تاریخ انتشار : جمعه 26 دی 1399 - 13:15
کد خبر : 85974

احساس استاندار کرمان نسبت به دغدغه های “حاج قاسم، هند کوچک و جازموریان”

احساس استاندار کرمان نسبت به دغدغه های “حاج قاسم، هند کوچک و جازموریان”

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایسنا، سفر یک روزه استاندار کرمان به شهرستان های جیرفت و عنبراباد با اما و اگرهای متعددی به همراه بود و شاید هم با تاخیر انجام شد که خیر و صلاحی در آن نهفته بود و آن کلیپ به یادماندنی 

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایسنا، سفر یک روزه استاندار کرمان به شهرستان های جیرفت و عنبراباد با اما و اگرهای متعددی به همراه بود و شاید هم با تاخیر انجام شد که خیر و صلاحی در آن نهفته بود و آن کلیپ به یادماندنی  که در اوج اعتراضات مردمی  به طرح انتقال آب در شبکه های اجتماعی منتشر شد و سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی از آن طرح به عنوان یک خیانت و نابودی هند کوچک و جنوب کرمان یاد کردند، همه  را به این امر وا داشت که پا به میدان گفتگو بگذارند.

در سفر استاندار کرمان از احساس کسی سوال شد که قرار است سرفصل نگاهش به این طرح عدم خدشه به پایین دست باشد.

در این سفر خبرنگار ایسنا خطاب به استاندار کرمان دغدغه مندی ها، انتقادات، اعتراضات و دل نگرانی های  فرزندان هلیل رود را این گونه بیان کرد.

“ما زبان گویای کسانی هستیم که به جنابعالی، مدیران و فضای مجازی دسترسی ندارند. بحث هلیل تکراری است اما برای جنوب کرمانی ها آباء اجدادی است و ارتزاق  پدران ما و خودمان و در آینده فرزندانمان از ِممرّ هلیل رود است و اگر قرار باشد خدشه ای به هلیل رود وارد بشود یعنی اینکه امنیت، اقتصاد و اشتغال ما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. چون ۹۸ درصد سفره ما به کشاورزی  گره خورده و کشاورزی هم به آب نیاز دارد به عنوان یک شهروند ایرانی و لر با غیرت و نه در جایگاه استاندار از جنابعالی می خواهم به عنوان کسی که صدای توپ و گلوله را در کودکی و سر کلاس درس لمس کردید و سرباز و شاگرد حاج قاسم بودید، احساس قلبی تان را از دیدن کلیپ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نسبت به طرح انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود که از آن به عنوان یک خیانت و نابودی هند کوچک یاد کردند برای مردم بیان کنید”.

دکتر”علی زینی وند”استاندار کرمان گفت: کلیپ سخنان حاج قاسم را دیدم  که اگر بنا است برای دشت زیبای جیرفت، جازموریان و هند کوچک ایران آن اتفاقی بیفتد که شهید سلیمانی گفتند همه ما همان حس شهید سلیمانی را داریم .

وی ادامه داد: همه این موارد در بحث انتقال آب و محیط زیست، من، شما و همه باید تابع قانون و کار کارشناسی باشیم و من این قول را به مردم جنوب کرمان می دهم که اگر بنا باشد خدشه و اخلالی در حیات مردم ایجاد، کشاورزی نابود و ریزگردها زیاد بشوند، هیچ وقت چنین اتفاقی برای مردم نخواهد افتاد .

زینی وند مطالبات مردم را جدی دانست و افزود:مطالعات کارشناسی شده است لابد اینها را پیش بینی کرده اند در عین حال من در این مدتی که به استان کرمان آمدم مطالبات مردم را جدی دیدم و همه را جمع بندی کردیم. 

استاندار کرمان به کلیپ حاوی دغدغه های شهید سلیمانی نسبت به طرح انتقال آب نیز اشاره کرد و گفت: همان کلیپ را من خودم به همه جا از جمله  شورای امنیت ملی، معاون اول رییس جمهور و وزارت نیرو منعکس کردم و  بالاخره با آن دغدغه ای که سردار سلیمانی داشتند من مطمئنم که اگر در مطالعات طرح انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود کارشناسان وزارت نیرو، استاندار و دولت به دغدغه ای که سردار سلیمانی داشتند برسند یعنی قطعی این آب باعث آن فجایع بشود، حتما به آن توجه می شود و کارشناسان باید این را بگویند.

وی با توصیه به دغدغه مندان طرح انتقال آب ادامه داد: بنابراین توصیه  و خواهش  من  از همه این است که خودم  هم در این راه به شما کمک می کنم، فقط تابع نظر کارشناسی باشید و کارشناسی هم در حوزه آب دو دستگاه متخصص و متولی(وزارت نیرو و محیط زیست) دارد که من و شما باید تابع نظرات آنها باشیم.

نماینده عالی دولت در استان کرمان با تاکید بر اینکه اگر انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود باعث اخلال در این منطقه زیبا و تاریخی بشود تصمیمات جدیدی باید گرفت، افزود: ما گفتیم بررسی مجدد بکنند چون بعضی ها اظهار دارند که این مطالعه سال های قبل انجام شده است و اگر در بررسی های مجدد به نتیجه برسیم که باعث اخلال در اکوسیستم این منطقه زیبا و تاریخی می شود، حتما باید تصمیمات جدیدی گرفت .

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد