تاریخ انتشار : جمعه 16 تیر 1396 - 10:07
کد خبر : 8770

احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مانع گسترش فساد می‌شود

احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مانع گسترش فساد می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی ظهر امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با دعوت خود و عموم مردم به رعایت تقوای الهی، ایمان واقعی به خداوند متعال و دوری از محرمات الهی اظهار کرد:

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی ظهر امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با دعوت خود و عموم مردم به رعایت تقوای الهی، ایمان واقعی به خداوند متعال و دوری از محرمات الهی اظهار کرد: مسلمانان باید بیش از پیش در حفظ تقوای خود کوشا باشند و چشم خود را ناپاک نکنند تا در دنیا و آخرت زندگی معنوی داشته باشند که اینها نشان از دین و ایمان قلبی است.

وی افزود: صرفه‌جویی در آب و برق به‌سبب گرمی هوا بر همگان وظیفه ملی و شرعی است تا از نعمات الهی به‌درستی استفاده کنیم و این موضوع را در سطح جامعه جاری کنیم که اگر این مورد رعایت نشود به‌سبب اسراف و مصرف بیش از اندازه به آتش جهنم کشیده می‌شویم و اسراف کننده به‌عنوان برادر شیاطین معرفی می‌شود.

قریشی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با مسئولان قضائی بیان کرد: در ضمن این‌که قوه قضائیه مجری قانون است بلکه باید نجات بخش، امید بخش و آرامش بخش باشد تا مردم در آسایش به سر ببرند و در این راستا باید قوانین مملکتی مورد توجه باشد تا هیچ مشکلی در موضوعات آتی پیش نیاید و وجود ناظر و بازرسان در تمامی دستگاه‌ها در این زمینه ضروری است.

وی تأکید کرد: مسئله امر به معرف و نهی از منکر یکی دیگر از مسائلی بود که در دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان قضائی بیان شد و مسئولان مؤظف هستند تا از حقوق آمرین به معروف و ناهیان از منکر دفاع شود تا این مهم دین اسلام بر جای نماند و از وقوع فساد در جامعه جلوگیری کرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: برای این‌که فساد را از بین ببریم باید امر به معروف و نهی از منکر را جاری کنیم تا عفت و حیا را در بستر جامعه و در میان مردم جاری کنیم و توجه مسئولان در ادارات به این مهم نیز بیش از پیش نیاز است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین هدف استکبارگران اسلام‌ستیزی و اسلام‌زدایی است و تنها خواستار این هستند که یک اسم از اسلام بماند و تمامی آموزه‌های آن از میان مردم جمع شود تا بتوانند کارهای خبیثانه و شیطانی خود را جاری کنند.

امام جمعه ارومیه یادآور شد: دشمنان در همه حال با مردم ایران اسلامی در حال ستیزه هستند و رضاخان در جریان کشتار جمعی مسجد گوهرشاد در صدد کشف حجاب بود که مردم به مخالفت با این کار ناشایست جلوگیری کردند و رضاخان به‌گونه‌ای در راستای اسلام‌زدایی گام برمی‌داشت که اجازه پوشیدن لباس‌های اسلامی به مردم داده نمی‌شد.

وی اظهار کرد: کشف حجاب یکی از بزرگ‌ترین ضربه رضاخان به دین اسلام بود که این حرکت را با خانواده خود شروع کرد و در آن زمان دوایر دولتی نمی‌توانستند به افراد محجبه خدمات ارائه کنند و از تحصیل دانشجویان محجبه در دانشگاه جلوگیری می‌کرد که روحانیون و عموم مردم از این رو در مسجد گوهرشاد تحصن کردند که با کشتار جمعی رضاخان روبه‌رو شدند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد