تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 بهمن 1399 - 10:16
کد خبر : 90619

مسئولیت‌های اجتماعی بخش صنعت در چهارمحال و بختیاری پیگیری می‌شود

مسئولیت‌های اجتماعی بخش صنعت در چهارمحال و بختیاری پیگیری می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، این تفاهم‌نامه در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، دست‌یابی به توسعه متوازن منطقه‌ای و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش مردمی و غیردولتی و احیای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شده است. در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، این تفاهم‌نامه در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، دست‌یابی به توسعه متوازن منطقه‌ای و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش مردمی و غیردولتی و احیای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شده است.

در این آیین مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به نمایندگی از وزیر صنعت، معدن و تجارت این تفاهم‌نامه را امضاء کرد.

چهارمحال و بختیاری دومین استانی است که پس از خراسان شمالی برنامه احیای مسئولیت‌های اجتماعی بخش صنعت را متعهد شده است.

بر اساس این تفاهم‌نامه ۲ واحد صنعتی کارخانه قند چهارمحال و شرکت شهد زاگرس جهانبین به عنوان معین اقتصاد مقاومتی شهرستان شهرکرد متعهد شدند تا با توانمندسازی جوامع محلی آنها را در فرایند تولید مشارکت داده و با ایجاد تشکل‌های مردم‌نهاد ظرفیت‌های مناطق روستایی هدف را در مسیر بالفعل شدن هدایت کنند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز متعهد شده است تا نسبت به انتقال دانش و تجربیات به شهرستان هدف و پایش، ارزیابی و نظارت بر اقدامات معین اقتصاد مقاومتی در این مناطق اقدام کند.

بر اساس این تفاهم‌نامه استانداری چهارمحال و بختیاری نیز متعهد شد تا مطالعات اولیه انجام شده از وضعیت پتانسیل‌های منطقه را در اختیار معین اقتصاد مقاومتی شهرستان قرار دهد و نقش مشاوره، سیاستگذاری، نظارت و حاکمیتی خود را اعمال کند.

در این آیین همچنین تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و استانداری چهارمحال و بختیاری برای توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی این استان منعقد شد.

مدیرعامل شرکت‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری در همین خصوص گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ۳۰ میلیارد تومان و استانداری ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان اختصاص می‌دهند.

حمیدرضا فلاح افزود: همچنین در یکی از بندهای این تفاهم‌نامه مقرر شد تا روند قانونی واگذاری منطقه ویژه اقتصادی استان از سازمان همیاری شهرداری‌ها به شرکت شهرک‌های صنعتی استان پیگیری شود.

 هم‌اکنون بیش از ۹۵۰ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد