تاریخ انتشار : جمعه 17 بهمن 1399 - 16:26
کد خبر : 91048

امر به معروف و نهی از منکر کاملا مبتنی بر علم است

امر به معروف و نهی از منکر کاملا مبتنی بر علم است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان، حجت الاسلام والمسلمین جلیل محبی در نشست هم‌اندیشی مجمع نخبگان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اظهار داشت: امر به

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان، حجت الاسلام والمسلمین جلیل محبی در نشست هم‌اندیشی مجمع نخبگان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی و همگانی است و بر خلاف تصور عموم امر به معروف و نهی از منکر کاملاً مبتنی بر علم است و بدون علم نتیجه عکس می‌دهد.

وی با بیان اینکه انجام این دو فریضه اصولاً از وظایف اصلی عالمان است افزود: کار علمی و پژوهشی در مورد ریشه‌یابی عدم انجام کار نیک و معروف در جامعه و انجام کارهای بد و ناپسند فقط در دانشگاه و با زمینه علمی امکان پذیر است.

وی تاکید کرد: برای بر طرف کردن یک معضل راه‌های زیادی به ذهن مردم می‌رسد اما احتمالاً فقط یکی از این راه‌ها درست است و جامعه علمی می‌تواند به آن پی ببرد.

حجت‌الاسلام محبی با مطرح کردن این سوال که نحوه برخورد با مردم و مسئول در رابطه با فریضتین چه فرقی باید بکند اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر در رابطه با صاحبان سمت و مسئولین باید با امر صورت گیرد اما اکنون برعکس است و با مدیران به شکل التماس و درخواست است و با مردم به صورت آمرانه صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: دوران انقلاب اسلامی نهادهای ارزشی و کارهای معنوی زنده و موضوعات ارزشی برجسته شد.

وی با بیان اینکه کسی که موعظه‌گر و خیرخواه است باید معنویت را در اولویت قرار دهد افزود: رفتاری که یک موعظه‌گر انجام می‌دهد برگرفته از فرضیه امر به معروف و نهی از منکر باشد و عقل انسان حکم می‌کند که جلوی برخی از کارها گرفته شود و اشاعه و ترویج معروف هم از سر خیرخواهی و عقلانیت است.

وی با اشاره به تأکیدات چندباره امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در رابطه با عدالت گفت: انجام امر به معروف و نهی از منکر به ایجاد عدالت می‌انجامد بنابراین باید تاکید بیشتری به انجام این فریضه شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد