تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 بهمن 1399 - 10:44
کد خبر : 89725

فرماندار انزلی:۵۶ پروژه در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد

فرماندار انزلی:۵۶ پروژه در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا ، اسماعیل میر غضنفری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: در آستانه دهه فجر امسال با توجه به شرایط خاص کرونا که تجمع و راهپیمایی انجام نمی گیرد، ادارات نسبت به نصب پرده نوشته اقدام

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا ، اسماعیل میر غضنفری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: در آستانه دهه فجر امسال با توجه به شرایط خاص کرونا که تجمع و راهپیمایی انجام نمی گیرد، ادارات نسبت به نصب پرده نوشته اقدام کنند ، کرونا نباید بهانه ای باشد که ماهیت و توانمندی های مدیریتی دهه فجر امسال کمرنگ جلوه کند.
وی با اشاره به آغاز زمان بندی انتخابات  اظهار داشت : انتخابات بعنوان آبروی نظام برای ما بسیار مهم است. اصولی در خصوص انتخابات باید اجرا و به عنوان مر قانون انجام شود تا امنیت انتخابات برقرار شده و حضور و مشارکت حداکثری مردم را شاهد باشیم. ما به کمک هم این انتخابات را برگزار خواهیم کرد و به هر میزان مشارکت مردم زیاد باشد مسئولان می توانند در پای میز مذاکره محکمتر صحبت کنند.
فرماندار انزلی  در ادامه خطاب به دستگاه های خدمات رسان آب، برق و گاز گفت: حق قطع این انشعابات را تا اطلاع ثانوی نخواهند داشت.
وی با تقدیر از شبکه بهداشت و درمان و سپاه انزلی برای اجرای موفق طرح شهید سلیمانی افزود : مردم باید یاد بگیرند با شرایط موجود زندگی کنند . شرایط بسیار شکننده است و به سرعت تغییر می‌کند همراهی برای ثبات در پایداری شرایط و کنترل این بیماری به همراهی مردم و مسئولان نیاز دارند.
میر غضنفری ادامه داد : امسال نظام ما بعد از ۴۲ سال به مرزهای بالندگی و پویایی رسیده است و تمامی تلاشهای دشمنان برای به انحراف کشیدن انقلاب نقش بر آب شده است. امروز نظام الهی مزین به رهبری است که در سراسر دنیا به عنوان رهبری با اندیشه تدبیر و با پیش‌بینی‌های مدبرانه در موضوعات سیاسی نظامی و اقتصادی شناخته شده است.
وی در ادامه با اشاره به دو مشکل حریم تالاب و گیاه مهاجم سنبل آبی افزود: از طرفی نظام و دولت و ارکان حاکمیت به دنبال ایجاد شرایطی برای بهبود وضعیت روستاییان هستند تا از مهاجرت آنها جلوگیری کنند چرا که معتقدیم روستاییان قوه محرکه جامعه اقتصادی  هستند  اما از دیگر سو افزایش حریم تالاب برای روستائیان محدودیتها و مشکلاتی ایجاد کرده است .
وی تصریح کرد: مشکل حریم تالاب یکی از اساسی ترین معضلات استان است که شاید به ظاهر کوچک باشد اما در ماهیت بسیار بازدارنده است.
فرماندار انزلی خاطر نشان کرد : متاسفانه بر اساس این قانون روستاییان حق ندارند در زمین موروثی خود کشاورزی کنند و خانه بسازند با کدامین مجوز پروتکل های بین المللی را تغییر داده اید. آیا در کنوانسیون رامسر حدود و حریم مشخص نشده بود وزارت نیرو باید پاسخ مردم را بدهد با این وضعیت جدید بخشی از راه رشت به انزلی در حوزه تالاب قرار می گیرد و بسیاری از روستاهای ما به جهت این تعیین حریم ها دچار مشکل می شوند.

وی با بیان این که خواسته مردم در رابطه با  حریم تالاب انزلی حل نشده خاطرنشان کرد: از وزارت نیرو می خواهم به مردم پاسخ دهد اگر قرار نیست انجام شود به مردم وعده سرخرمن ندهیم . ما در انزلی محدودیت منابع زمینی اشتغال و غیره را داریم که رفع این حدود و برگرداندن به وضعیت قبلی می تواند مشکلات ما را حل کند و به ما اجازه دهد در مسیر جدید توسعه رشد و توسعه قرار گیریم .
میر غضنفری،  گیاه مهاجم سنبل آبی را دیگر معضل شهر انزلی عنوان و تصریح کرد : در صورت ورود مردم مسئولان معترض خواهند بود که با کار نابلدی این مشکل را حادتر خواهید کرد اما مسئولان و دستگاه‌های متولی کمبود اعتبار را بهانه می کنند و زمانیکه اعتبار از مبادی رسمی اعلام و ابلاغ می شود می گویند قرارداد می‌بندیم و هفت ماه است که به دنبال آنیم که قرارداد منعقد شود.
وی اضافه کرد: متاسفانه تالابی که یک روز محل کسب رزق و روزی ، آورده زندگی و معیشت بود الان به محل خوشگذرانی عده ای تبدیل شده است . حق دستگاههای قضایی، نظارتی و فرماندار است که سوال کنند .
وی با اشاره به این که در برخی نقاط تالاب گیاه سنبل آبی به اندازه ای متراکم شده که می‌توان روی آن راه رفت افزود: صبوری مردم هم حد و حصری دارد زمان آن است که مسئولان هم در عمل و اقدام نشان دهند که چقدر پای کار ایستاده اند ، سازمان محیط زیست به عنوان متولی رسما در نماز جمعه به مردم پاسخ بدهد تا کی باید منتظر بمانیم. اگر نتیجه ای حاصل نشود با کمک مردم و سمن ها  اقدام به جمع آوری سنبل آبی خواهیم کرد.
میر غضنفری متذکر شد: گاهی مسئولان سالهای پایانی کار دولت را بهانه می کنند و بسیار دست به عصا راه می روند اگر اقدامات سازنده ای که توجیه قانونی ندارد داشته اید بگویید ، بی پروا و شفاف باشید ما چیزی از مردم پنهان نمی‌کنیم.
وی خاطر نشان کرد : اگر در این دو حوزه اقدامی صورت نگیرد فردا از مردم گله‌مند نباشیم این مردم تا جایی صبر و تحمل دارند و آرام صحبت می‌کنند فردا بلندتر صحبت خواهند کرد. 
امام جمعه شهرستان بندرانزلی نیز در این جلسه با تقدیر از کادر بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی برای مبارزه با بیماری کووید ۱۹ ، تصریح کرد: محدودیت هایی که برای ویروس کرونا ایجاد شده نباید شرایط را به گونه ای رقم بزند که دهه مبارک فجر مورد غفلت قرار گیرد .
حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین خاطر نشان کرد: نسبت به این مساله فراتر از دستور و ابلاغ عمل شود و به عنوان یک وظیفه دینی به آن بنگریم.
وی خاطر نشان کرد : این بیماری آثار و تبعات بسیاری بر روحیه و افکار مردم دارد اما محدودیت های اقتصادی نباید مانع انجام کار باشد .
وی اظهار داشت : دشمن از این فرصت استفاده می کند اگر ما اقدام نکنیم آنها بیکار نمی نشینند و با شبهه افکنی دستاورد های نظام اسلامی را نادیده می گیرند.
وی خاطر نشان کرد:دشمن می خواهد مردم به دستاوردهای نظام به دیده حقارت نگاه کنند این نافی اعتراف سوء مدیریت و انتقادها نیست ولی این صحنه تقابل نظام اسلامی با دشمنان و جهان بیرونی است که باید با ارایه و بازگو کردن دستاوردهای انقلاب مردم را در برابر بمباران رسانه ای دشمنان بیمه کنیم.
وی اضافه کرد: امسال به دلیل عدم برگزاری راهپیمایی و تجمعات که بصورت محدود برگزار می شود باید دستاوردهای نظام بیش از سالهای گذشته بازگو شود تا این عدم تجمع دستاویز دشمنان قرار نگیرد.
ریاست اداره تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان بندرانزلی در جلسه شورای اداری با تاکید بر لزوم ترویج و توسعه نماز در ادارات شهرستان گفت: در ۲۴ اداره این شهرستان نماز جماعت با حضور ائمه جماعت اقامه می شود و اگر اداره ای خواستار برگزاری نماز جماعت با حضور روحانیون و یا طلاب است درخواست خود را به ستاد اقامه نماز ارایه دهد.
حجت الاسلام عباس صباحی از ادارات شهرستان بندرانزلی خواست تا امکانات نماز خانه ای خود را در سامانه اقامه نماز ثبت کنند و خواستار نصب تابلو هایی با مضامین ترویج نماز در ورودی و خروجی شهر شد .
فرمانده سپاه انزلی نیز در این جلسه از اجرای موفق طرح غربالگری شهید سلیمانی خبر داد و گفت : این طرح با مشارکت ۱۶۰ نیروی داوطلب و ۴۰ نیروی پشتیبان در شهرستان بندر انزلی اجرا شد .
مهدی صفاتی تاکید کرد : این طرح بصورت محله محور در استان گیلان با مشارکت پایگاه محلات از شرقی ترین پایگاه در جفرود پایین تا غربی ترین پایگاه در روستای آبکنار انجام شد .
وی برای جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی با بهره گیری از توان و ظرفیت نیروهای بسیچ اعلام آمادگی کرد.
ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی نیز در این جلسه اظهار داشت : افزون بر ۹۰ درصد جمعیت شهرستان بندرانزلی در طرح شهید  سلیمانی غربالگری شده اند .
بابک صیاد با بیان اینکه تست کووید ۱۹ در اکثر موارد بصورت رایگان در مرکز غربالگری امیر المومنین انجام می شود  گفت : از مردم می خواهیم در صورت مشاهده هرگونه علایم به پزشک مراجعه کنند.
وی از اجرای مرحله دوم طرح غربالگری برای افراد سالمند بالای ۶۰ سال که در سامانه سیب ثبت نام کرده اند خبر داد و افزود: شهرستان بندرانزلی ۲۴ هزار سالمند دارد که مراقبین سلامت با مراجعه به درب منازل این سالمندان مورد غربالگری قرار می دهند.
فرماندار انزلی به  روسای ادارات توصیه کرد از نیروهای تحت ام خود بخواهند در سامانه سیب ثبت نام کنند و تاکید کرد: از اردیبهشت ماه سال جاری تا کنون حدود سه هزار و ۲۰۰ تست پی سی آر برای ردیابی بیماران کووید ۱۹ در شهرستان بندرانزلی انجام شده و حدود سه هزار تست سریع نیز  برای غربالگری در طرح شهید  سلیمانی استفاده شده است .
در پایان این جلسه از دکتر کامبیز تنهایی ریاست پیشین بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی تقدیر شد .

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد