تاریخ انتشار : یکشنبه 28 دی 1399 - 6:10
کد خبر : 86480

۲۲ هزار نفر در طرح شهید سلیمانی در مراغه آموزش دیدند

۲۲ هزار نفر در طرح شهید سلیمانی در مراغه آموزش دیدند

سید علی موسوی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از برخی مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی از یکم آذرماه در شهرستان آغاز شده و در طول این مدت یکهزار و ۵۰۰ نفر از طریق آزمایش پی سی آر مثبت تشخیص داده شده اند. وی گفت: همچنین

سید علی موسوی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از برخی مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی از یکم آذرماه در شهرستان آغاز شده و در طول این مدت یکهزار و ۵۰۰ نفر از طریق آزمایش پی سی آر مثبت تشخیص داده شده اند.

وی گفت: همچنین در طول اجرای این طرح ۲ هزار و یکصد نفر در منزل ایزوله و تحت مراقبت قرار گرفته و ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد پرخطر شناسایی شده و در منزل قرنطینه معکوس شدند.

موسوی افزود: در قالب این طرح ۴ هزار نفر از اطرافیان بیماران نیز رهگیری شدند.

وی اضافه کرد: افراد در معرض خطر شناسایی شده در قالب این طرح ۱۴ هزار نفر هستند.

فرماندار مراغه ادامه داد: همچنین در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی جهت شناسایی وسیع و سریع بیماران و رهگیری و کنترل هدفمند افراد مبتلا در شهرستان، ۳ هزار رپید تست(تست سریع کرونا) انجام و نتیجه ۳۷۵ تست مثبت شد.

موسوی به تشدید بازرسی ها از سوی تیم های نظارتی از اماکن عمومی تاکید کرد و گفت: از سوی تیم های نظارتی این طرح تاکنون بیش از هشت هزار و ۲۰۰ بازدید انجام و ۶۵۰ پرونده تخلف تشکیل شده است.

فرمانده سپاه مراغه نیز در این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: پایگاه های مقاوت در این طرح به عنوان مراکز سلامت همراه کادر بهداشت و درمان شهرستان هستند.

سرهنگ پاسدار سعید رشیدی گفت: ۳ هزار بسیجی مراغه ای در قالب تیم های رصد و پایش و همچنین ۲۰۰ تیم حمایتی در طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی مشارکت دارند.

وی ادامه داد: در طرح شهید سلیمانی تیم های شرکت کننده در چهار قالب مراقبتی، نظارتی، حمایتی، رصد و پایش فعالیت  دارند.

وی اضافه کرد: ۷۰۰ خانواده نیازمند و درگیر با بیماری کرونا از سوی دانشکده علوم پزشکی به سپاه مراغه معرفی و در قالب این طرح بسته های معیشتی به صورت مستمر بین این تعداد خانواده توزیع می شود.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، در این بازدید فرماندار مراغه به صورت تلفنی پیگیر وضعیت بیماران و نحوه خدمات دهی کادر بهداشت و درمان شد.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد