تاریخ انتشار : یکشنبه 28 دی 1399 - 18:43
کد خبر : 86637

‍ معرفی برگزیدگان سوگواره “سردار دل‌ها” در لرستان

‍ معرفی برگزیدگان سوگواره  “سردار دل‌ها” در لرستان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رومشکان در این آیین که به صورت مجازی برگزار شد اظهار داشت: سوگواره هور و مور سردار دل‌ها بازخورد فرا استانی و استقبال خوبی داشت. کیانوش سوری افزود: امید می رود این حرکت فرهنگی مورد رضایت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رومشکان در این آیین که به صورت مجازی برگزار شد اظهار داشت: سوگواره هور و مور سردار دل‌ها بازخورد فرا استانی و استقبال خوبی داشت.

کیانوش سوری افزود: امید می رود این حرکت فرهنگی مورد رضایت همه شهدا بخصوص شهید حاج قاسم سلیمانی واقع شود چراکه کار در نظام جمهوری اسلامی با هدف خدمت به مردم و رضایت شهدا است.

وی ادامه داد: محمد عبدلی از رومشکان، محمد رحیمی از کوهدشت، عابدین بختیاری از رومشکان، رحیم فتح الهی از نورآباد و محسن سلاحورزی از خرم‌آباد   به عنوان برگزیدگان این سوگواره انتخاب شده اند.

در حاشیه برگزاری این سوگواره چهار نفر از مادران انقلابی که با حضورشان در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رومشکان به مویه خوانی برای مالک اشتر ولایت پرداختند تقدیر به عمل آمد.

هور و مور نواهای محلی و ابیات لری یا لکی هستن که به صورت آهنگین و با ریتم خاصی در رسای عزیزان از دست رفته بیانمی شود که به مویه هم شهرت دارد.

شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از برجسته ترین مقام های رسمی نظامی ایران بود که به همراه ابومهدی المهندس همرزم وفادارش ۱۳ دی ماه ۹۸ به دست آمریکایی ها در خاک عراق به شهادت رسید.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد