تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 - 7:04
کد خبر : 88942

اجرای طرح جهش تولید در ۶۶۰ هزار هکتار اراضی دیم کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام

اجرای طرح جهش تولید در ۶۶۰ هزار هکتار اراضی دیم کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، مقداد همتی صبح امروز در بازدید رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از طرح جهش تولید شامل مزارع گندم، جو، نخود انتظاری و ماشک شهرستان کامیاران اظهار کرد: برنامه داریم مثل بیمه شخص ثالث کل سطوح

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، مقداد همتی صبح امروز در بازدید رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از طرح جهش تولید شامل مزارع گندم، جو، نخود انتظاری و ماشک شهرستان کامیاران اظهار کرد: برنامه داریم مثل بیمه شخص ثالث کل سطوح کشت دیم را بیمه کنیم تا کشاورزان در صورت بروز هر نوع حوادثی دچار مشکل نشوند.

وی تصریح کرد: پوشش بیمه‌ای ۴۵۰ هزار هکتار اراضی دیم در این راستا برنامه‌ریزی شده و ستاد اجرایی سهم خود را در اختیار صندوق بیمه کشاورزی قرار داده است و کشاورزان نیز در حال اتمام سهمشان هستند.

مدیر اجرایی طرح جهش تولید در ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ هزار هکتار نسبت به برنامه تعریف شده عقب هستیم، گفت: تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه بسته به تعامل بین کشاورزها و سازمان جهاد کشاورزی است که باید هرچه سریعتر فراخوان‌های لازم انجام و کارها صورت بگیرد.

همتی اذعان کرد: روی بحث بیمه محصولات دیمی زیاد کار نمی‌شد توجیه کشاورزان به اهمیت ورود به این مهم نیاز به آموزش دارد که این کار باید توسط سازمان جهاد کشاورزی در استان‌ها انجام بگیرد.

وی با بیان اینکه کردستان با ۱۹۰ هزار هکتار کشت دیم بیشترین سهم را از برنامه ما به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: یک سوم کل سقف بیمه اراضی دیم در استان کردستان باید انجام شود.

مدیر اجرایی طرح جهش تولید در ستاد اجرایی فرمان امام افزود: افزایش کشت دیم و ارتقای بهره‌وری دو سیاستی است که در قالب این طرح دنبال می‌شود که در زمینه افزایش کشت دیم از زمان شروع طی یکی دوماه تقریبا ۲۵ هزار هکتار به کشت دیم در کشور افزوده شده است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه عملیاتی پایلوت‌های جهش تولید در ۶۶۰ هزار هکتار اراضی در ۶ استان کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه ارتقای بهره‌وری برنامه ما در این  ۶۶۰ هزار هکتار ۳۳۰ هزار تن افزایش است، گفت: با توجه به اینکه طرح دیر شروع شد به کشت امسال نرسیدیم ولی در صورت تحقق برنامه و افزایش این ۳۳۰ هزار تن حدود ۱۰۰ میلیون دلار جلوگیری از خروج ارز است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در ۱۴۴ هزار هکتار از اراضی آذربایجان شرقی، ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی دیم کردستان، ۱۷۳ هزار هکتار از اراضی دیم کرمانشاه، ۱۲۴ هزار هکتار از اراضی دیم همدان، ۲۰ هزار هکتار از اراضی گلستان و ۱۰ هزار هکتار از اراضی دیم خوزستان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: افزایش تولید در هر هکتار در استان‌ها که بارش باران حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلی‌متر است و در حال حاضر حدودا بین ۲ تا ۳ تن برداشت دارند به ۲.۵ و ۳.۵ تن افزایش خواهد رسید.

مدیر اجرایی طرح جهش تولید در ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه حدود ۵۰۰ تن در هر هکتار افزایش بهره‌وری با اجرای این طرح خواهیم داشت، گفت: این کار با برنامه‌های مختلف در کوددهی، داشت و غیره و استفاده از روش‌های جدید انجام خواهد شد.

همتی با اشاره به اینکه ارتقای ماشین‌آلات کشاورزی در بخش برداشت از برنامه‌های در دست اجرا است، گفت: این کار ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش بهره‌وری خواهد داشت.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد