تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 بهمن 1399 - 12:37
کد خبر : 90799

چرا شهید سلیمانی در همدان به دیدار حاج جلال رفت؟

چرا شهید سلیمانی در همدان به دیدار حاج جلال رفت؟

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان ، علیرضا مختارپور در نشست مجازی ضیافت شهدا که با محوریت کتاب «حاج جلال» برگزار شد با بیان اینکه این کتاب و این خانواده نمونه برجسته‌ای از خانواده معظم شهدا هستند اظهار داشت:  روز

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان ، علیرضا مختارپور در نشست مجازی ضیافت شهدا که با محوریت کتاب «حاج جلال» برگزار شد با بیان اینکه این کتاب و این خانواده نمونه برجسته‌ای از خانواده معظم شهدا هستند اظهار داشت:  روز گذشته رهبر معظم انقلاب تصریح کردند که درباره مادران شهدا آثار هنری و فرهنگی بسیار کمی   تولید شده است و باید این ظرفیت بیشتر مورد استفاده نویسندگان و هنرمندان قرار گیرد.

وی با این توضیح که سرنوشت این عزیزان صرفاً یک کتاب خواندنی و داستانی نیست افزود: در این کتاب ویژگی‌های بسیاری چون  رزق حلال، جهد و تلاش و بیان صادقانه را می‌بینیم که  همه آنها درس بزرگی برای ما است.

دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره اینکه نویسنده توانسته با قلم شیوا خود مطالب را به خوبی بیان کند، گفت: برخی از کتاب‌ها هستند در حوزه دفاع مقدس که چند سال طول می‌کشد تا مورد توجه قرار گیرد اما این کتاب از همان روز اول مورد توجه و مطالعه و اقبال قرار گرفت و امیدواریم که این نوع کتاب‌ها در کتاب‌های درسی ما و در دانشگاه‌ها ورود کند.

حمیدرضا حاجی بابایی  نیز با بیان اینکه حاج جلال و همسرش از هیچ مقام و مسئولی توقع ندارند و تنها برای حفظ ارزش‌های انقلاب گام برمی‌دارند اظهار داشت: در عملیات رمضان که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده محور  بودند، از همدان برای عملیات رمضان طلب کمک می‌کنند، پس از عملیات سردار سلیمانی گفتند اگر نیروهای همدان نبودند و سد راه نیروهای صدام نمی‌شدند ما محاصره می‌شدیم.

برادر شهیدان حاجی بابایی با بیان اینکه در این عملیات علیرضا حاجی‌بابایی فرمانده نیروهای همدانی بود و به شهادت می‌رسد گفت: در این عملیات بود که  صدام هم به تلافی  این عملیات نماز جمعه همدان را بمباران کرد اقدامی که سبب به شهادت رسیدن و جانبازی بسیاری از نمازگزاران شد.

وی با اشاره به اینکه در جریان بمباران نماز جمعه همدان حاج جلال و مادرشان نیز ترکش می‌خورند، عنوان کرد: در عملیات رمضان اگرچه تعدادی از فرماندهان شهید شدند اما توانستند اقدام بزرگی انجام دهند مطرح کرد: سردار سلیمانی  زمانی که در سال ۱۳۹۷ به همدان آمدند، خواستار دیدار با حاج جلال شدند و اعلام کردند که تنها یک «چای لیوانی» که رمزی در بین بچه‌های جبهه بود در خانه برای او آماده کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به اینکه  پس از این اتفاق سردار سلیمانی گروهی را برای تهیه کتاب خاطرات «حاج جلال» به همدان می‌فرستند که با ما هم هماهنگ نشده بود و ما اطلاع نداشتیم اما در نهایت آمدند  و کتاب آماده شد افزود: حاج جلال و حاج خانم زحمات زیادی کشیدند و هرگز اجازه اینکه پول حرام وارد زندگیشان بشود را ندادند.

وی بابیان  اینکه نویسنده کتاب هم مدتی با حاج آقا و حاج خانم زندگی کرد و دختر آنها شد ادامه داد: حاج جلال و حاج خانم هشت سال عزادار بودند و دو پسر و دو داماد آنها شهید شدند.

برادر شهیدان حاجی‌بابایی با بیان اینکه داماد حاج جلال مقابل چشمانش ترکش می‌خورد و شهید می‌شود مطرح کرد: مقام معظم رهبری نیز در سفر به استان همدان حاج جلال و خانواده را دیدند و نام شهید حاجی بابایی را آوردند.

سردار نقدی: امروز همه دنیا طلیعه‌ افول و سقوط دشمنان حاج قاسم را می‌بینند مراسمی برای پاسداشت شهیدی که بی‌تاب و بی‌قرار وصل حاج قاسم بود اهتزاز پرچم حرم امام حسین(ع) بر فراز مرقد مطهر حاج قاسم + فیلم

 

وی با اشاره به اینکه ما هرچه داریم باید قربانی انقلاب کنیم اما انقلاب را قربانی هیچ کس نکنیم افزود: همواره حاج جلال اعلام می‌کرد که برای انقلاب کار کنیم به طوری که وقتی وزیر آموزش و پرورش می‌خواستم بشوم با ایشان برای مشورت تماس گرفتم و گفتند اگر فکر می‌کنید آنجا بیشتر مفید هستید، بروید و در تمام مدت نمایندگی هم تا کنون نشده است که برای بنده در جایی تبلیغ کرده باشند.

حاجی‌بابایی درباره شهید ابوالقاسم حاجی بابایی نیز گفت: شهید ابوالقاسم پیش از  عملیات والفجر۸ که در حال حرکت بودیم و یک وعده غذا در سر راه خوردیم متوجه شدم که با حقوق خود که ۲ هزار و ۷۰۰ تومان بود، هزینه غذا را پرداخته است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد