تاریخ انتشار : یکشنبه 12 بهمن 1399 - 10:01
کد خبر : 90154

نماز جمعه تریبون برحق و مشروع مطالبات مردمی است

نماز جمعه تریبون برحق و مشروع مطالبات مردمی است

ماموستا جلال مرادی امروز(۱۲ بهمن) در همایش سراسری ائمه جمعه اهل سنت کشور که به صورت وبینار برگزار شده بود، اظهار کرد: امام جمعه واقعی باید مشروعیت و محبوبیت دینی، علمی، سیاسی و فرهنگی داشته و در سنگر نماز جمعه یک فرمانده توانمند، خلاق و خدمتگذار و رهبری مردمی باشد. وی با بیان این مطلب که

ماموستا جلال مرادی امروز(۱۲ بهمن) در همایش سراسری ائمه جمعه اهل سنت کشور که به صورت وبینار برگزار شده بود، اظهار کرد: امام جمعه واقعی باید مشروعیت و محبوبیت دینی، علمی، سیاسی و فرهنگی داشته و در سنگر نماز جمعه یک فرمانده توانمند، خلاق و خدمتگذار و رهبری مردمی باشد.

وی با بیان این مطلب که تریبون نماز جمعه قرار گاه نشر معارف اسلامی و فرهنگی و دینی است، افزود: انقلاب اسلامی انقلاب مردم سالاری دینی و مظهر اعطلای معارف دینی، اسلامی و انقلابی است و اطاعت از رهبر معظم انقلاب یک وظیفه دینی است.

امام جمعه دیواندره ذکر کرد: روحانیت اهل سنت همواره طلایه دار تقریب بوده و بیشترین نقش را در پیروزی انقلاب داشته اند و برای تبیین تقریب مذاهب و وحدت کلمه از هیچ کوششی کوتاهی نکرده و با نیروی ایمان بر همه مشکلات غلبه کرده اند.

ماموستا مرادی عنوان کرد: روحانیون و ائمه جمعه اهل سنت کشور همگام و همراه با روحانیون اهل تشیع نقش موثری در اطلاع رسانی، راهنمایی اقشار محتلف مردم داشته و با حضور چشمگیر خود در همه عرصه ها و صحنه های انقلاب در پیشبرد اهداف مقدس نظام سهم واقعی و مخلصانه ای داشته اند.

 صفی یاری، معاون فرهنگی و امور اجتماعی دبیر خانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت در این همایش ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: همایش ائمه جمعه اهل سنت کشور هر ساله بو صورت استانی و منطقه ای برگزار می شد که امسال با توجه به شرایط کرونایی که در کشور حاکم است به صورت سراسری و وبیناری برگزار شده است.

وی با اشاره به محورهای این همایش، افزود: شهدای روحانی اهل سنت منادیان وحدت انقلاب اسلامی، امام خمینی احیاگر نهضت نبوی و رهبر معظم جمهوری اسلامی پرچم دار انقلاب، نقش روحانیون اهل سنت در تبیین اهداف و آرمانهای انقلاب، تبیین خدمات ۴۰ ساله نظام در مناطق مختلف، رشد و تعالی همه جانبه نظام در مناطق اهل سنت و ائمه جمعه سنگربانان و بصیران جبهه مقاومت از محورهای این همایش است.

وی ذکر کرد: با توجه به اینکه ائمه جمعه نقش موثری در آگاهی بخشی و نشر و ترویج معارف اسلامی و انقلاب دارند باید با بررسی راهکارهای مختلف تبلیغ در حوزه دین از پایگاه نماز جمعه به عنوان سنگر انقلاب و پایگاه نشر معارف اسلامی و انقلابی استفاده کرده و دستاوردها و خدمات نظام را برای مردم بازگو کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهدای روحانی اهل سنت به عنوان منادیان و سنگر داران راستین دفاع از انقلاب اسلامی همیشه نقش آفرین بوده اند توانسته اند پاسدار انقلاب و نظام در همه عرصه ها باشند.

صفی یاری یادآور شد: این نشست ها موجب تقویت گفتمان مذاهب اسلامی، تقویت باورهای انقلاب و تغییر نگاه جوانان به انقلاب  و نظام شود که برگزاری ۳ هزار و ۲۰۰ نماز جمعه در سطح کشور توسط ائمه جمعه اهل سنت در مناطق سنی نشین کشور می تواند در پیشبرد این اهداف موثر باشد کما اینکه تا کنون نیز موثر بوده است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد