تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 تیر 1396 - 5:19
کد خبر : 8684

نشست هم اندیشی برنامه های هفته عفاف و حجاب در کیش برگزار شد

نشست هم اندیشی برنامه های هفته عفاف و حجاب در کیش برگزار شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کیش پرس،حجت الاسلام حسن علیدادی در این نشست با تاکید بر همدلی و همکاری تمامی نهادهای اجتماعی در برگزاری برنامه های هفته حجاب و عفاف و استمرار این برنامه ها و نشست

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کیش پرس،حجت الاسلام حسن علیدادی در این نشست با تاکید بر همدلی و همکاری تمامی نهادهای اجتماعی در برگزاری برنامه های هفته حجاب و عفاف و استمرار این برنامه ها و نشست ها در کل سال به ریشه تاریخی حجاب و عفاف در ایران اشاره کرد و افزود: استکبار جهانی تلاش کرد تا با استفاده از رضا خان در ایران و آتاتورک در ترکیه عثمانی ابتدا روحانیت را حذف کرده و پس از آن چادر را از جامعه اسلامی حذف کند و در نهایت روضه خوانی، فرهنگ عاشورا و محرم را کمرنگ و نابود کند.

وی ادامه داد: آنچه در زمان رضاخان ملعون در ایران برای کشف حجاب صورت گرفت موجب شد تا یک روز تاریخی برای آن در نظر گفته و این فرصت تبدیل به یک جریان شود.

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه جزیره کیش زمینه مستعدی برای اجرای برنامه های مهم است اظهار کرد: جزیره زمینه مستعدی دارد به همین دلیل هر نهالی در این جزیره زود بازده است به همان اندازه هم اگر عملی درست انجام نشود نتیجه  آن معکوس بوده و به سرعت نمود می یابد.

ابراهیم رضوانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با بیان اینکه در پرداخت به موضوع حجاب با نامگذاری یک هفته و تلاش برای اجرای برنامه ها در محدوده زمانی آن گرفتار نوعی کلیشه در کشور شده ایم گفت: ما برای رسیدن به هدف در این مسیر یک نقشه راه مهندسی نداریم.

وی با تاکید بر اینکه موضوع عفاف در زیر سایه حجاب کمرنگ شده است افزود: عفاف اخلاق است و حجاب نمود این اخلاق و امروز با کم توجهی به این مسئله عفاف در سایه حجاب کم فروغ شده است.

رضوانی اظهار کرد: حجاب مقوله بسیار مهمی است اما زنان عفیف بر روی حجاب حساسیت بیشتری دارند اگر چه کم رنگ بودن حجاب در برخی از بانوان به هیچ عنوان معنای کم رنگ بودن عفاف را در آنان تداعی نمی کند و این مسئله همانگونه است که حجاب نیز به طور مطلق بیانگر عفاف همه افراد محجبه نیست.

وی با اشاره به اهمیت رعایت اصول حجاب اسلامی در میان نهادها، ارگان ها و مسئولان تاکید کرد: باید از بالا و از میان مسئولان این اهمیت نمود یافته و با آسیب شناسی های اصولی در جامعه به ریشه یابی مشکلات بی توجهی به مقوله حجاب وعفاف در جامعه پرداخت.

رضوانی همچنین با بیان اینکه پرورش نیز در سایه آموزش رنگ باخته است اظهار کرد: امروز در آموزش و پرورش، پرورش رنگ باخته و ضفیف شده است

وی افزود: آموزش و پرورش و در ادامه دانشگاه ها پرورش دهنده مسئولان پشت میز نشین کشور هستند و باید از ابتدا بر اهمیت  رعایت اصول اسلامی حجاب و عفاف در این نهادها توجه و دقت شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: تا به امروز پژوهش های بسیاری در این حوزه صورت گرفته و ما نیاز به پژوهش جدید نداریم بلکه نیازمند فراتحلیل در این زمینه هستیم تا در کنار یکدیگر قرار دادن تجربیات و خروجی های آموزش و پرورش و آموزش عالی فراتحلیل صورت گرفته و نتیجه ای مثبت حاصل شود.

در این نشست  همچنین سرهنگ رحیم جهانبخش فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش با اشاره اهمیت پرداختن به موضوع حجاب و عفاف با هم افزایی تمامی ادارات و نهادهای مستقر در کیش گفت: برای داشتن جزیره ای پاک که دارای مردم متدین  و یکی از خاستگاه های گردشگری در کشور است باید همه بخش ها همگام و در یک راستا گام بردارند.

وی با بیان اینکه هفته عفاف وحجاب از ابتدای هفته آینده ۱۷ تیر ماه آغاز و تا ۲۳ تیر ادامه خواهد داشت به نامگذاری روزهای این هفته اشاره کرد و افزود: شنبه ۱۷ تیرماه با عنوان « عفاف و حجاب، گرایش انسانی، انتخاب ایرانی» با محوریت الگوهای پوشش ایرانی اسلامی انتخاب شده است.

فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش « عفاف و حجاب، آزادی، کرامت انسان ها و حقوق شهروندی» را عنوان دومین روز از هفته حجاب دانست و افزود: « حجاب و عفاف تجلی مشارکت های اجتماعی» با محوریت مشارکت موسسات در حوزه حجاب و عفاف اجتماعی سومین روز از این هفته  است.

« تولید و اشتغال، نه به پوشاک ایرانی» به گفته جهانبخش عنوان چهارمین روز از هفته حجاب و عفاف بوده و عنوان روز پنجم « مردان غیور، زنان عفیق، خانواده متعالی» است.

وی همچنین با بیان اینکه « عفاف و حجاب، نشاط اجتماعی، امنیت اخلاقی نام یکی دیگر از روزهای این هفته است اظهار کرد: « جامعه عفیف، زمینه ساز ظهور» عنوان آخرین روز از هفته حجاب وعفاف است.

این مقام مسئول در نیروی انتظامی ویژه کیش همچنین با پیشنهاد استفاده از رسانه، فضای مجازی و حضور میدانی در گسترش بحث حجاب و عفاف در جامعه بر استفاده از ظرفیت های صدا و سیما و رسانه های مکتوب تاکید کرد.

ایجاد کمپین های حجاب و عفاف، برگزاری مسابقات مختلف از جمله مسابقه عکاسی با عنوان« من حجاب را دوست دارم» برگزاری همایش حجاب و عفاف و تقدیر از پلیس امنیت اخلاقی و برترین های حجاب، مبلغین و مروجین حجاب در این هفته از دیگر پیشنهادهای این مقام مسئول در نیروی انتظامی ویژه کیش به مناسبت هفته حجاب و عفاف بود.

سعید یکه دهقان، معاون فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز برگزاری همایش حجاب و عفاف در سالن مینوی پردیس بین المللی دانشگاه صنعتی شریف کیش با حضور یکی از سخنرانان مطرح کشور و استفاده از فرصت هر چهارشنبه نقاشی در پارک مینا و هر پنجشنبه نقاشی در پیاده راه هنر در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و توزیع کتاب با موضوع حجاب را از ویژه برنامه های این معاونت در هفته حجاب و عفاف عنوان کرد.

حجت الاسلام حقانی مسئول فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در کیش نیز دعوت از بانوان تازه مسلمان و بانوانی که به تازگی به حجاب گرایش یافته اند، دیدار بانوان محجبه با مسئولان کیش، تقدیر از بانوان محجبه که در عرصه فعالیت های اجتماعی حضور پررنگ دارند و ایجاد کرسی های آزاد اندیشی را از جمله برنامه های پیشنهادی این نهاد اعلام کرد.

محمد قاریان پور مدیرکل صدا و سیمای مرکز کیش نیز با تاکید بر تمرکز برنامه های ویژه برای کیشوندان و در سطح جزیره اشاره کرد: باید برنامه های مختلف در ورودهای بندرگاه و فرودگاه و سطح جزیره با موضوع حجاب وعفاف تدوین و اجرا شود تا گردشگران به اهمیت رعایت حجاب در جزیره کیش واقف شوند.

مجید آسبان جانشین فرمانده سپاه کیش نیز برگزاری دعای کمیل و غبارروبی از مزار شهدای گمنام را آغاز برنامه های هفته حجاب و عفاف این ارگان برشمرد و افزود: حضور منسجم بسیجیان در نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدای امر به معروف و نهی از منکر، نشست های بصیرتی با موضوع حجاب و عفاف برای خواهران و برادران در سطح پایگاه های بسیج با محوریت مساجد، دعوت از کارشناسان مذهبی در نشست های بصیرتی، همایش متمرکز حجاب و عفاف در سطح جزیره با همکاری تمامی نهادها و ارگان ها، مسابقه پیامکی، مسابقه کتابخوانی و توزیع بیش از یک هزار جلد کتاب با موضوع حجاب برای کودکان در سطح جزیره از جمله برنامه های سپاه و بسیج کیش در هفته حجاب است.

نشست هم اندیشی و تبادل نظر در خصوص ویژه برنامه های هفته حجاب وعفاف با مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه ازاد کیش، نیروی انتظامی ویژه کیش، سپاه و بسیج کیش، نهاد نمایندگی ولی فقیه در کیش، صدا و سیمای مرکز کیش، پردیس بین المللی دانشگاه صنعتی شریف کیش و امور بانوان کیش در دفتر امام جمعه کیش برگزار شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد