تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 فروردین 1400 - 7:14
کد خبر : 104999

تولیدات صنایع دستی سیستان و بلوچستان در سطح ملی و فراملی عرضه می‌شود

تولیدات صنایع دستی سیستان و بلوچستان در سطح ملی و فراملی عرضه می‌شود

علیرضا جلالزایی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تولیدات صنایع دستی استان باید در سطح ملی و فراملی دیده شود و با توجه به منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال از سوی ایشان تمام نگاه‌ها معطوف به مانع زدایی و پشتیبانی‌ها خواهدبود. وی گفت: دغدغه هایی در حوزه

علیرضا جلالزایی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تولیدات صنایع دستی استان باید در سطح ملی و فراملی دیده شود و با توجه به منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال از سوی ایشان تمام نگاه‌ها معطوف به مانع زدایی و پشتیبانی‌ها خواهدبود.

وی گفت: دغدغه هایی در حوزه های نشان ملی و مرغوبیت، استاندارد، صادرات از سوی گمرک، بسته بندی، خروج از پایانه های مرزی و غیره بر سر راه صنعتگران صنایع دستی سیستان و بلوچستان وجود دارد که باید هرچه سریعتر مشکلات را برطرف کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: زمانیکه موانع از سر راه صنعتگران، سرمایه گذاران فعال در عرصه گردشگری و میراث بانان و مرمت کاران برداشته شود، باید پشتیبانی هایی نیز صورت گیرد تا مسیر حرکت سرمایه گذاران، صنعتگران و فعالان این عرصه هموار شود.

وی بیان کرد: اگر این پشتیبانی ها از سوی دستگاه های متولی صورت نگیرد ممکن است در آینده دلزدگی ها و سرخوردگی هایی به همراه داشته و صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان دچار مشکلاتی شود که تا سال های سال قابل جبران نباشد.

جلالزایی ادامه داد: در صورت توجه به منویات مقام معظم رهبری زیرساخت های گردشگری استان با حضور سرمایه گذاران و زیرساخت های صنایع دستی با مشارکت صنعتگران روستایی رونق خواهد یافت.

وی گفت: امسال نیز مانند گذشته ثبت های جهانی، ملی و منطقه ای در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیگیری خواهد شد تا آثار و تولیدات استان شاخص و توجه افراد به جغرافیای سیستان و بلوچستان معطوف شود.
 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد