تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1399 - 20:11
کد خبر : 88239

نخست وزیر انگلیس: کرونای جهش‌یافته مرگبارتر از نوع اولیه است

نخست وزیر انگلیس: کرونای جهش‌یافته مرگبارتر از نوع اولیه است

  به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از «پارسینه» به نقل از یورونیوز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس می‌گوید بنا به برخی شواهد نوعی از ویروس کرونا که اولین بار در این کشور شیوع یافت می‌تواند «مرگبارتر» از نوع اولیه آن باشد. نخست وزیر انگلیس با این

نخست وزیر انگلیس: کرونای جهش‌یافته مرگبارتر از نوع اولیه است   به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از «پارسینه» به نقل از یورونیوز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس می‌گوید بنا به برخی شواهد نوعی از ویروس کرونا که اولین بار در این کشور شیوع یافت می‌تواند «مرگبارتر» از نوع اولیه آن باشد.

نخست وزیر انگلیس با این حال تاکید کرد که واکسن‌های تولید شده برای پیشگیری از ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در مقابل نوع جهش یافته ویروس کرونا کارایی دارند. اکثر افرادی که این روز‌ها در انگلیس از بیماری همه گیر «کووید ۱۹» رنج می‌برند به نوع جهش یافته و جدید ویروس کرونا که اولین بار در این کشور مشاهده شد مبتلا شده اند.

بوریس جانسون روز جمعه در جریان نشستی خبری گفت: «برخی شواهد حاکی است که نوع جدید ویروس با مرگ و میر بیشتر ارتباط دارد.»

وی در عین حال افزود: «تمام شواهد فعلی نشان می‌دهد که واکسن‌های کنونی در برابر ویروس قدیمی کرونا و نوع جدید آن کارایی دارد.»

بنا به داده‌های دولت انگلیس نوع جهش یافته ویروس کرونا در این کشور از هر هزار مرد شصت و چند ساله جان ۱۳ تا ۱۴ نفر را می‌گیرد. این رقم تا پیش از شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا ۱۰ نفر بود.

از سوی دیگر نتیجه بررسی‌ها نشان داده است که نوع جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس ۷۰ درصد مسری‌تر است. با این حال تاکنون جزئیاتی از آمار مرگ و میر مرتبط با نوع جدید ویروس کرونا منتشر نشده بود.

شیوع ویروس جهش یافته کرونا در انگلیس ماه گذشته باعث شد که محدودیت‌های بیشتری در سراسر این کشور وضع شود. بسیاری از کشور‌های جهان نیز در آن زمان مرز‌های هوایی خود با انگلیس را بستند.

موارد ابتلا به نوع «انگلیسیی» ویروس کرونا اکنون در دستکم ۶۰ کشور جهان گزارش شده است. تاکنون نزدیک به ۹۶ هزار نفر در انگلیس بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» جان خود را از دست داده اند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد