تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مهر 1397 - 8:46
کد خبر : 42267

احیای امر به معروف و نهی از منکر عامل آرامش در جامعه است

احیای امر به معروف و نهی از منکر عامل آرامش در جامعه است

حجت الاسلام مهدی ملایی نژاد در گفت‌و گو با خبرنگار ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: یکی از اقدامات شایسته انقلاب نامگذاری هفته امر به معروف و نهی از منکر در دهه اول ماه محرم الحرام است. این مهم یادآور قیام امام حسین(ع) برای پیروزی حق علیه باطل است. وی افزود: امام برای احیای این

احیای امر به معروف و نهی از منکر عامل آرامش در جامعه استحجت الاسلام مهدی ملایی نژاد در گفت‌و گو با خبرنگار ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: یکی از اقدامات شایسته انقلاب نامگذاری هفته امر به معروف و نهی از منکر در دهه اول ماه محرم الحرام است. این مهم یادآور قیام امام حسین(ع) برای پیروزی حق علیه باطل است.

وی افزود: امام برای احیای این فریضه الهی قیام کرد. هفته امر به معروف و نهی از منکر برای ما تلنگری است تا با پیروی از راه اباعبدالله(ع) تمام تلاش خود را جهت نهادینه کردن این امر الهی در جامعه انجام دهیم. حجت الاسلام ملایی نژاد اظهار کرد: اجرا کردن این ۲ فریضه واجب الهی سبب می‌شود تعداد افرادی که با رفتارهای نادرست و خلاف عرف و شرع در جامعه هنجارشکنی می‌کنند کم شود و در مقابل کسانی که واجبات الهی را اجرا می‌کنند، بیشتر نمایان شوند.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه سپاه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان تایباد با اشاره به اجرای امر به معروف و نهی از منکر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج دین مبین اسلام تصریح کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر حتی به صورت لسانی، سبب آرامش روانی در جامعه است.

وی اظهار کرد: تذکر لسانی برای اقشار مختلف جامعه هزینه‌ای ندارد و اگر افراد همیشه خود را در برابر آسیب‌های اجتماعی، ناهنجاری‌ها، بزهکاری‌ها و جرائم مسئول بدانند و با یک تذکر وظیفه شرعی خود را انجام دهند، بسیاری از مشکلات که بر اثر کمرنگ شدن واجبات شرعی به وجود آمده است از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام ملایی نژاد به اهمیت اخلاق مداری در احیای این فریضه الهی اشاره کرد و افزود: کسی که امربه معروف و نهی از منکر می‌کند، باید شیوه‌های رفتاری آن را یاد بگیرد که با تندی برخورد نکند و آگاه باشد. برای اجرای یک کار شایسته لازم است با اخلاقی نیکو و در عملی درست آن را بیان کند.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه سپاه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان تایباد با اشاره به نقش روحانیت در احیای این ۲ فریضه الهی گفت: روحانیون با توجه به جایگاهی که در جامعه دارند، می‌توانند از طریق تریبون‌های نماز جمعه، مساجد، کانون‌های مذهبی و… مردم را با این امر واجب آشنا کنند.

وی ادامه داد: دشمن از تمام قدرت خود برای تفرقه میان ملت و روحانیت استفاده می‌کند تا بدین وسیله شرعیات دین و مذهب را در کشور کمرنگ جلوه دهد لیکن وجود ماه‌هایی چون محرم عرصه را بر دشمنان تنگ کرده زیرا مردم با هر نگرشی ارادت خود را به خاندان پیامبر(ص) ابراز می‌کنند. ماه محرم فرصت خوبی برای تزکیه نفس است. از این بستر برای احیای امر به معروف و نهی از منکر به خوبی می‌توان بهره برد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد