تاریخ انتشار : دوشنبه 29 دی 1399 - 5:13
کد خبر : 86677

رئیس دادگستری: اعتیاد عامل اصلی ۷۰درصد طلاق در رفسنجان است

رئیس دادگستری:  اعتیاد عامل اصلی ۷۰درصد طلاق در رفسنجان است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا حجت الاسلام مهدی پورمحمدی شامگاه یکشنبه در نشست شورای اجتماعی شهرستان در محل فرمانداری رفسنجان بیان کرد: آموزش ندیدن مناسب موجب بروز آسیب های اجتماعی می شود. رئیس دادگسری رفسنجان افزود: یکی از آسیب های اجتماعی مهم اعتیاد  است که باعث

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا حجت الاسلام مهدی پورمحمدی شامگاه یکشنبه در نشست شورای اجتماعی شهرستان در محل فرمانداری رفسنجان بیان کرد: آموزش ندیدن مناسب موجب بروز آسیب های اجتماعی می شود.

رئیس دادگسری رفسنجان افزود: یکی از آسیب های اجتماعی مهم اعتیاد  است که باعث شده بسیاری از خانواده ها از هم پاشیده شود، در بحث آسیب اجتماعی طلاق هم ناآشنایی زوجین با تکنیک های زندگی و نیز  نبود سواد اجتماعی موجب جدایی می شود.

وی ادامه داد: بخشی دیگر از طلاق ها هم به دلیل مسائل فرهنگی و فضای مجازی و برخی دیگر هم بر اثر ناآشنایی زوجین با تکنیک های زندگی است.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از زندانیان به دلیل اعتیاد به مواد مخدر  به سال های طولانی ۱۰ تا ۲۰ سال و یا برخی حبس ابد محکوم شده اند، تصریح کرد: در ۹۰ درصد کسانی که طلاق صورت گرفته است یکی از والدین به مواد مخدر شامل شیشه، کراک و قرص های روان گردان اعتیاد دارد که این مساله مواد مخدر صنعتی نگران کننده است.

وی بیان کرد: مبارزه با فساد باید صورت گیرد، کاهش دادن میل به مصرف انواع مواد مخدر یکی از اصول مهمی است که اگر انجام شود جامعه تا حدودی عاری از آسیب های اجتماعی می شود .

وی ادامه داد: بنابراین دادگستری بعد از وقوع جرم وارد صحنه می شود یعنی به سمت معلول می رود تا علّت، لذا  در هر مساله ای باید علّت را مشخص و ریشه یابی کرد و سپس در کاهش این دلیل و علت ها تلاش کرد.

حجت الاسلام پورمحمدی تأکید کرد: ما در بحث آموزش مسائل فرهنگی و اجتماعی کوتاهی کردیم و مقصریم؛ به طوری که یک چهارم کل ازدواج های کشور منجر به طلاق می شود.

وی در بحث فرزندآوری هم که دغدغه رهبری هم هست گفت: تعدادی از مجردین قطعی سنین بین ۳۰ تا ۴۰ سال دارند،تعدادی از زوج ها هم مشکل ناباروری دارند، تعدادی از زوجین هم یک فرزند دارند لذا این مساله بسیار مهم است و در کنار این کاهش جمعیت، در بحث غربالگری هم تعدادی از فرزندان سقط می شوند و این فرزند کشی یک جنایت و یک فاجعه در کاهش جمعیت است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد