تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 بهمن 1399 - 9:37
کد خبر : 90604

امام جمعه اهل سنت فهرج: نام شهید سلیمانی محور اتحاد جهان اسلام است

امام جمعه اهل سنت فهرج: نام شهید سلیمانی محور اتحاد جهان اسلام است

مولوی عبیدالله شیهکی روز چهارشنبه در حاشیه دهمین نشست گفتمان برادری از سلسله نشست های همایش آئین برادری در کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سپهبد شهید سلیمانی به امت اسلامی بدون هیچ تبعیضی محبت می ورزید و بین اقوام و مذاهب تفاوتی قائل نبود. وی ایجاد وحدت و تفاوت قائل نشدن بین شیعه

مولوی عبیدالله شیهکی روز چهارشنبه در حاشیه دهمین نشست گفتمان برادری از سلسله نشست های همایش آئین برادری در کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سپهبد شهید سلیمانی به امت اسلامی بدون هیچ تبعیضی محبت می ورزید و بین اقوام و مذاهب تفاوتی قائل نبود.

وی ایجاد وحدت و تفاوت قائل نشدن بین شیعه و سنی را یکی از شاخص‌ ترین خصوصیت حاج قاسم عنوان و تصریح کرد: ایشان انسانی بی نظیر بود که به سختی کسی می تواند جای او را پر کند.

 به گفته امام جمعه اهل سنت نگین کویر فهرج یاران حاج قاسم را در منطقه افرادی با عقاید مختلف تشکیل می دادند و او خود را برای تامین امنیت تمام افراد فارغ از اینکه چه دین و مذهب و یا قومیتی دارند موظف می دانست.

وی گفت: حاج قاسم به وحدت جهان اسلام معتقد بود و مقاومت و پیروزی را در گرو اتحاد اقوام و مذاهب می ‌دانست تا جایی که به نیروهایش تاکید داشت کسی حق ندارد جناح بازی کند.

مولوی شیهکی افزود: سپهبد شهید سلیمانی تفاوتی بین اصلاح طلب و اصولگرا قائل نبود و می گفت این وظیفه من به عنوان یک سرباز است که از هر کسی که در ایران است، حفاظت کنم لذا ایشان چنین روحیه و تفکری داشت.

وی تاکید کرد: سردار دلها در سفرهای خود بین اهل سنت قرار می گرفت و با آنها برادرانه رفتار می کرد.

 امام جمعه اهل سنت نگین کویر فهرج ادامه داد: مگر ما در سوریه، لبنان، فلسطین و عراق چند نفر شیعه داریم اما ایشان به عنوان یک فرد شیعه بین افراد اهل تسنن منطقه می رفت و برای دفاع از مسلمانان اهل سنت تلاش می کرد و با این رفتار خود می گفت من از خود شما هستم و این مهم را با عمل خود نشان می داد.

وی تاکید کرد: حاج قاسم انسان بی نظیری بود و ما اکنون کسی را از دست داده ایم که بی مانند بود.

مولوی شیهکی با اشاره به اینکه خداوند برای ادامه دین خود راه را باز می کند تصریح کرد: زمانی که امام راحل (ره) از دنیا رفتند، شرایط سخت بود اما خدا نعمت رهبری را برای پیشبرد اهداف دین به ما عطا کرد.

وی گفت: زمانی امثال دکتر بهشتی ها از دنیا رفتند، خیلی ها پریشان شدند اما خداوند افرادی مانند حاج قاسم را سر راه دنیا قرار داد تا دین خدا پیش برود  و باید گفت هر گلی رنگ و بوی خاص خود را دارد.

امام جمعه اهل تسنن نگین کویر فهرج اظهار داشت: باید از تمام ظرفیت ها برای ایجاد اتحاد و تقریب مذاهب استفاده کرد و تنها به یک گروه بسنده نشود و فقط افراد خاص نظر ندهند.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت صاحب نظران استفاده شود و وحدت به معنای واقعی باشد و نباید تفاوت ها سبب دشمنی شیعه و سنی شود.

مولوی شیهکی تاکید کرد: باید مسائل هزار و ۴۰۰ سال قبل را کنار بگذاریم و به مشترکات وصل شویم لذا شیعه و سنی مشترکات زیادی دارند و ما باید اینگونه به هم وصل شویم.

وی افزود: هدف دشمنان ایران اسلامی ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است لذا باید از این نیت شوم دشمن آگاه بود و با آن مبارزه کرد.

 امام جمعه اهل سنت نگین کویر فهرج با اشاره به اختلاف افکنی شبکه های معاند خارجی تصریح کرد: این شبکه ها کمتر پیش می آید نامی از کشورهای دیگر ببرند و در برنامه های خود فقط ایران را هدف قرار داده اند که این مهم بیانگر این است که در ایران دُر گرانبهایی وجود دارد.

وی ادامه داد: دشمن به بهانه های مذهب، قوم، طایفه و غیره نمی خواهد شیعه و سنی به هم نزدیک شوند و در این اقدامات اهدافی نهفته دارد.

مولوی شیهکی گفت: استان های مختلف باید جزو تقریب مذاهب باشند تا در نشست های مشترک گره ها را باز کنند و فقط گروه خاص در تقریب مذاهب حضور نداشته باشند و همه نظر بدهند و اگر به این صورت پیش برود و کاری که اکنون در حال انجام است ادامه پیدا کند در استان کرمان انقلابی به وجود خواهد آمد، هرچند طی چهل سال گذشته جدایی و مشکلی بین اهل سنت و شیعه ندیده ام اما باید به استان کرمان بیشتر اهمیت داد.   

وی با اشاره به حضورش در دهمین نشست گفتمان برادری از سلسله نشست‌های همایش آئین برادری در کرمان افزود: ما اینجا جمع شده ایم تا اتحاد و برادری خود را محکم تر و ثابت کنیم و اگر جایی گره ای وجود دارد آن را با همفکری یکدیگر باز کنیم.

 امام جمعه اهل سنت نگین کویر فهرج با اشاره به اختلافات میان دو طایفه اُوس‌ْ وَ خَزْرَج‌ در زمان پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) اظهار داشت: وحدت شیعه و سنی از نیازهای مبرم امروز است و پیامبر در آن زمان نیز بین این دو طایفه وحدت قلوب ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) بانی وحدت بود و با جایگاه دادن به افرادی مانند بلال حبشی موجب شکستن شکاف بین اربابان و غلامان شد.

مولوی شیهکی ادامه داد: برخی افراد مانند ابوجهل و ابولهب نزد حضرت محمد (ص) آمدند و اظهار کردند ما به شرطی با تو همراه می شویم که افرادی مانند بلال حبشی با شما نباشند.

وی ادامه داد: حضرت امام (ره) نیز شاگرد مکتب حضرت محمد (ص) بود و همان روشی که در میان مکتب رسول خدا وجود داشت را پیاده سازی کرد.

وی بیان کرد: امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی با اهل سنت رابطه صمیمی دارند و گاهی لباس اهل سنت به تن می کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد