تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 - 11:42
کد خبر : 89878

احیا و تنوع بخشی کارکردهای مساجد ضروری است

احیا و تنوع بخشی کارکردهای مساجد ضروری است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله محمدی لائینی ظهر شنبه در جلسه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با تاکید براینکه احیای کارکردهای مساجد خروجی فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری باشد، افزود: کانون‌های مساجد کارکرد مساجد را صرفاً از اقامه نماز

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله محمدی لائینی ظهر شنبه در جلسه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با تاکید براینکه احیای کارکردهای مساجد خروجی فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری باشد، افزود: کانون‌های مساجد کارکرد مساجد را صرفاً از اقامه نماز بالاتر ببرند و تنوع ببخشد.

وی آموزش، ورزش و جوانان، هنر، پایگاه مقاومت و کانون‌های فرهنگی را از بازوان مسجد دانست و گفت: تنوع بخشیدن و بازگرداندن مسجد به کارکردهای صدر اسلام نظیر کارکردهای عبادی، سیاسی و علمی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه در گذشته حوزه‌های علمیه و مکتب درس در مساجد برگزار می‌شد، افزود: گروه‌های جهادی و خدمت پس از پیروزی انقلاب در مساجد فعال شدند و خدمت رسانی بچه‌های مساجد در حوزه محرومیت زدایی شایسته تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با عنوان اینکه مسجد باید پررونق باشد و فضای مجازی بسیار فعالی داشته باشد، گفت: در این وانفسای ضد اخلاق و فرهنگ که از جانب دشمنان طراحی و ترویج می‌شود پناهگاهی جز مسجد وجود ندارد.

آیت الله لائینی گفت: ️ من نه تنها تاکید می‌کنم که نماز را در اول وقت بخوانید بلکه می‌گویم اهل مسجد باشید و با حضور فعال در مسجد بیمه شوید.

وی با اظهار اینکه آمارهای ثبتی از کانون‌های مساجد باید واقعی باشند، گفت: برخی مساجد که کانون‌های فرهنگی دارند عملاً کاری نمی‌کنند از این رو کانون‌ها باید به فعال نیمه فعال و راکد تقسیم شوند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد