تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 بهمن 1399 - 20:20
کد خبر : 90875

۲۰ صادرکننده برگزیده آذربایجان شرقی معرفی شدند

۲۰ صادرکننده برگزیده آذربایجان شرقی معرفی شدند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پنجشنبه شب در این مراسم گفت: انقلاب ایران پس از وقوع، پیشرفت ها، تحولات و دگرگونی های بسیار عمیقی را به خود دیده است. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم اظهار کرد: به رغم این که رژیم طاغوت با پشتوانه صادرات نفتی و پشتوانه بیگانگان توانسته بود طبقات خاص، قشر مرفه و بخش‌هایی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پنجشنبه شب در این مراسم گفت: انقلاب ایران پس از وقوع، پیشرفت ها، تحولات و دگرگونی های بسیار عمیقی را به خود دیده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم اظهار کرد: به رغم این که رژیم طاغوت با پشتوانه صادرات نفتی و پشتوانه بیگانگان توانسته بود طبقات خاص، قشر مرفه و بخش‌هایی از شهرها را خوب جلوه دهد اما با نگاهی عمیق به طبقات زیرین جامعه شرایط متفاوت و به نحو دیگری قابل مشاهده بود و محرومیت ها و عقب ماندگی ها خودنمایی می کرد.
وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، پیشرفت و توسعه به تمام نقاط دورافتاده و محروم در روستاها و شهرها رسید و مردم از نعمت انقلاب برخوردار شدند.
امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به اهمیت کارآفرینی در توسعه و ایجاد اشتغال در جامعه گفت: کارآفرینی ایجاد ثروت و اشتغال می کند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم اظهار کرد: کارآفرینان دارای قدرت درک بالا، توانایی ایجاد و استفاده از فرصت پرورش ایده و توانایی ایجاد محصول جدید هستند که نقش آنان را بیش از پیش نشان می دهد.
وی افزود: کارآفرین می تواند ارزش های مختلفی را در جامعه ایجاد کند این ارزش ها می تواند اقتصادی، فرهنگی یا اجتماعی باشد، کارآفرینان با دگرگونی های اجتماعی پیوند محکمی دارند.
حجت الاسلام آل هاشم، آموزش کارآفرینی در مقاطع مختلف تحصیلی، توسعه پارک‌های علمی و فناوری، کاهش بروکراسی اداری و مبارزه با مفاسد اقتصادی در توسعه کارآفرینی را مهم دانست.  

وی ادامه داد: استفاده درست از منابع ارزی استفاده از منابع اقدامات جایگزینی درآمدهای غیر نفتی به جای نفتی ایجاد و توسعه شهرک های صنعتی با رویکردهای کارآفرینی از مزایای کارآفرینی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی 

اقتصاد مقاومتی مفهوم جدید در ادبیات اقتصاد جهان ایجاد کرده است
امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری مفهوم جدید در ادبیات اقتصاد جهان ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: کاهش وابستگی ها با تاکید بر تولید داخلی و تاکید بر خود اتکایی تلاش برای اقتصاد مقاومتی است بر این اساس این رویکرد موجب شده است تفکر ناب ایرانی پا به عرصه بگذارد و فشارهای اقتصادی را نیز کاهش دهد.

دکتر محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی 

تراز تجاری آذربایجان شرقی ۵۰ درصد افزایش دارد
استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم با اشاره به تحریم های ظالمانه استکبار و مشکلات دوران کرونا اظهار کرد: با وجود تمام مشکلات تراز تجاری در آذربایجان شرقی مثبت بوده است و بیش از ۵۰ درصد در این خصوص افزایش داشته ایم.

محمدرضا پورمحمدی گفت: ایران قبل از انقلاب، کانون مصرف و تک محصولی بود که اکنون از زیر یوغ استکبار خارج شده و گام های استقلال را پیموده است تمام این دستاوردها مدیون خون شهدا و رهبری های بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی با اشاره به تاریخ قدمت و تاثیرگذاری تبریز یادآور شد: اولین واکسیناسیون ایران توسط عباس میرزا در تبریز تزریق شده و وارد کشور شده، صنعت چاپ از تبریز به تهران رفته است بر این اساس مکاتب مختلفی در تبریز از قدیم وجود داشته است.
پورمحمدی با بیان اینکه مکاتب تجاری، سیاسی و هنری از جمله مکاتبی است که باید آنها را بشناسیم، گفت: صنایع قدیمی مثل کفش، چرم، صنایع دستی، فرش، خشکبار و وجود صنایع مختلف و بازار قدیمی از جمله ظرفیت های بزرگ اقتصادی و تجاری منطقه است.
 

پایداری صادرات بستگی به قیمت و کیفیت دارد
وی با اشاره به اهمیت صادرات و لزوم توسعه آن گفت: پایداری صادرات و استمرار آن بستگی به قیمت و کیفیت دارد اما صادرات نباید خام‌فروشی باشد و انرژی نیروی کار نیز بیش از پیش فرض دانسته شود.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: به رغم اهمیت صادرات تنها ۲ درصد بازارهای همسایه در اختیار ماست بر این اساس باید تسهیلات به بخش خصوصی جهت صادرات داده شود و از طرفی تمام مشکلات مربوط به صادرات رفع و صادرات تسهیل شود.

بازسازی مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان برای ما دشوار نیست
پورمحمدی با بیان اینکه بیش از سه هزار و ۵۰۰ شرکت صنعتی و تولیدی و یکهزار و ۸۰۰ شرکت ساختمانی در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند، گفت: بازسازی مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان برای ما دشوار نیست.
وی با بیان اینکه گمرک خداآفرین را هم نیز به زودی راه‌اندازی می‌کنیم تا تسهیل در صادرات انجام شود، اظهار کرد: وجود زمینه های مشترک دینی، مذهبی، زبانی و تاریخی برای افزایش ارتباطات بین ۲ کشور و بازسازی مناطق آزاد شده آذربایجان باید مورد توجه واقع شود.

حبیب امین زاده رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی 

اهداف صادراتی آذربایجان شرقی در ۱۰ ماهه امسال محقق شد
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: اهداف صادراتی استان در ۱۰ ماهه سال جاری محقق شده است و عمده کشورهای هدف صادراتی آذربایجان شرقی ترکیه ، عراق ، ارمنستان و جمهوری آذربایجان هستند.

حبیب امین زاده با اشاره به اینکه شرایط و بسترهای مناسب دیگری مثل وجود منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس و منطقه ویژه اقتصادی سهلان از دیگر مزایا و نعمت های موجود در آذربایجان شرقی است، گفت: صادرات به ۱۴ کشور همسایه ایران و کشورهای چین و هند از اهداف تجاری بازرگانان آذربایجان شرقی بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده است.

وی عمده کالاهای صادراتی از آذربایجان شرقی به کشورهای هدف را شامل سوخت و روغن های فسیلی، مواد پلاستیکی، چدن، مواد کشاورزی و صنایع تبدیلی، شیرینی و شکلات، مس و کالاهای فلزی اعلام کرد.

امین زاده اعلام کرد: یکهزار و ۸۰۰ کارت بازرگانی و سه هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در آذربایجان شرقی وجود دارد که ظرفیت های خوب برای توسعه تجارت و صادرات به حساب می‌آیند.
 

وی با بیان اینکه صادرات فرش از آذربایجان شرقی در حد معقول و ظرفیت استان نیست، افزود: صادرات فرش از آذربایجان شرقی کمتر از پنج درصد صادرات استان است که این میزان در شأن هنر صنعت فرش تبریز نیست.
امین زاده گفت: در ۱۰ ماه امسال نیز ۱۵ درصد صادرات از آذربایجان شرقی به اوراسیا افزایش یافته و از طرفی مسئولیت ستاد توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان به استاندار آذربایجان شرقی سپرده شده است.
وی اضافه کرد: به دستور استاندار و معاونت اقتصادی استان ساز و کارهایی تدوین می‌کنیم تا با اختیارات کافی توسعه صادرات با جمهوری آذربایجان انجام شود.
امین زاده همچنین از اختصاص یک میلیارد تومان بودجه برای تقویت زیرساخت‌های استان خبر داد و افزود: تجهیز گمرکات و تجهیز به ایکس ری برای احیای تولید و صادرات به خصوص هنر صنعت فرش انجام می شود.

وی ادامه داد: ایجاد نمایشگاه دائمی فرش همراه با بوم گردی و تشکیل یک نمایشگاه در جمهوری آذربایجان از جمله اهداف و پیشنهاد صادراتی از آذربایجان شرقی می باشد.

در این مراسم ۲۰ صادرکننده برگزیده آذربایجان شرقی معرفی و تجلیل شدند.

۱- شرکت داداش برادر ( آیدین ) به مدیریت رسول بیوک

۲-    شرکت سهند جام تبریز به مدیریت یعقوب محبوبیان

۳-    شرکت آذرپاک خزر تهران به مدیریت ابوالفضل کاظمی نژاد کجاباد

۴-    شرکت تولیدی سیم و کابل تبریز سیم کات به مدیریت عبدالله قاری زاده

۵-    شرکت ایلکین به مدیریت حسن قالیچه باف وثوقی

۶-    شرکت پالایش و انرژی شمالغرب آرکا به مدیریت مقصود رهبرنیا

۷-    شرکت کلرپارس به مدیریت ابوالفضل باباپور

۸-    شرکت صنایع رنگ و رزین آرکو به مدیریت کرامت زمان زاده

۹-    شرکت مجتمع فولاد شاهین بناب به مدیریت بابک علیزاد شهیر

۱۰-    شرکت مجتمع فولاد ظفر بناب به مدیریت حیدرعلی مردم خواه ( با یاد مرحوم جعفر ظفر بناب)

۱۱-    شرکت نخل سبز صبحی به مدیریت محمد صبح راست

۱۲-    شرکت صنایع غذایی شیرین وطن به مدیریت جلیل وطن دوست

۱۳-    شرکت کارخانجات سیمان صوفیان به مدیریت ولی الله اخلاقی فرد

۱۴-    شرکت شهریار چرم تبریزیکتا به مدیریت موسی باستانیان شاهگلی

۱۵-    شرکت ارس تارلا امین به مدیریت محمود ابراهیمی ( با یاد زنده یاد تراب ابراهیمی)

۱۶-    شرکت صنایع پلاستیک تک ظرف آذربایجان به مدیریت حمید شفاعی نهند

۱۷-    شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران به مدیریت عبدالرحمن ارشدی صوفیانی

۱۸-    شرکت فولاد ناب تبریز به مدیریت کریم رحیمی 

۱۹-    شرکت صنایع شیشه آذر به مدیریت احد محبوبیان

۲۰-    شرکت همت پلاست آذرآبادگان به مدیریت آیدین راستگار همت

همچنین در این مراسم از شرکت شکوه بناب به مدیریت محمدرضا طبیبی و  شرکت تراکتورسازی ایران به مدیریت ابوالفتح ابراهیمی به عنوان صادرکنندگان ممتاز ملی و شرکت فولاد مهر سهند به مدیریت عبدالحسین محجل امامی، شرکت پتروشیمی تبریز به مدیریت سیاوش درفشی و شرکت تولیدی مهر اصل به مدیریت سید امیر سیاوش مقیمی به عنوان واحدهای نمونه ملی در حوزه صادرات تجلیل شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد