تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 - 16:57
کد خبر : 89947

چند خبر گوناگون از استان یزد

چند خبر گوناگون از استان یزد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روابط عمومی جشنواره هنر قرآنی دانش؛ در این کارگاه که به صورت زنده از شبکه شاد پخش شد معاونین و مربیان پرورشی ناحیه یک یزد به صورت مجازی شرکت  کردند. رییس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روابط عمومی جشنواره هنر قرآنی دانش؛ در این کارگاه که به صورت زنده از شبکه شاد پخش شد معاونین و مربیان پرورشی ناحیه یک یزد به صورت مجازی شرکت  کردند.

رییس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در این کارگاه  با اشاره به برگزاری این جشنواره برای اولین بار در سطح آموزش و پرورش استان به تشریح اهداف و برنامه های تدارک دیده شده، معرفی رشته ها و نحوه مشارکت دانش آموزان در آن پرداخت.

سعید غفاریان  ادامه داد: این جشنواره با محوریت قرآن، عترت، نهج البلاغه و نماز در قالب های هنری و قرآنی برگزار می شود و مخاطبان آن دانش آموزان دوره دوم ابتدایی، متوسطه اول و دوم هستند.
 اولین جشنواره هنر قرآنی دانش باهدف تقویت بنیه معرفتی و تربیتی دانش آموزان با تمسک به قرآن کریم از ۳۰  آذرماه امسال به همت اداره کل قرآن، عترت و نماز و معاونت فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد و با مشارکت سازمان فرهنگی،اجتماعی ورزشی شهرداری یزدآغاز به کار کرده و در حال برگزاری است.

***

 مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد از برگزاری رقابت طنز و پرشور تهیه و پخت غذاهای سنتی یزدی با نام خش خورانه خبر داد.
 دکتر محمدرضا آقایی با اشاره به  تنوع غذایی سالم گفت: پنجمین جشنواره خش خورانه به منظور ترویج فرهنگ غذایی سالم و ترویج و نگهداشت شیوه پخت خوراک های سنتی شهر  یزد برگزار خواهد شد.

*** 

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان تفت گفت: : فرد ۵۰ ساله ای که در ارتفاعات دره گاهان ( دره آلبالو ) مصدوم و دچار شکستگی از مچ پا شده بود توسط نجاتگران تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر شهرستان رها سازی و جهت تحویل به اورژانس به پایین کوه انتقال داده شد.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ سید قاسم گلشن  اظهار داشت : بعدازظهر دیروز در پی تماس تلفنی اورژانس با شماره ۱۱۲ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان یزد مبنی بر مصدوم شدن یک نفر در ارتفاعات دره گاهان ( دره آلبالو ) بلافاصله تیم کوهستان هلال احمر از شهرستان تفت به محل حادثه اعزام شد. 

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان تفت گفت: نجاتگران هلال احمر با رسیدن به محل حادثه و رها سازی مصدوم که از ناحیه مچ پا دچار شکستگی شده بود اقدامات اولیه امدادی را بر روی وی انجام دادند. 

 وی با بیان اینکه این عملیات با همکاری عوامل امدادی آتش نشانی شهرستان تفت همراه بود ، عنوان کرد : نجاتگران هلال احمر با استفاده از تجهیزات کوهستان مصدوم را به پایین کوه منتقل و جهت انتقال به مراکز درمانی تحویل عوامل اوژانس دادند. 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ندای امداد ۱۱۲ هلال احمر به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هموطنان است و نیروهای جمعیت هلال احمر در حوادث مختلف آماده امدادرسانی به هموطنان هستند.
 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد