تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 دی 1399 - 17:32
کد خبر : 85714

تشریح برکات و آثار فاطمی در بیان حجت‌الاسلام رفیعی/«حاج‌قاسم» یک فرد بابرکت بود

تشریح برکات و آثار فاطمی در بیان حجت‌الاسلام رفیعی/«حاج‌قاسم» یک فرد بابرکت بود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام رفیعی امشب در سخنرانی آیین عزاداری اولین شب ایام فاطمیه در بیت‌الزهراء کرمان «موقوفه حاج‌قاسم سلیمانی» اظهار داشت: مباحث زیادی راجع به حضرت زهرا (س) مطرح هست اما بحثی را که مطرح می‌کنیم طی این

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام رفیعی امشب در سخنرانی آیین عزاداری اولین شب ایام فاطمیه در بیت‌الزهراء کرمان «موقوفه حاج‌قاسم سلیمانی» اظهار داشت: مباحث زیادی راجع به حضرت زهرا (س) مطرح هست اما بحثی را که مطرح می‌کنیم طی این شب‌ها، برکات و آثار فاطمی است چراکه حضرت زهرا (س) تاثیرات و برکات زیادی در زندگی‌ها حتی غیرمسلمانان داشته است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما در قرآن کریم هم بارک، تبارک و مبارک و …داریم و در بیان علامه طباطبایی، برکت یعنی جیزی که کم است اما اثرش زیاد است، عنوان کرد: یک شهید سلیمانی را دنیا اینگونه می‌بیند و این برکت در خون شهید است، یک جلد قرآن کریم چه برکت‌های دارد و این‌ها نمونه‌هایی از برکت است.

وی با بیان اینکه برکت به چیز باثبات و مستمر و پراثر می‌گویند، لذا می‌گویند از خداوند مال، عمر و … با برکت بخواهید، افزود: یک برکت گاهی در زمان است شب قدر که یک شب برتر از چندین سال است، گاهی برکت در مکان است مثل مکه و کربلا و گاهی برکت در اشخاص و افراد است و آدمی را خداوند با برکت قرار می‌دهد مانند حضرت زهرا (س) و حضرت عیسی مسیح که برکاتشان در دنیا هست.

رفیعی با بیان اینکه حاج‌قاسم سلیمانی یک فرد بود و چقدر بابرکت بود با عشق و اراده‌ای که در وجودش بود، اظهار کرد: برکت وجودی حاج قاسم بود که در تشییع پیکرش کسانی بودند که می‌گفتند ما در این چهل سال یک راهپیمایی نیامدیم اما برای تشییع پیکر شهید سلیمانی آمدند.

وی با اشاره به اینکه عمر بابرکت امام راحل نیز دنیا را تکان داد، ادامه داد: این مبحث بسیار مهمی است، منظور از برکت، بااثر و تاثیرگذار است و خداوند در قرآن می‌گوید، «آنهایی که مومن هستند به آنها برکت می‌دهیم آنهایی که کافرند به آنها همه چیز می‌دهیم»، همچنین در آیه دیگری آمده است، «اگر مردم تقوا و ایمان داشته باشند به آنها برکت می‌دهیم و می‌فرماید آنهایی که خداوند را فراموش می‌کنند همه چیز به آنها می‌دهیم».

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه منظور از برکت، نداشتن نیست، گفت: صدام، قارون و فرعون از جمله افرادی بودند که عمر بی‌برکتی داشتند، در هر چیزی برکت طبق همان چیز است، مال اگر بخواهد برکت پیدا کند باید پاک و حلال باشد و زیاد صدقه بدهیم و خمس و انفاق کنیم.

رفیعی با اشاره به اینکه برکت در مال با حلال بودن آن و صدقه و انفاق و … به دست می‌آید، تصریح کرد: عدالت به حکومت‌ها برکت می‌دهد و تجارت با صداقت برکت پیدا می‌کند، برکت عوامل و اسباب ایجاد آن در نفع است باید شناسایی شود که چه باعث می‌شود برکت از خانه‌ها برود و بیاید.

وی با اشاره به اینکه برخی چیزها برکت را از مال، عمر و انسان می‌گیرد، بیان داشت: شرب خمر، قمار، فحش و … از جمله این عوامل است، گفت: خانه‌ای که در آن قرآن خوانده شود و یاد و ذکر ائمه باشد، برکت وجود دارد و برخی کارها هم در زندگی گره ایجاد می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهید سلیمانی همیشه دنبال شهادت بود، شهید هر چه بیشتر لطمه ببیند اجرش بیشتر است و اصل روح  شهید است، اربا اربا شدن شهید سلیمانی اقتدا به امام حسین (ع) است، درک مقام شهادت را همه کس ندارند و خداوند چه مقام و عظمتی به آنها داده که خونشان اینقدر تاثیر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه آیات زیادی در قرآن کریم در ارتباط با حضرت فاطمه زهرا (س) آمده است، خاطرنشان کرد: اسم حضرت فاطمه (س) فقط فاطمه است و بقیه لقب ایشان است و صابره تنها صفتی هست که امام جواد(ع) برای حضرت فاطمه (س) گذاشته است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد