تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1399 - 9:36
کد خبر : 86275

ترور سردار سلیمانی منجر به اخراج نیروهای آمریکا از عراق می شود

ترور سردار سلیمانی منجر به اخراج نیروهای آمریکا از عراق می شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، اندیشکده العراق در راستای عمق‌بخشی به روابط عراق و دیگر کشورها در زمینه‌های مختلف و تحقق ارزش‌های اسلامی و انسانی در کشورهای عربی و اسلامی تلاش می‌کند. اساتید دانشگاه‌های مختلفی از کشورهای عربی و اسلامی از جمله مصر، بیروت،

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، اندیشکده العراق در راستای عمق‌بخشی به روابط عراق و دیگر کشورها در زمینه‌های مختلف و تحقق ارزش‌های اسلامی و انسانی در کشورهای عربی و اسلامی تلاش می‌کند. اساتید دانشگاه‌های مختلفی از کشورهای عربی و اسلامی از جمله مصر، بیروت، عراق، سوریه با آن همکاری می‌کنند.

این اندیشکده  بتازگی در گزارشی به قلم محمد صادق الهاشمی تحت عنوان «عراق پس از ترور فرماندهان پیروزی» چشم‌انداز سیاسی عراق پس از ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را تشریح کرد.

الهاشمی در گزارش خود  چشم‌انداز سیاسی عراق پس از ترور سردار سلیمانی و ابومهندی المهندس را در ۶ محور مورد بررسی قرار داد: 

نخست: حضور میلیونی مردم عراق در مراسم سالگرد این شهیدان بزرگوار نشان داد که خط انقلابی هنوز هم در اوج قدرت و انسجام خود است. این حضور میلیونی نشان داد اگرچه «دونالدترامپ» رئیس جمهوری آمریکا توانست این دو فرمانده مقاومت را ترور کند، اما او با این جنایت خود دست به اقدمی زد که روحیه امت را برای ادامه راه مقاومت و جهاد دوچندان کرد و صف‌ها برای مبارزه با دشمن آمریکایی استوار شده است.

دوم: خون این دو شهید نیروها را به تحرک درآورده است و امت انقلابی در خط مقاومت علیه آمریکا گرفته است. این در حالی که آمریکا از انزوا رنج می‌برد و نفرت‌ها نسبت به این کشور در عراق و جهان اسلام افزایش یافته است. خون این دو شهید بزرگوار در نخستین سالگرد این شهیدان، میلیون‌ها تن را به حرکت درآورده است که همه فریاد شهادت و استقلال سردادند. این در حالی که آمریکا نتوانست در عراق یک نفر را هم با خود همراه کند و این کشور از تنهایی رنج می‌برد.

سوم: خون این دو شهید سبب شد که مرزهای جغرافیایی برداشته شود و یک جغرافیای سیاسی به وجود آید که امتداد آن از ایران تا عراق، سوریه و لبنان گسترده شده است. این جغرافیا در تشکیل یک محور اسلامی که به هویت اسلامی و قدرت سیاسی، بهره برداری از قدرت انسانی و اقتصادی خود افتخار می‌کند، نقش خواهد داشت. این محور زمام امور را در کنترل خود خواهد داشت.

چهارم: خون این شهیدان بزرگوار ثابت کرده است که امت عراق با جمعیت میلیونی خود در مسیر انقلابی گام نهاده است. این امت در مسیر ثبات، همگرایی، تحقق دستاوردهای جهاد برای بیرون راندن اشغالگران از خاک خود و ترسیم مسیر سیاسی هسته آن را خط انقلابی تشکیل خواهد داد گام نهاده است. پس از این دیگر ناکثین (پیمان شکنان)، قاسطین (ستمگران و فریبکاران)، مارقین (خوارح) در عراق جایی نخواهند داشت.

پنجم: خط انقلابی مقاومت اکنون از طریق رویکردهای عملی خود نشان داده است که به دنبال عقلانیت، کار خالصانه، درک عمیق و عدالت برای تشکیل دولت عراق است. مقاومت اکنون پخته‌تر و عمیق‌تر از گذشته است و در طرح‌های خود دقت عمل بیشتری دارد. اکنون جریان مقاومت بیش از هر زمان دیگر متحد شده است تا آینده خود را ترسیم کند و با تحقق استقلال و حاکمیت در راستای خدمت به امت و همگرایی آنان عمل کند.

 ششم: خون این عزیزان گفتمان آن افرادی را که از امکان عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل و آمریکا سخن می‌آوردند، از بین برود. اکنون طرح‌های تجزیه عراق از بین رفته است و عراق به خواست خداوند یکپارچه خواهد ماند. پس از ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس قدرتمندتر خواهد شد. از نتایج جریان انقلابی  ومقاومت در عراق افزایش درخواست مردم برای استقلال و حاکمیت است و اگر آمریکا و همپیمانان آن در فکر دیگری هستند باید منتظر بمانند و ببینند بار دیگر مردم عراق با  میلیون ها جمعیت خود شعار اخراج آمریکا از عراق را سر خواهند داد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد