تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 بهمن 1399 - 17:21
کد خبر : 90845

فعالیت ۲۲ نقاهتگاه برای بیماران کرونایی اردبیل

فعالیت ۲۲ نقاهتگاه برای بیماران کرونایی اردبیل

سردار جلیل بابازاده در جلسه قرارگاه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در سپاه اردبیل اظهار کرد: از ۳۰ آبان ماه و با پیگیری و تلاش همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در کنترل بیماری کرونا شروع شده به طوریکه تاکنون بیش از ۳۵۸ هزار

سردار جلیل بابازاده در جلسه قرارگاه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در سپاه اردبیل اظهار کرد: از ۳۰ آبان ماه و با پیگیری و تلاش همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در کنترل بیماری کرونا شروع شده به طوریکه تاکنون بیش از ۳۵۸ هزار خانوار در سطح استان مورد غربالگری و پایش قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: یک میلیون و ۲۳۱ هزار نفر از جمعیت استان در این طرح پایش و غربالگری شدند که ۹۸ درصد مردم استان را شامل می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت:‌ از این تعداد هشت هزار نفر آسیب‌دیده و همچنین مشکوک به بیماری کرونا تشخیص داده شدند که با انجام تست‌های غربالگری زمینه مداوای آنها در بخش‌های مختلف فراهم آمده است.

بابازاده از توزیع سبد معیشتی و همچنین بسته بهداشتی به تعداد ۳۰۰ هزار مورد در سطح استان خبر داد و افزود: تیم‌های عملیاتی سلامت‌محور بسیج به تعداد ۸۴۸ تیم و همچنین ۲۷۴ تیم مراقبتی ۱۵ نفره و ۹ هزار و ۲۰۰ تیم نظارتی در اجرای این طرح مشارکت کردند و ۱۰۳ هزار نفر روز فعالیت توسط بسیجیان به انجام رسیده است.

وی به فعالیت ۲۲ نقاهتگاه کنترل و درمان بیماری کرونا در استان اشاره کرد و ادامه داد: در این نقاهتگاه بیش از یک‌هزار و ۷۱۵ تخت راه‌اندازی شده تا امکان ارائه خدمات به بیماران کرونایی فراهم آید.

بابازاده از اتمام موفقیت‌آمیز اجرای طرح سلامت‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و خاطر نشان کرد: مرحله دوم نیز آغاز شده و ما بیشتر بر روی نقاط بحرانی متمرکز شدیم و تمام سعی و تلاشمان بر این است تا با همراهی تیم‌های مشارکت‌کننده در این طرح به صورت محله‌محور اقدامات خودمان را به ویژه برای گروه‌های سنی سالخورده و با بیماری زمینه‌ای انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در هفته‌های اخیر ما روند کاهشی را در ابتلا و همچنین بستری بیماران کرونایی شاهد هستیم که این نتیجه انجام تست‌ها و آزمایشاتی است که در ۷۵ روز گذشته بیش از ۳۳ هزار نفر مورد تست کرونا قرار گرفتند که از این تعداد شش هزار و ۳۲۴ مورد تست مثبت بوده است.

در این جلسه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز با بیان اینکه در سطح کشور و در مناطق مختلف روند نزولی را در بستری‌ها و تعداد مبتلایان به کرونا شاهد هستیم، اظهار کرد: باید مراقبت کنیم تا این روند نزولی همچنان ادامه پیدا کند تا در ایام پایانی سال با مشکلاتی در شیوع پیک چهارم کرونا روبه‌رو نشویم.

نخستین تصریح کرد:‌ در اکثر شهرهای استان اردبیل وضعیت باثبات و حتی نزولی را در بیماری کرونا شاهد هستیم و تنها در مشگین‌شهر و اردبیل با تعدادی افزایش بستری روبه‌رو هستیم که باید مراقبت‌ها را بیش از گذشته افزایش دهیم.

وی با ابراز خرسندی از مراجعه ۸۳ درصدی مردم و افراد مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی گفت: تنها ۱۷ درصد به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی افزود: ما باید به ازای هر فرد مثبت کرونایی، ۱۰ نفر از اطرافیان آنها را نیز مورد غربالگری قرار دهیم که این امر در حال حاضر هفت نفر است که انتظار می‌رود به ۱۰ نفر افزایش پیدا کند.

نخستین در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ استان اردبیل جز استان‌های موفق در کنترل بیماری کرونا در پیک چهارم بوده به طوریکه در هفته دوم بهمن ماه تعداد فوتی‌ها به کمتر از ۱.۱ دهم و بستری‌ها به ۱.۵ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: خدمات ارائه شده به بیماران کرونایی همچنان در مراکز بیمارستانی ادامه دارد ولی ما با افزایش مراجعین سرپایی در اردبیل و مشگین‌شهر روبه‌رو هستیم به طوریکه روزانه ۱۷۵ مورد تست کرونا در استان انجام می‌شود که تلاش می‌کنیم این تعداد را به ۳۵۰ مورد افزایش دهیم.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد