تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 بهمن 1399 - 9:03
کد خبر : 87872

۳۰ طرح اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری مشخص شد

۳۰ طرح اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری مشخص شد

علی شهریارپور روز پنجشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی این استان افزود: اجرای این ۳۰ طرح اولویت‌دار به چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. وی، ملاک انتخاب طرح‌های اولویت‌دار استان را سیاست‌های ناظر بر طراحی طرح‌های اقتصاد مقاومتی سال ۱۳۹۹ عنوان کرد و گفت: طرح‌های اقتصادی الویت‌دار باید رفع چالش‌های اصلی استان را

علی شهریارپور روز پنجشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی این استان افزود: اجرای این ۳۰ طرح اولویت‌دار به چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی، ملاک انتخاب طرح‌های اولویت‌دار استان را سیاست‌های ناظر بر طراحی طرح‌های اقتصاد مقاومتی سال ۱۳۹۹ عنوان کرد و گفت: طرح‌های اقتصادی الویت‌دار باید رفع چالش‌های اصلی استان را مورد هدف قرار دهد و نتایج حاصل از اجرای طرح‌های پیشنهادی اثرات برجسته‌ای بر اقتصاد استان داشته باشد و این طرح‌ها جزو اقدامات معمول جاری دستگاه‌های اجرایی نباشد.

شهریارپور، توسعه آبزی‌پروری و پرورش ماهی در قفس، تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی، کشت گیاهان دارویی، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و توسعه باغات در اراضی شیب‌دار را از طرح‌های قابل پذیرش جهاد کشاورزی استان عنوان کرد و گفت: این سازمان هشت طرح به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان ارسال کرده بود که از این تعداد پنج طرح مورد پذیرش قرار گرفته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری، تکمیل پایگاه اطفای حریق و نگهداری و تجهیز ایستگاه‌های مادر تولید بذرهای مرتعی شهرکرد از طرح‌های قابل پذیرش از اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به شمار می‌رود.

شهریارپور به طرح‌های پذیرفته شده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز اشاره کرد و گفت: تجهیز و بازسازی معادن، تولید نخ ابریشم، راه‌اندازی مجدد هشت واحد صنعتی راکد و  فعال‌سازی پنج باب معدن متروکه از جمله این طرح‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: از دستگاه شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز ۲ طرح با عنوان پروژه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شهرکرد و راه‌اندازی مجدد ۲۰ واحد غیرفعال انتخاب شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تکمیل و تجهیز کمپینگ بزرگ دوپلان و دره‌عشق، توسعه زیرساخت‌های گردشگری مناطق نمونه گردشگری بازفت، سامان و چغاخور، احیاء، مرمت و بهره‌برداری از قلعه‌های تاریخی اردل، شلمزار، فرخشهر، بارده و دشت پاگرد و احیاء و بهره‌برداری از خانه‌های تاریخی مرتضوی‌ها، منزوی و گله‌داری از جمله طرح‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی استان در حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است.

شهریارپور افزود: بهسازی، ایمن‌سازی و اصلاح نقاط پرتصادف محورهای ارتباطی استان، اجرای خطوط فرعی طرح آبرسانی بن به بروجن، تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای بن و فرادنبه، تامین آب شرب مناطق روستایی و تکمیل مجتمع آبرسانی خانمیرزا، گازرسانی به صنایع مشمول مصوبه شورای اقتصاد، تامین فضای پژوهش و فناوری ساختمان پردیس و تکمیل و تجهیز کلینیک بیماران خاص از دیگر طرح‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی استان برای سال ۱۴۰۰ تعیین شده است.

وی خاطر نشان کرد: تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی، اجرای بهسازی معابر و مسیل‌های روستایی در ۳۱۰ روستا و انجام مطالعات امکان‌سنجی در ۴۷ روستای در معرض خطر، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی آموزش و پرورش و احداث یک باب فضای آموزشی با استانداردهای مدیریت سبز از جمله ۳۰ طرح اولویت‌دار استان به شمار می‌رود.

شهریارپور آخرین مهلت ارائه طرح‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی استان به دبیرخانه مرکزی را پنج بهمن اعلام کرد و گفت: امکان جابجایی و تغییر طرح‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی تنها تا این تاریخ امکانپذیر است و پس از آن باید لیست طرح‌ها به تهران ارسال شود.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی سال ۹۹، بیش از ۱۰۰ طرح اولویت‌دار چهارمحال و بختیاری بررسی شد که در نهایت ۱۵ طرح این استان به تصویب رسید.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد