌های نظام خودش می‌اندیشد، راهی جز این ندارد که به احکام نورانی قرآن عمل کرده و به آن جامه عمل بپوشاند.

 

حجت‌الاسلام اکبری نیا با تأکید بر اینکه مرد و زن، مسئول و غیرمسئول در مسئله عفاف و حجاب باید احساس مسئولیت کنند، تصریح کرد: در جامعه‌ای که تجلی مشارکت عمومی است باید در ترویج عفاف و حجاب همه شرکت کنند.

 

امام‌جمعه موقت سرخس بیان داشت: کشف حجاب توطئه‌ای انگلیسی بود که چند پادشاه بی‌عرضه ازجمله آتاتورک، رضاشاه و امان‌الله خان مأمور به اجرای آن شدند که این اقدام موجب مخالفت و اعتراض مراجع و روحانیون در شهرهای مختلف قرار گرفت.

 

وی کشف حجاب را خلاف حکومت اسلامی و موازین شرعی و دینی دانست و اظهار کرد: در پاسخ به این توطئه مردم مشهد در مسجد گوهرشاد قیام کردند و در این قیام بیش از دو هزار نفر به شهادت رسیدند و در این فاجعه جان خودشان را از دست دادند و بیش از ۱۵۰۰ نفر انسان ارزشمند و علمای بزرگوار دستگیر و به زندان‌ها فرستاده شدند و این نشان می‌دهد که علما و مراجع و شهدای ما احساس مسئولیت کردند و در مقابل این توطئه ساکت ننشستند.

 

حجت‌الاسلام اکبری نیا اضافه کرد: حکومت اسلامی برای اجرا و گسترش احکام و ارزش‌ها و اندیشه‌های ناب دینی تشکیل شد، بنابراین نمی‌توان به هیچ بهانه‌ای از اجرای دستورات الهی سر باز زد و بهانه به دست دشمن داد.

 

امام‌جمعه موقت سرخس اظهار کرد: تکلیف دولت‌های اسلامی است که امربه‌معروف و نهی از منکر کنند و این ‌یکی از نشانه‌های حاکمان اسلامی باید باشد.

 

حجت‌الاسلام اکبری نیا با تقدیر از ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر و سپاه شهرستان برای برگزاری راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب و اجرای برنامه‌های متنوع در این هفته در پارک کودک، تصریح کرد: می‌طلبد دولتمردان ما در مسئله عفاف و حجاب و امربه‌معروف و نهی از منکر نقش پررنگ‌تری داشته باشند و همچون مردم در این صحنه‌ها حضور یابند.

 

وی تأکید کرد: راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب توجه به احکام نورانی قرآن و ارزش‌های اسلامی است و اجرای این برنامه‌ها نشان می‌دهد که چه کسانی برای اجرای احکام نورانی قرآن شب و روز نمی‌شناسند و تلاش می‌کنند.

 

امام‌جمعه موقت سرخس در پایان بیان داشت: امیدواریم نسبت به این مسائل مهم مسئولان ادارات دولتی ما هم احساس مسئولیت کرده و بی‌تفاوت در این امر نباشند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد