تاریخ انتشار : دوشنبه 13 بهمن 1399 - 5:58
کد خبر : 90370

حضور ۲۰ گروه دختران و پسران در چهارمین دوره مسابقات مدیحه سرایی

حضور ۲۰ گروه دختران و پسران در چهارمین دوره مسابقات مدیحه سرایی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، نشست خبری مجازی اعلام برنامه های اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و همچنین چهارمین دوره مسابقات مدیحه سرای دانش آموزان با حضور محمد مسیب زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، نشست خبری مجازی اعلام برنامه های اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و همچنین چهارمین دوره مسابقات مدیحه سرای دانش آموزان با حضور محمد مسیب زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش صبح امروز برگزار شد.

مسیب زاده گفت: حوزه فعالیت های پرورشی در دوران کرونا هیچ کسری نسبت به زمان قبل از کرونا نداشته است و تنها مشکل جدی ما عدم حضور دانش آموزان در فضای حقیقی است.

وی ادامه داد: به جز این مشکل که بیان کردم زمینه هایی که در فضای مجازی ایجاد شده است اتفاقاً فرصت مناسبی است تا غنی سازی اوقات فراغت در دسترس باشد و دانش آموزان می تواند خودشان را به آموزه های ارزشمند دینی وصل کنند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در وزارت آموزش و پرورش برنامه های مفصلی دیده شده است خصوصاً در شبکه شاد. فعالیت های ما جنبه مرکزی دارد و به عنوان فعالیت های مرجع مطرح است این در حالی است که در مدارس و مناطق کانال های متعددی شکل گرفته و محتوا توسط خود دانش آموزان شکل گرفته است.

مسیب زاده گفت: یکی از فعالیت های شاخص ما قرارگاه های دانش آموزی است که در تابستان مشغول شناسایی نیروهای توانمند بودیم. برای قرارگاه های مجازی و معلمان و مربیان و مدیران به صورت داوطلبانه انتخاب شدند برای ما این قرارگاه محوری است که با ۱۷ گروه و کانال راه اندازی شده است و از ۹ کانال به صورت رسمی بهره برداری شده است. تنها ضعف ما شاید اطلاع رسانی باشد و اینکه دانش آموزان با فعالیت های متمرکز ما بیشتر آشنا شوند.

وی در ادامه در خصوص برگزاری چهارمین دوره مسابقات مدیحه سرای دانش آموزان اظهار کرد: ۷۵۰ مرکز دارالقرآن در سراسر کشور فعالیت می کنند و از همان ابتدای مهرماه که رسماً کار آموزشی ما شروع شد فعالیت های دارالقرآن در فضای مجازی شکل گرفت. یکی از فعالیت های جنبی ما در این مراکز تشکیل گروه های مدیحه سرایی است و این گروه ها از قبل از آغاز سال تحصیلی تشکیل شده بودند و در مهرماه کارشان ادامه پیدا کرد. مسابقات را معمولاً در آبان ماه برگزار می کردیم اما به دلیل عدم مهیا بودن زیرساخت های لازم در بستر مجازی در آبان ماه برگزار نکردیم اما ۶۰۰ تا ۸۰۰ گروه تشکیل شدند.

مسیب زاده بیان کرد: ۲۵ استان در حوزه دختران و ۲۵ استان در حوزه پسران حائز حضور در مرحله کشوری شدند و از ۵۰ گروه، ۱۰ گروه دختران و ۱۰ گروه پسران را در مرحله نهایی انتخاب کردیم که ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه در استان سیستان و بلوچستان مرحله کشوری برگزار می شود.

تکمیل می شود…

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد