تاریخ انتشار : جمعه 17 بهمن 1399 - 13:17
کد خبر : 91017

استمرار انقلاب معجزه ای بزرگ بود

استمرار انقلاب معجزه ای بزرگ بود

ایت الله علیرضا اعرافی در خطبه اول نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد، عنوان کرد: مهر ورزی به فرزندان و کودکان در منطق دینی ما جایگاه ویژه ای دارد که با چارچوب و ضوابطی نیز همراه است. وی بابیان اینکه ازمهمترین نیازهای کودک ونوجوان تامین عواطف و مهردیدن است، ادامه

ایت الله علیرضا اعرافی در خطبه اول نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد، عنوان کرد: مهر ورزی به فرزندان و کودکان در منطق دینی ما جایگاه ویژه ای دارد که با چارچوب و ضوابطی نیز همراه است.

وی بابیان اینکه ازمهمترین نیازهای کودک ونوجوان تامین عواطف و مهردیدن است، ادامه داد: تامین این نیازها در ساختمان شخصیتی کودکان و نوجوان بسیارمهم است و به همین علت والدین مامور پاسخ به این نیاز شده اند و همانگونه که در شریعت ما به نفقه (تامین نیازهای خوراک و پوشاک و…) با احکام دقیق سفارش شده است در برطرف کردن این نیازهای روحی و روانی نیزماموریت داده شده است که باید به آن اهتمام ورزید.

امام جمعه قم با تاکید به اینکه مهر و محبت پشتوانه سایر اصول و رفتارهای تربیتی است، اظهار کرد: روزی حضرت موسی عمران(ع) خطاب به خداوند گفت بهترین اعمال چه چیزی است؟ و خداوند می فرماید «دوست داشتن اطفال از افضل اعمال است؛ زیرا با دوست داشتن کودکان آینده روحی و اخلاقی فرزند تامین شده و ازبسیاری  از آسیب ها جلوگیری میشود.»

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه اظهار محبت به کودکان درسیره پیامبر(ص) و سایر ائمه بسیار نقل شده است، بیان کرد: اگر فرزندان در کودکی سیراب محبت نشود ساختمان شخصیتی او ناتمام است و زمینه اسیر شدن در عشق های دروغین فراهم می شود همچنین کودکی که در خانه تامین محبت نشود، آماده پذیرش خطا و نفوز بیگانگان درآینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه اصل مهرورزی در خانواده مهم است، اظهار کرد: اصل بزرگتری نیز به همه ی بزرگسالان جامعه توصیه می کند که با کودکان به مهر و خوش خلقی رفتار کنید تا همبستگی اجتماعی درست شود؛ زیرا این تعالیم ارتباط بین نسلی را تقویت میکند و اسلام با این تاکیدات عواطف و رشته های محبت را تحکیم می‌کند تا نسل ها با هم روابط سنجیده و صمیمانه داشته باشند.

آیت الله اعرافی در خطبه  دوم عنوان کرد: امام علی(ع) در خطبه ای می فرماید «مردم شما را به تقوای خدا، پرهیزکاری، حمد و ستایش خداوند برای نعمت هایی که به  شما عطا کرده است فرا می خوانم و در سختی ها نیز خدا را حمد کنید و همچنین شمارا سفارش به یاد مرگ می کنم؛ زیرا یادمرگ سازنده و راه گشا است و انسان هایی که از مرگ غافل هستند در معرض خطر های بسیار ی قرار می گیرد.

خطیب نماز جمعه قم ادامه داد: انقلاب اسلامی در ایران پدیده ای شگفت انگیز، خارق العاده و خارج از معادلات عادی بود و در سطح بین الملل نیز پدید آمدن انقلابی بر مبنای دینی و ارزش های الهی پدیده ای نو و جدید به شمار می رفت.

وی افزود: جامعه شناسی و سیاست حاکم بر مراکز علمی دنیا، می گفتند که عصر دین اجتماعی و سیاسی به پایان رسیده است و گفتمان مادی گرانانه بشر بر همه ی علوم و دانش های بشر سایه افکنده بود و همه ی نظریه ها میگفتند که از پایگاه دین  نمی تواند انقلاب پدید بیاید و سخنی جدید عرضه شود که با قیام مردم ملت ایران و ایستادگی امام و یارانش همه ی این ها ابطال شد و ملت ایران نشان داد که اسلام و دین زنده است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: در سطح منطقه نیز مزدوران امریکا و غربی ها حاکم بودند و همه ی معادن اسلام در دست این ها بود و درسطح ملی هم افرادی که ادعای مبارزه می کردند گروه ها پراکنده و کوچک بودند که قدرتی برای  پیروزی نداشتند و در مقابل انقلاب ایران نیز رژیمی مستبد و وابسطه با قدمت ۲۵۰۰ ساله بود.

مدیر حوزه های علمیه اظهار کرد: پیدایش انقلاب خارق العاده و فارغ از نظریات علمی و سیاسی بود همچنین  استمرار این انقلاب هم معجزه ای بزرگ بود؛ زیرا کمتر ملتی مانند ایران میتواند  دربرابر این سختی ها و فشارها ایستادگی کنند.

وی افزود: در این فراز، فرود و ایثارهای بی نظیر، مسئولان باید قدر این مردم را بدانند و همه ی وجود خود را وقف این ملت  کنند  و به حواشی ومسائل بی ربط نپردازند و از گفتمان ناب انقلاب فاصله  نگیرند؛ زیرا وظیفه امروز مسئولان تلاش برای گشایش اقتصادی مردم است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد