تاریخ انتشار : دوشنبه 19 تیر 1396 - 7:57
کد خبر : 8919

تجلیل از بانوان محجبه رسانه گلستان / اهتمامی برای ترویج حجاب از سوی نهادهای فرهنگی و آموزشی دیده نمی شود

تجلیل از بانوان محجبه رسانه گلستان / اهتمامی برای ترویج حجاب از سوی نهادهای فرهنگی و آموزشی دیده نمی شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کلاس بیست؛ "علی محمد جعفری " در جلسه شورای هم‎اندیشی بسیج رسانه استان گلستان در گرگان با اعلام این خبر اظهار کرد: ایین تجلیل پیش از ظهر روز پنج‎شنبه ۲۲ تیرماه جاری

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کلاس بیست؛ "علی محمد جعفری " در جلسه شورای هم‎اندیشی بسیج رسانه استان گلستان در گرگان با اعلام این خبر اظهار کرد: ایین تجلیل پیش از ظهر روز پنج‎شنبه ۲۲ تیرماه جاری در گرگان برگزار می‎شود.

وی افزود: با توجه به اینکه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بعنوان امر به معروف وظیفه عمومی محسوب می شود این بانوان با برگزدین این حجاب با رفتار و وقار خود به امر ارش می گذارند.

در ادامه "علی منصوری رضی" رئیس شورای بسیج رسانه استان گلستان با اشاره به اینکه حجاب بهترین تبلیغ در ترویج آموزه‎های دینی و اسلامی است، گفت: عفاف یک امر ذرونی است و اشاره به درونی انسان دارد و حجاب  یک امر بیرونی، پوشش ظاهری است، پذیرش این دو فریضه جزو شاخصه‎های عقلی است.

وی افزود: با توجه به اصالت خانواده در فرهنگ و اسلامی ما دشمن بر  عفاف و حجاب و سست کردن بنیان خانواده برنامه ریزی کرده است لذا باید  تقویت این فریضه دینی اهتمام بیشتری صورت بگیرد.

عدم خودباوری در حوزه حجاب در دستگاه ها

رئیس شورای بسیج رسانه استان گلستان اذعان کرد: در سطوح مختلف دستگاه هایی اجرایی یک عدم خودباوری در بخش حجاب را شاهد هستیم و می بینیم کارمندان زن، مرد و مراجعه‎کنندگانی وجود دارند که قیدی به رعایت حجاب ندارند و  متاسفانه متولی در ادارات نیز وجود ندارد که به اینگونه افراد در قالب تذکر شفاهی امر به معروف کند .

وی ادامه داد: البته نباید افرادی را که اعتقاد آنها به عفاف و حجاب بنیادین است را کنار بگذاریم.

راهکارهای اثربخشی در حوزه عفاف و حجاب از دستگاه ها مشاهده نمی کنیم

منصوری رضی تصریح کرد: متاسفانه متولیان دستگاه‎های فرهنگی نیز دچار این مصیبت هستند، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان‎های فرهنگی و آموزش و پرورش که باید یک کار بنیادی در زمینه عفاف و حجاب انجام دهند و راهکاری برای رفع معضل بدحجابی داشته باشند اما راهکارهای اثربخشی در این بخش دیده نمی‎شود و ما شاهد بدحجابی از کودکستان دانشگاه هستیم.

مدیرمسئول نشریه گلستان مهر با بیان اینکه یکی از اصول تحکیم بنیان خانواده در رعایت عفاف و حجاب است، افزود: بی تفاوتی به عفاف و حجاب در حوزه فرهنگ عمومی  و عدم خودباوری فرهنگ دینی آسیب های فراوانی به جامعه زده است که باید به آن توجه شود.

وی ابراز کرد: از بین رفتن بنیان خانواده زائیده عدم رعایت عفاف و حجاب است، این مقوله اختصاص به بانوان ندارد، بنابراین اگر تلاش شود  این فرهنگ دینی در جامعه و خانواده تقویت شود مردم در برابر بسیاری از آسیب‎ها مصون می‎شوند.

رسانه ها کارمندان محجبه را معرفی کنند

رئیس شورای بسیج رسانه استان گلستان در خاتمه در خصوص ارتقای سطح فرهنگی جامعه در مقوله عفاف و حجاب گفت:  در بخش رسانه باید یک کار علمی، تخصصی و ماندگار انجام شود تا اثر بهخش باشد لذا اجرای برنامه گفت‎وگوی آزاد در زمینه عفاف و حجاب، مصاحبه با کارمندان محجبه در ادارت از پیشنهادات در این حوزه است چراکه باعث تشویق افراد محجبه خواهد شد و این افراد احساس می‎کنند که در اداره و آن دستگاه اجرایی مورد توجه هستند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد